Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

It just works

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • ?
  • 2013-05-21 10:15

Tråden när det verkligen känns rätt att äga en Apple produkt.

?Kvällens stora segertriumf!
Grannen stod plötsligt på gräsmattan med sin AR.Drone och skulle överraska mig med en flyguppvisning av klass. Quadrocoptern vägrade starta. Med sin stora CD-spelare (jag kallar den så) försöker han få kontroll över sin maskin, men icke, inte ett livstecken. Glaset var spräckt på flera ställen på samsung telefonen men borde fungera ändå. Jag föreslog lite sarkastiskt att det skulle bli väldigt pinsamt för honom om jag laddade ner appen och körde iväg med hans flygmaskin. Efter många minuter och ännu fler kommentarer hämtade jag appen till min iPhone och flög iväg med hans flygmaskin. "It just works" fick han höra några gånger och jag erbjöd honom att låna en iPhone eller iPad så han kunde få möjlighet att flyga med sin maskin. Vilken underbar avslutning på denna fina sommarkväll.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-05-21 10:43

Vi fick wifi på kontoret ganska nyligen. Inloggningen är kopplad till AD, så man ska ange sitt personliga användarnamn och lösenord för att ansluta. När min kollega skulle ansluta sin Galaxy S3 funkade det inte. Han tog upp en inställningsruta med femtielva inställningar och fick prova sig fram till rätt kombination, och efter 5+ minuter var han ansluten. Därefter halade jag fram min iPhone, knappade in mitt användarnamn och lösenord, och det funkade direkt. Tada!

  • Medlem
  • ?
  • 2013-12-27 01:17

?Nu har äntligen ett genombrott skett hos en av mina vänner, som ständigt varit avvisande till Apples produkter. PC, androidtelefon och samsung-platta har vuxit sig starka i hans hem de senaste åren. Till hans nya dyra proffs-förförstärkare avsedd för strömmande musik till Sonos-systemet, fanns ingen app för android. Samtidigt beklagade han sig över sitt Wi-Fi näts kapacitet.
Jag var inte sen med att låna ut en iPadmini, öppna ett Apple-ID och installera det som behövdes. Lånet av iPhone ville han vänta med tills han känt på hur det var att styra anläggningen med paddan. Jag föreslog en ny switch och en AirPort Extreme av senaste modell. iPadden var helt outstanding jmf med samsungplattan och nu ville han ha hjälp med nytt Wi-Fi nät till sin Extreme och frågade hur mycket minne han behövde i en iPhone 5S. Efter installationen gjorde vi jämförande mätningar med BBK där Extremen överraskade med bibehållen kapacitet ute i garaget, dit där den gamla routern inte ens nådde ut.
Fantastiskt! Det bara fungerar!, – utbrast han spontant. För min del återstår bara att plantera en Apple-TV och en Mac om han nu inte löser det själv.

Senast redigerat 2013-12-27 01:37
1
Bevaka tråden