Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan dessa priser stämma??

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-21 19:32

Någon som känner till detta företag Mobilimport , dom har väldigt låga priser, kräver förskottsbetalning och priserna är dessutom inkl moms......

Någon??

Martin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-21 20:47

Dom verkar sälja Nokia 6600, som inte har släppts av Nokia ännu. Det är ju lite skumt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-21 21:29

Någonting är lurt här...

1. De har telefoner i sortimentet som inte ens finns på marknaden ännu.

2. Priserna är löjligt låga.

3. De har ingen "riktig" webbsida utan något som man kan slänga ihop på en halvtimma.

4. De anger hur många registrerade kunder de har på sin förstasida.

5. Förskottsbetalning...

Konstigare saker har ju hänt men detta osar stekt katt lång väg. Någonting känns spontant fel.

  • Medlem
  • 2003-07-21 21:41

De har dessutom ingen riktig adress utan bara en postbox. Postboxen är dessutom ingen riktig postbox (som posten tillhandahåller) utan inhyst hos en kombinerad kiosk och "postbox" -företag här i Malmö.

Men det finns ju ett telefonnummer på sidan, testa att ringa dem och förhör dig lite om företaget. Det hade varit intressant.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-21 22:44

Tja, numret är tydligen fungerande. Dom säger att dom inte har någon butik utan bara bedriver näthandel. Därav priserna.

Gjorde en sökning på adressen, deras nätadress är registrerad i malmö i danmark Domänsök

Danskt organisationsnummer.....

Är man skyddad på något sätt om man handlar?

Martin

Senast redigerat 2003-07-21 22:57

Jätterbra! Jättebilligt!
Lycka till!

Brukar inte lurendrejare ha sina firmor reggade i Danmark…?

Det är ju billigt, bara att slå till!

Det kanske inte är omöjligt ur ekonomisk synpunkt, men skulle inte 99mac kunna införa nån sorts test av såna häringa skumraskpåhitt…? Jag vet inte hur det skulle finansieras, men det lär ju finnas ett intresse. Jag ser ofta att folk skriver typ: "kan inte du testa det och sen berätta för oss hur det gick?"

Nån sorts pluskopia…

Om jag trodde att det funkade skulle jag ta två av varje.

Men det måste ju bara vara FÖR bra för att vara sant.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-21 23:09

Dom flesta här verkar ju tro att det är båg, så det är väl bara att glömma det där. Priserna är ju för bra för att vara sanna.

Om det nu inte är så att dom kan mixtra med priserna på något sätt just för att dom är registrerade i danmark. Men jag kan ingenting om såna regler.

Inte för att jag tänkte köpa en men för skojs skull tittade jag på 9210i.
Bästa priset som pricerunner hittar är 7290:-, mobilimport 2995:-. Sklijer en slant.....

Martin

  • Oregistrerad
  • 2003-07-21 23:12

Men hur funkar det. Är man skyddad överhuvudtaget om telefonen aldrig dyker upp? Pengarna går upp i rök, eller?

Martin

Det finns ingen som kan sälja en Nokia 9210i för 2995:- och göra vinst, oavsett om man importerar eller inte. Sajten är ett enda stort lurendrejeri, tyvärr.

Inte för att detta har med telefoner att göra, men i en annan tråd här på 99mac så diskuteras en butik som har väldigt låga priser på Apples produkter, och säger sig inte lägga på VAT/moms på priserna trots att det är inom EU.
Även här är det bara förskottsbetalning som gäller.

http://99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=26442

  • Medlem
  • 2003-07-22 20:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Det finns ingen som kan sälja en Nokia 9210i för 2995:- och göra vinst, oavsett om man importerar eller inte. Sajten är ett enda stort lurendrejeri, tyvärr.

Jag var på ONOFF i Västervik idag. Där sålde den för 3995:- vilket inte är så mycket mer, men jag tycker nog att sidan verkar lite bluff ändå...

Ursprungligen av odin:

Jag var på ONOFF i Västervik idag. Där sålde den för 3995:- vilket inte är så mycket mer, men jag tycker nog att sidan verkar lite bluff ändå...

Onoff i Västervik. Such a joke!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-22 23:59

Telefonnumret är hemligt, och bara en postadress. Båg lång väg!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-07-23 00:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av odin
Jag var på ONOFF i Västervik idag. Där sålde den för 3995:- vilket inte är så mycket mer, men jag tycker nog att sidan verkar lite bluff ändå...

Var det 9210i? Eller 9210?

  • Oregistrerad
  • 2003-07-23 03:51

Jag är ändå inte övertygad. Men fixar de så man slipper förskottsbetalning så kanske man skulle våga prova.

Någon måste ju ha provat och kunna dela erfarenhet...

  • Oregistrerad
  • 2003-07-27 20:27

Intrigen tätnar :).

Telefonsamtal med mobilimport (mp3-format).

Kan det verkligen funka som han säger med detta med betalningen via postgiro eller bankgiro?

Samtalet

Martin

Ironi HA HA HA Nokia 6600 har funnits ute i Asien i fem sex månader... Ironi

Ja vad ska man säga...

Edit, var tvungen att lägga in ironimarkörer

Senast redigerat 2003-07-27 22:08
  • Oregistrerad
  • 2003-07-27 21:30

Dessutom har dom nu lagt in ett popupfönster om att priserna försvinner från 1 augusti. Hade stängt av popupfönstren i safari och har därför inte sett det. Har kommit nu i dagarna enligt något av forumen.
Då kanske det inte var båg ändå.........eller så vill han få så många som möjligt att köpa innan 1 augusti. Har sett att det är några som beställt bl a på mobilforum, vi får väl se om det kommer några telefoner. Skumt är det i alla fall.

Martin

Utlottning av exotiska resor påstås det att dom har också på sidan... Ojojoj, stackars personer som går på den här blåsningen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-01 17:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Hagert
Hittade den här länken på eforum :

http://217.215.105.167/mobilimport/mobilimport.htm

Det luktar bluff lång väg! *sniff* *sniff*

En ganska välgjord och genomtänkt bluff (om det är en bluff)

Undrar hur mycket dom har dragit in.

Nu har ju sidan legat ute ett tag så det borde ju finnas en hel del missnöjda kunder som inte fått leverans. Och en en hel del missnöjda kunder brukar ju märkas (synas).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-06 15:40

Intressant läsning

Mobil.se granskar MobilImport

Den som är så dum att han skickar sina pengar till dylika företag, förtjänar att bli lurad!

Om nåt är för bra för att vara sant, är det oftast inte sant. Glöm inte det!

1
Bevaka tråden