Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla Macbook 13 (vit) till bildskärm, dålig bild

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
undrar vilken skärm jag kan använda till min MACBOOK 13, den vita modellen.
Den fixar 1200x800.

Skaffade en samsung 18,5 men det blir kornigt och aldrig riktigt skarpt som när hag använder min MAC
skaffade denna: Samsung S19B150 18.5 inch Widescreen LED

är det fel skämr?

Senast redigerat 2013-05-19 18:50

Kontrollera att du inte har ställt in den externa på samma upplösning som den inbyggda. Din Samsung behöver 1366 x 768 för att se skarp ut.

Ursprungligen av Luftvargen:

Kontrollera att du inte har ställt in den externa på samma upplösning som den inbyggda. Din Samsung behöver 1366 x 768 för att se skarp ut.

ska kolla upp

Den interna skärmens upplösning är 1280 x 800.
Externt klarar den av 1920 x 1200 i upplösning. Var noga med att skilja på att ha två olika skrivbord istället for spegling av skrivbordet på den externa skärmen.
Vad har din externa Samsung för upplösning?

Ursprungligen av hummel:

Den interna skärmens upplösning är 1280 x 800.
Externt klarar den av 1920 x 1200 i upplösning. Var noga med att skilja på att ha två olika skrivbord istället for spegling av skrivbordet på den externa skärmen.
Vad har din externa Samsung för upplösning?

jag gör så här.
kopplar in VGA kontakten i min MAC.
stänger ihop MACen
klickar på trådlösa tangentordet... skärmen kickar igång med skrivbordet som jag har det på min MAC.
gör jag fel?

Använder du VGA så kan du inte räkna med att få en bra bild.

Ursprungligen av Cabbylove:

ska kolla upp

hej, nu har jag kollat, det står att det är 1360x768
hur ändrar man till 1366x768 på skärmen?

Ursprungligen av hummel:

Den interna skärmens upplösning är 1280 x 800.
Externt klarar den av 1920 x 1200 i upplösning. Var noga med att skilja på att ha två olika skrivbord istället for spegling av skrivbordet på den externa skärmen.
Vad har din externa Samsung för upplösning?

hej, den har 1366x768 men jag får bara 1360x768
vafd gör jag för fel.. grrrrrr

Ursprungligen av Cabbylove:

...hur ändrar man till 1366x768 på skärmen?

Om den rätta upplösningen inte redan finns som valmöjlighet i Macens bildskärmsinställningar, så får du använda något tilläggsprogram för att få till rätt upplösning, t.ex detta: SwitchResX

Ursprungligen av Cabbylove:

...min MACBOOK 13, den vita modellen...

Och för att vara säkra på att våra tips är relevanta, så är det alltid bra med lite basinformation.

- Exakt vilken Macbook-modell är det? (http://www.everymac.com/systems/apple/macbook...)

- Vilken version av OS X kör du?

Senast redigerat 2013-05-20 10:25
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och för att vara säkra på att våra tips är relevanta, så är det alltid bra med lite basinformation.

- Exakt vilken Macbook-modell är det? (http://www.everymac.com/systems/apple/macbook...)

- Vilken version av OS X kör du?

10.6.8

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och för att vara säkra på att våra tips är relevanta, så är det alltid bra med lite basinformation.

- Exakt vilken Macbook-modell är det? (http://www.everymac.com/systems/apple/macbook...)

- Vilken version av OS X kör du?

Apple MacBook "Core Duo" 2.0 13" (White) Specs
http://www.everymac.com/systems/apple/macbook...

Provade du med SwitchResX? (se inlägg 9)

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Provade du med SwitchResX? (se inlägg 9)

hej,
provade med switchresx men kunde inte få till 1366 fick alla andra resolutions utom den....
kanske bara att slänga monitorn...
jag behövde 18,5 tum..

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Provade du med SwitchResX? (se inlägg 9)

hittade detta i switch hemsida....

Why does SwitchResX force me to use 1368 as the horizontal value when I enter 1366 ?
Some video cards force the values to be multiple of 2, 4 or 8. If you enter 1366 as a timing paramter for such a video card, SwitchResX will enforce the multiplicity, and correct it to the next multiple of 8 found, which is 1368.

Bilden kan nog inte bli lika skarp då det är högre DPI i din macs skärm än i samsung skärmen du har.

Ursprungligen av Alexander Ross:

Bilden kan nog inte bli lika skarp då det är högre DPI i din macs skärm än i samsung skärmen du har.

Med skärmdubblering blir det problemet du beskriver. Väljer du "naitive" upplösning på båda skärmarna blir det skarpt!

1
Bevaka tråden