Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #29: Högre förväntningar på Apple efter Google I/O

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ida Lindkvist får sällskap av Adrian Bengtson i den virtuella 99mac-studion. Eftersom Google lanserade en hel drös med intressanta nyheter under Google I/O blir det en hel del snack om det.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-18 11:16

Verkligen? Du menar att Apples keynote måste vara längre än 3 timmar och innehålla allt på den här listan.

Det verkar som trenden att svartmåla allt Apple gör i media är tillbaka.

  • Medlem
  • 2013-05-18 11:29
Ursprungligen av Robo-X:

Det verkar som trenden att svartmåla allt Apple gör i media är tillbaka.

Tillbaka? Den har väl alltid funnits där?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-18 13:04
Ursprungligen av Dalle:

Tillbaka? Den har väl alltid funnits där?

Den var inte helt borta men pressen var betydlig Apple vänligare fram till 2012. Förutom antennagate och Apple stock options. Sen förra året verkar det som att allt svartmålas baserat på minsta rykte. Som senast i business insider.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-18 14:11
Ursprungligen av Robo-X:

Den var inte helt borta men pressen var betydlig Apple vänligare fram till 2012. Förutom antennagate och Apple stock options. Sen förra året verkar det som att allt svartmålas baserat på minsta rykte. Som senast i business insider.

Allt svartmåplas inte när det gäller Apple i pressen mycket är ju "positiv" reklam för dom också. Själv tycker jag Apple förtjänar både ris och ros för ärligt talat har det ju inte hänt så mycket hos Apple de senaste åren förutom att deras produkter har blivit tunnare och att de säljer mer, förhoppningsvis så visar sig åter innovativa Apple i början av Juni vilket jag tror, om inte så lär Apple fortsätta "svartmålas".

Ursprungligen av Robo-X:

Verkligen? Du menar att Apples keynote måste vara längre än 3 timmar och innehålla allt på den här listan.

Det verkar som trenden att svartmåla allt Apple gör i media är tillbaka.

Vem menar att Apples keynote måste va tre timmar?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-18 16:49
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Vem menar att Apples keynote måste va tre timmar?

Ursäkta mig. Jag menade så klart över 4 timmar.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-18 16:50
Ursprungligen av Robo-X:

Ursäkta mig. Jag menade så klart över 4 timmar.

Svara istället på vem som har påstått det.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-18 17:08
Ursprungligen av lappen71:

Svara istället på vem som har påstått det.

Jag läste rubriken och svarade på vilka förväntningar alla har på Apple.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-18 17:12
Ursprungligen av Robo-X:

Jag läste rubriken och svarade på vilka förväntningar alla har på Apple.

Och då drog du slutsatsen att förväntningen var att keynoten skulle vara 4h lång?
Snacka om att läsa saker som inte finns.
Du kanske inte tänkte att det är själva innehållet på keynoten som rubriken avser?

Ursprungligen av Robo-X:

Jag läste rubriken och svarade på vilka förväntningar alla har på Apple.

Ah va bra, fick ett tag för mig att jag eller @Adrian B sagt något tokigt. Lång keynote hör inte till i alla fall mina förväntningar, men konkurrenterna kommer med intressanta saker så pressen på kommande lanseringar från Apple finns ju där.

Men men... Joacim? Blev inte så långvarigt

Kommenterar mera

Nokias asha som ni pratar om med lång standby kan ju ha lika dålig taltid som iPhonen? Nokia hade ju samma strategi på tidigt 2000 att ha skitalång standby som de gjorde reklam för men hade kass taltid. Min iPhone 4:a på jobbet (som jag använder typ som en "gammal telefon" dvs den ligger mest tyst och still) har 12 dagars standby iaf, och då varnar den för 10% kvar. Problemet med nya telefoner är ju just att man använder dem mycket, skärmen drar typ 30% av batteriet har jag för mig och det är stor skillnad mot dumbphones.

Sen i Umeå finns väl "Ultra vill mer" med kartsök för både lokalbussar och länstrafiken? Har inte testat den i praktiken men hittade den nyss på app store iaf.

Ursprungligen av ravenwing:

Kommenterar mera

Nokias asha som ni pratar om med lång standby kan ju ha lika dålig taltid som iPhonen? Nokia hade ju samma strategi på tidigt 2000 att ha skitalång standby som de gjorde reklam för men hade kass taltid. Min iPhone 4:a på jobbet (som jag använder typ som en "gammal telefon" dvs den ligger mest tyst och still) har 12 dagars standby iaf, och då varnar den för 10% kvar. Problemet med nya telefoner är ju just att man använder dem mycket, skärmen drar typ 30% av batteriet har jag för mig och det är stor skillnad mot dumbphones.

Sen i Umeå finns väl "Ultra vill mer" med kartsök för både lokalbussar och länstrafiken? Har inte testat den i praktiken men hittade den nyss på app store iaf.

Nokia Asha 501 har 48 dagar standby och 17h taltid (telefonen stöder bara 2g om jag förstått det rätt). Iphone 5 har 225h standby och 8h samtalstid 3g. Men visst är det skärmen som drar den mesta av min ström, ringer väldigt sällan med min Iphone, spelar mycket mera spel, surfar och gör annat...

Tillägg:

Bra tips med Ultra vill mer.

Ursprungligen av ravenwing:

Men men... Joacim? Blev inte så långvarigt

Jag kommer att återvända till att frilansa och konsulta inom OS X och iOS-integration, vilket jag gjorde innan jag började arbeta med 99mac. Jag kommer även blogga vidare annorstädes och vem vet, kanske dyker jag upp här också.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Jag kommer att återvända till att frilansa och konsulta inom OS X och iOS-integration, vilket jag gjorde innan jag började arbeta med 99mac. Jag kommer även blogga vidare annorstädes och vem vet, kanske dyker jag upp här också.

Lycka till! Blir det macpro igen?

Ursprungligen av ravenwing:

Lycka till! Blir det macpro igen?

Bland annat.

1
Bevaka tråden