Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail tar processorkraft MBA

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Noterade att fläkten har börjat gå igång omotiverat mycket på min MBA (höst 12).

Trodde först att det var Flash som spökade som vanligt men när jag kollade Aktivitetskontrollen upptäcker jag att Mail använder 38% av processoraktiviteten. Hur fan är det möjligt? Någon som har liknande problem?

Låter konstigt. Jag ligger på 0-0,2% för tillfället. Startat om Mail? Startat om datorn? Tagit bort och lagt till konton igen?

Ursprungligen av gubbslyna:

Låter konstigt. Jag ligger på 0-0,2% för tillfället. Startat om Mail? Startat om datorn? Tagit bort och lagt till konton igen?

Jag vet, helt sjukt. Har följt det nu under förmiddagen och oftast är den nere på under 1%, men så drar det helt plötsligt iväg till 40%. Det är väl OK om det är under kortare stunder, men uppenbarligen fastnar det där till och ifrån och det är då fläkten drar igång – i alla fall när jag har datorn i knäet.

Har startat om både dator och Mail. Får se om det gör någon permanent skillnad.

On a side note: Med Aktivitetskontroll uppe ser man att Flash verkligen är en djävla processortjuv. Förstår att Apple bumpade dem från iOS.

Roligt sammanträffande! Har nu ändrat standard-epostklient till just mail för att thundebird var för kaxig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-05-17 20:24

hade samma problem. då gällde det ett exchange-kontot som ibland gick upp till över 100% på en 4-kärnig processor. Ibland kortare och ibland längre stunder.
Sjukt jobbigt. Kör idag outlook istället.

1
Bevaka tråden