Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe slutar med Creative Suite

Tråden skapades och har fått 156 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har använt PhotoShop Elements och är väldigt imponerad. Jag rekommendera det rakt av till alla som frågar mig då 99% aldrig kommer att nyttja ens 30% av funktionerna i Elements under sitt användande. Om det inte varit för CMYK-delen (som kanske har kommit i senaste?)) hade jag lätt kunnat köra Elements till stor del - och då jobbar jag med bilder och repro. För en hemanvändare är det ett väldigt kraftfullt program.

I frågan om pris så ligger det ju under en vanlig tidningsprenumeration och i mitt hushåll är den en ren UTGIFT....
CC däremot är förutom en utgift även en INKOMST.
/m

Ursprungligen av Gordy:

Ingt större problem. Väldigt många riktigt kompetenta designers sitter väldigt nöjda redan idag med äldre versioner av både Adobes program och gammal hårdvara. Inte alla behöver de senaste funktionerna och finesserna inte ens en hel del riktiga powerusers som hellre sitter med en gammal och beprövad lösning som fungerar än riskerar ett trainwreck.

Jag gissar att de inte gör det frivilligt utan av kostnadsskäl och de du förmodligen tänker på är dagstidningar. Kan ju då meddela att deras våta dröm är uppdatering av samtliga system - den dagen de kommer på hur de ska finansieras.... xAds är inte längre det ballasts.
Att sitta i äldre versioner går inte om man jobbar professionellt, det är helt enkelt inte professionellt att inte kunna öppna kundens filer för att man har program från stenålder.
/m

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-21 11:07

@martinator: Över 500 kr / mån för en tidning? Vad prenumererar du på egentligen?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-21 11:09

Jag har inte kört något Elements-program på många många år men om dessa fyller 90% av vad många nyttjar Photoshop för så är 900 SEK för den typen av program helt klart motiverat även för hemanvändare.

Edit: Men vad tusan har man gjort med GUI:t?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-21 11:26
Ursprungligen av martinator:

Jag gissar att de inte gör det frivilligt utan av kostnadsskäl och de du förmodligen tänker på är dagstidningar.

Nej jag tänkte faktiskt mer på en stor del fotografer konstnärer och designers som inte är så beroende av de senaste finesserna i programmen och de har sällan behov av att öppna andras filer. Pengar har dessa oftast ingen brist på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-21 11:54
Ursprungligen av Gordy:

Nej jag tänkte faktiskt mer på en stor del fotografer konstnärer och designers som inte är så beroende av de senaste finesserna i programmen och de har sällan behov av att öppna andras filer. Pengar har dessa oftast ingen brist på.

Det varierar nog ganska mycket. Många som tittar förbi får "låda" på jobbet har allt i från CS3 till CS5. Jag tror faktiskt det är vanligare jag får filer som härstammar från tidigare versioner än CS6 faktiskt.

Fick ett "CC"-InDesign dokument för första ggr precis. Och det är som vanligt, man kan inte öppna en CC i en äldre version (CS6). Sedan så fick man upp en varningsruta där det står att "CC" versionen ändå heter Indesign (CS7.0)..

Bevaka tråden