Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Satsa pengar på kommande Iphone-lanseringen

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-14 17:48
Ursprungligen av lappen71:

Visar att en större telefon är ändå mer känslig för att stoppas ner i fickor precis vad vi sagt hela tiden.

Det exemplet visade mest att man inte ska sitta på en telefon oavsett storlek. De flesta Android mobiler är dock lite mer tåliga än iPhones som tyvärr är rätt känsliga.

Ursprungligen av lappen71:

Man behöver inte vara något matematisk geni för att se att denne person omöjligt kan manövrera telefonen enbart med en hand.

Man kan kan inte genom denna bild säga att det är omöjligt för personen att hantera mobilen med en hand.

Ursprungligen av lappen71:

Att likställa att folk köper större telefoner med att man faktiskt klarar av att hantera dom med en hand är ett felaktigt antagande.
Utan dom köper den för att dom vill ha den och accepterar att man är tvungen att använda två händer,en får att hålla fast den och en för att navigera på skärmen.

Så jag är ledsen Gordy men ekvationen går inte ihop.

Jodå ekvationen går ihop, var du har fått att det inte går att använda och hantera en mobil med större än 4 tums skärm med en hand kan man fundera över (apple?) klart folk med mindre händer finner det lite knepigare men det omvända gäller ju för de som med stora händer ska använda en mindre mobil.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-14 18:02
Ursprungligen av Gordy:

Det exemplet visade mest att man inte ska sitta på en telefon oavsett storlek. De flesta Android mobiler är dock lite mer tåliga än iPhones som tyvärr är rätt känsliga.

Nej det visar att desto större telefon desto känsligare för mekanisk påverkan.

Ursprungligen av Gordy:

Man kan kan inte genom denna bild säga att det är omöjligt för personen att hantera mobilen med en hand.

Naturligtvis så kan du inte se det för du vill inte se det.
Jag har testat och det är omöjligt för mig,och jag har stora händer,att komma åt att alla hörn på en SG3

Ursprungligen av Gordy:

Jodå ekvationen går ihop, var du har fått att det inte går att använda och hantera en mobil med större än 4 tums skärm med en hand kan man fundera över (apple?) klart folk med mindre händer finner det lite knepigare men det omvända gäller ju för de som med stora händer ska använda en mindre mobil.

Nej ekvationen går inte ihop att ha en en telefon som man kan manövrera med en hand samtidigt som den inte går sönder när man har den i en ficka eller att det blir obekvämt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-14 18:28
Ursprungligen av lappen71:

Nej det visar att desto större telefon desto känsligare för mekanisk påverkan.

Så materialet och konstruktionen tror du inte spelar in, för hållbarheten, utan bara storleken..

Ursprungligen av lappen71:

Naturligtvis så kan du inte se det för du vill inte se det.
Jag har testat och det är omöjligt för mig,och jag har stora händer,att komma åt att alla hörn på en SG3

Du tror inte det är en vanesak, jag och många andra klarar det du inte klarar trots att vi har normalstora händer och fingrar.

Jag skrev man kan inte se det men du kan tydligen, kollar man lite noggrannare så ser man att personens hand är kupad, personens händer är alltså inte så små som man först tror.

Ursprungligen av lappen71:

Nej ekvationen går inte ihop att ha en en telefon som man kan manövrera med en hand samtidigt som den inte går sönder när man har den i en ficka eller att det blir obekvämt.

Trots det du mantrar om så är den omöjliga ekvationen löst.

@lappen71 & @Gordy, sluta nu eller fortsätt i PM med varandra.

Tack!

Ursprungligen av lappen71:

Det är bara att böja tillbaka den lite försiktigt
Har själv gjort det efter ett missöde på fyllan.

Vet inte om jag vågar det ärligt talat. Vore klart suboptimalt om glaset spräcktes.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-15 13:20
Ursprungligen av Joacim Melin:

Vet inte om jag vågar det ärligt talat. Vore klart suboptimalt om glaset spräcktes.

Synd att jag inte har before and after bilder så skulle du våga
Allvarligt min telefon var böjd som ett skohorn men jag böjde tillbaka den med händerna.
Glaset sprack inte men släppte för det började klicka när man tryckte på det.
Löste det genom att ställa en smyckesask på glaset och några tunga lexikon på asken över natten.
Låter brutalt men det fungerade och nu syns eller märks det inget vilken behandling telefonen fått.
Så den som pratar om att iPhone 5 är ömtålig vet inte vad han snackar om

Senast redigerat 2013-05-15 23:16
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-15 23:06

@Joacim Melin: Har du ingen bild på din banan-telefon?

Bevaka tråden