Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död pixel kom till liv!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-07-23 13:05

Hade EN röd död pixel på min nya iMac 17", som jag fick för ca 2 veckor sen. Läste i trådarna och fick höra av andra mackunniga att lite mjuk massage på pixeln en stund varja dag skulle kanske kunna hjälpa att få liv i den igen. Började genast massera... Masserade lite varje dag... Efter en vecka gav jag upp. Trodde att det var kört... Pixeln var fortfarande död. Men nu, idag, lever den, plöstligt! Haha... Det är inte bara Jesus som återuppstått!:D

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-07-23 13:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av carbon
Hade EN röd död pixel på min nya iMac 17", som jag fick för ca 2 veckor sen. Läste i trådarna och fick höra av andra mackunniga att lite mjuk massage på pixeln en stund varja dag skulle kanske kunna hjälpa att få liv i den igen. Började genast massera... Masserade lite varje dag... Efter en vecka gav jag upp. Trodde att det var kört... Pixeln var fortfarande död. Men nu, idag, lever den, plöstligt! Haha... Det är inte bara Jesus som återuppstått!:D

Roligt att läsa ditt inlägg! Grattis alltid roligt när sånna småsaker som irriterar löser sig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-23 14:43

Halelujah!
Undrens tid är inte förbi!

  • Oregistrerad
  • 2003-07-23 15:04

- Oh my God! It´s alive!!!!

  • Avstängd
  • 2003-07-23 16:14

Har du funderat på om du möjligtvis kan vara Messias? The second coming and all that?
Hur som helst verkar det vara en fin affärsidé: "Jag återupplivar din mac" Lägg dina händer på g4:an och känn kraften strömma genom den. Lämna ett litet bidrag till PG 666 66-666.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-24 08:27

Jag tror att jag också fått påhälsning av fadern, sonen och den heliga anden! (holy duck )

Jag hade en död blå pixel då jag fick min iBook för ett år sedan. Men nu är den borta, abrakadabra! Helt utan massage eller handpåläggning...

Låt gå att Apple inte leverar felfria skärmar. De kunde väl ha berättat att bildskärmen är självläkande...

Citat:

Skrevs ursprungligen av carbon
Hade EN röd död pixel på min nya iMac 17", som jag fick för ca 2 veckor sen. Läste i trådarna och fick höra av andra mackunniga att lite mjuk massage på pixeln en stund varja dag skulle kanske kunna hjälpa att få liv i den igen. Började genast massera... Masserade lite varje dag... Efter en vecka gav jag upp. Trodde att det var kört... Pixeln var fortfarande död. Men nu, idag, lever den, plöstligt! Haha... Det är inte bara Jesus som återuppstått!:D

Härligt att höra, detta ger mig nya krafter. Får väl fortsätta att massera mina två (!) döda pixlar varenda kväll. Börjar ju nästan bli rutin nu...

//fredrik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-07-24 18:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av .: fredrik :.
Härligt att höra, detta ger mig nya krafter. Får väl fortsätta att massera mina två (!) döda pixlar varenda kväll. Börjar ju nästan bli rutin nu...

//fredrik

Gott att kunna bidraga med lite tro, hopp och kraft!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-08-13 12:27

Hmm... skit! Den dog igen!

Citat:

Skrevs ursprungligen av carbon
Hmm... skit! Den dog igen!

Nu vet du ialla fall att transitorn inte är trasig, den har bara dålig kontakt med försörjningsleden.
Lycka till med massagen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-13 14:48

Hmmm, en odöd pixel? Köp lite liniment på apoteket, och kanske en massageapparat, och fortsätta massera!

1
Bevaka tråden