Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes uppdaterad med nya funktioner

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple släpper ny uppdatering av Itunes. Den nya versionen heter 11.0.3 och innehåller några nyheter, bland annat uppdateras minispelaren.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-05-17 19:56

Det där stämmer ju inte riktigt. Minispelaren är knappast ny, den kom med iTunes 11. Däremot har de gjort lite uppdateringar på den, som att du kan hoppa till valfri plats i spåret.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-17 20:09
Ursprungligen av jeaz:

Det där stämmer ju inte riktigt. Minispelaren är knappast ny, den kom med iTunes 11. Däremot har de gjort lite uppdateringar på den, som att du kan hoppa till valfri plats i spåret.

En definitions fråga bara
Den är ny i den bemärkelsen att det är nya funktioner.

jag är fortfarande ledsen över att man inte kan ha spellistor samtidigt som man har kolumnbläddrare på all musik samtidigt om man kör spellistor så blir det bara kolumnbläddrare på "köpt musik"!?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-05-18 03:29

Jag är ledsen över att iTunes inte är som det var från början. En ren musikspelare utan en massa ovidkommande skit som jag inte ens vill se när jag bara är ute efter att just bara lyssna på musik.

Större "skivomslag"?

Jag saknar den gamla möjligheten att se skivomslagen i valfri storlek, nu med den nya uppdateringen visas de endast som en liten bild på skärmen, oavsett om jag använder minispelaren eller inte. Har letat efter möjlighet att ställa in större "Covers" men hittar den inte, någon som vet?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-05-23 10:18

Håller med ovanstående talare. Där man förut kunde se albumsomslagen i valfri storlek, är man nu hänvisad till en alldeles för liten max-storlek (vilken verkar bygga på de nya uppspelningskontrollernas utformning). Jag har ju bemödat mig med att lägga in omslag i hög upplösning just för att kunna njuta av dem i stort format...

Någon som känner till en lösning?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-05-23 10:32
Ursprungligen av br-Augustinus:

Jag saknar den gamla möjligheten att se skivomslagen i valfri storlek, nu med den nya uppdateringen visas de endast som en liten bild på skärmen, oavsett om jag använder minispelaren eller inte. Har letat efter möjlighet att ställa in större "Covers" men hittar den inte, någon som vet?

Hittade en (halvdan) lösning. Håll in cmd-knappen (eller ctrl-knappen om du använder Windows) när du klickar på skivomslags-ikonen högst upp i Itunes-fönstret. Då aktiveras den gamla minispelaren, vilken tillåter dig att visa omslaget i valfri storlek.

Ursprungligen av Adzam 1:

Hittade en (halvdan) lösning. Håll in cmd-knappen (eller ctrl-knappen om du använder Windows) när du klickar på skivomslags-ikonen högst upp i Itunes-fönstret. Då aktiveras den gamla minispelaren, vilken tillåter dig att visa omslaget i valfri storlek.

Tack! Ja, det fungerade! Synd att det dock inte längre ligger som normal funktion. Men stort tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-23 17:03

Kan man ställa in så att man får appar sorterade efter genrer igen? Nu har jag ingen som helst överblick över alla de jag inte har installerade hela tiden, t ex alla olika resmålsappar

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-05-23 17:14
Ursprungligen av Katinka:

Kan man ställa in så att man får appar sorterade efter genrer igen? Nu har jag ingen som helst överblick över alla de jag inte har installerade hela tiden, t ex alla olika resmålsappar

Menar du så här?

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-05-27 20:33

Jag förstår irritationen över storleken på albumbilderna.
Jag är mer upprörd över att det inte finns en knapp för att blanda spår i minispelaren. Eller finns det utan att jag har hittat det?
Att gå via Reglage -> Blanda är inte riktigt samma sak.

Det är min främsta invändning mot minispelaren som jag annars uppskattar väldigt mycket.

1
Bevaka tråden