Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adressfält i Safari och Google

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2013-04-21 02:16

Hej! Ilandsproblem kanske, men väldans irriterande:

Säg att jag i Safari på min iMac söker på Google på "Barry White". Får en massa träffar; och vill se bilder, trycker "Bilder". Japp, funkar bra. Men i Safaris adressfält står nu inte direktlänken till Googles bildträff, utan mina sökord, dvs "Barry White". Jag kan inte kopiera länken. Funkar i Safari och Opera och i min iPad. Men inte Safari och iMac. Gör jag samma sak med Bing funkar det.

Finns det något sätt att kringgå det? I Firefox kan man högerklicka och välja "Visa sidinfo". Hur ser jag direktlänken i Safari?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-21 15:02

Högerklicka på länken Bilder på Barry White och välj Öppna länk i ny flik eller fönster alternativt kopiera länk

Felanmäl det till Apple?
Verkar fungera bra i t.ex. Chrome och Firefox.

Byt till en annan webbläsare än Safari, vet inte vad den är bättre på än Chrome/Firefox..
Ser ingen anledning till att köra Safari, men vissa kanske tycker den är bättre.

Ett screenshot från dig kanske skulle hjälpa för att visualisera vad du vill göra?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2013-04-21 17:05
Ursprungligen av keptang:

Felanmäl det till Apple?
Verkar fungera bra i t.ex. Chrome och Firefox.

Byt till en annan webbläsare än Safari, vet inte vad den är bättre på än Chrome/Firefox..
Ser ingen anledning till att köra Safari, men vissa kanske tycker den är bättre.

Ett screenshot från dig kanske skulle hjälpa för att visualisera vad du vill göra?

Ja, i Opera och Firefox och i min iPad funkar det.
Jag är inte ensam: http://alltommac.se/nyheter/mountain-lion-tva...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2013-04-21 17:13
Ursprungligen av Gnulia:

Högerklicka på länken Bilder på Barry White och välj Öppna länk i ny flik eller fönster alternativt kopiera länk

Tack, det funkade! Lite krångligare än adressfönstret, men man kan inte få allt:-)

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-05-18 14:48

Dra Fav-ikonen/förstoringsglaset dit du vill ha läken, klart!

Funkar på alla sökningar, web, bilder etc.

1
Bevaka tråden