Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Misslyckad kopiering Win 7 till Mac OS X 10.8.3

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett väldigt irriterande problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med

Vid kopiering över nätverket mellan Windows 7-datorer (3 st olika) till min Mac Book Air så avbryts kopieringen hela tiden när är flera filer kopieras samtidigt; processen avbryts när första filen gått igenom med en felruta som säger:

"Ett problem att få åtkomst till \\macbookair\delat har uppstått. Kontrollera att du är ansluten till nätverket och försök igen."

Men jag har fortfarande kontakt och den delade mappen med dess innehåll finns fortfarande öppen och drar jag en fil åt gången så går det utmärkt. Oftast, verkar gå lite skakigt ändå ibland med avbrutna kopieringar ändå. Felet uppstår på olika datorer med olika routrar eftersom jag rör på mig rätt mycket. Därför känns det som att felet ligger i Mac OS X som onekligen verkar lite lynnigt på den här punkten :/

Någon som erfarit samma eller liknande problem och har en lösning?

Testat att vända på det? Föra över till MBA från din W7 maskin över nätverket från din MBA?

Ursprungligen av wilhelmsson:

Testat att vända på det? Föra över till MBA från din W7 maskin över nätverket från din MBA?

Japp, då verkar det fungera bättre i alla fall men lite tröttsamt är det att jag måste sätta mig vid lill-macen och samtidigt dela ut mappar på windowsburken bara för att flytta filer :/

Använd En Time Caspule eller USBminne istället då.

Ursprungligen av wilhelmsson:

Använd En Time Caspule eller USBminne istället då.

Jo det är usb-minne som jag använt eftersom kopiering inte fungerar tillförlitligt. Hemma går det väl an men på jobbet går det inte att ränna till servern ideligen :/

1
Bevaka tråden