Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Satsa pengar på kommande Iphone-lanseringen

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hos Unibet går det att satsa pengar på nästa generation av Iphone. Om nästa modell har en större skärm ger det tolv gånger pengarna.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-14 11:48

Om nästa modell säljer bättre än Iphone 5 innan 2015 ger det tio gånger pengarna?

Bjudodds!

Man kan ju tycka att oddsen på skärmstorleken borde vara tvärtom. Sannolikheten att Apple så snabbt ökar storleken några pixlar till är nog ganska liten. Det tog trots allt 6 generationer iPhone(inkl iPhone5) tills det blev en större skärm

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-14 12:00
Ursprungligen av Mymac4ever:

Man kan ju tycka att oddsen på skärmstorleken borde vara tvärtom. Sannolikheten att Apple så snabbt ökar storleken några pixlar till är nog ganska liten. Det tog trots allt 6 generationer iPhone(inkl iPhone5) tills det blev en större skärm

Du läste nog lite fel där

Oddset för det du talar om verkar ju vettigt, det är ju som du säger inte sannolikt att skärmstorleken ökas och därför har det ju oddset 1.02.

Ursprungligen av zinned:

Om nästa modell säljer bättre än Iphone 5 innan 2015 ger det tio gånger pengarna?

Bjudodds!

Ojoj, en felskrivning, 2014 ska det vara.

Ursprungligen av zinned:

Du läste nog lite fel där

Oddset för det du talar om verkar ju vettigt, det är ju som du säger inte sannolikt att skärmstorleken ökas och därför har det ju oddset 1.02.

Ok, det visar ju tydligt att jag ska hålla mig borta från odds e-som jag inte fattar hur det funkar

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-14 13:55

Lite förvånande om Apple inte släpper en iPhone med större skärm än idag med tanke på att de förlorat några miljoner sales till sina konkurrenter på grund av luckan i sortimentet,fast de kanske släpper en 5" iPad istället som det går att ringa med?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-05-14 14:03
Ursprungligen av Mymac4ever:

Ok, det visar ju tydligt att jag ska hålla mig borta från odds e-som jag inte fattar hur det funkar

Det är ganska simpelt egentligen. Oddset säger hur många gånger insatsen du får tillbaka om du vinner. Om du satsar 100:- med odds 1,5 och vinner så får du 150:- tillbaka, d.v.s. en vinst på 50:-. Satsar du 100:- med oddset 10 så får du tillbaka 1000:- om du vinner. O.s.v.

Oddset ligger i regel i omvänd relation till sannolikheten. Hög sannolikhet ger låga odds och låg sannolikhet ger höga odds.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-14 14:23
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Ojoj, en felskrivning, 2014 ska det vara.

Den la jag inte ens märke till utan syftade mest på skärmstorleken

Att Apple inte implementerar en ännu större skärm till iPhone lär ju snarare ge ett odds på 1.00,. En ännu större skärm och fortfarande kunna hanteras i en hand samt gå ner i ett par normala byxfickor är en omöjlig ekvation.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-14 14:27
Ursprungligen av zinned:

Att Apple inte implementerar en ännu större skärm till iPhone lär ju snarare ge ett odds på 1.00,. En ännu större skärm och fortfarande kunna hanteras i en hand samt gå ner i ett par normala byxfickor är en omöjlig ekvation.

Nej det är det inte, antar att du inte har provat någon mobil med större skärm än 4" när du kommer med sådana påståenden? Apple kommer självklart lansera mobiler med större skärmar än 4 tum frågan är bara när.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-14 14:37
Ursprungligen av Gordy:

Nej det är det inte, antar att du inte har provat någon mobil med större skärm än 4" när du kommer med sådana påståenden? Apple kommer självklart lansera mobiler med större skärmar än 4 tum frågan är bara när.

Han har alldeles rätt. En större skärm gör det svårare att få ner den i fickan och att det blir obekvämt.
Alla har inte hip hop brallor med fickor som sväljer ipad's

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-14 14:48
Ursprungligen av lappen71:

Han har alldeles rätt. En större skärm gör det svårare att få ner den i fickan och att det blir obekvämt.
Alla har inte hip hop brallor med fickor som sväljer ipad's

Ja, det är ju givet att det inte kan komma en modell med ännu större skärm. Ett par normala byxor håller nätt och jämnt en iPhone 5, större går inte. Samma sak med handhavandet, en ännu större skärm är ett direkt nedköp då man inte längre kan hantera den med en hand. Så nej, det lär inte hända för Apple tänker efter.

Ursprungligen av Gordy:

Nej det är det inte, antar att du inte har provat någon mobil med större skärm än 4" när du kommer med sådana påståenden? Apple kommer självklart lansera mobiler med större skärmar än 4 tum frågan är bara när.

Nej. Heder åt Apple som står emot och vägrar större skärmar. Jag blir inte sur om Apple släpper en större iPhone, så länge man kan få en med 4" skärm som har minst samma övriga prestanda som eventuella större modeller. Jag kräver det fetaste, och att man kan manövrera över hela skärmen med ena handens tumme när man har händer som en tjej.
Tycker att Apple bara för att jävlas kunde släppa en iPhone Light med 5" skärm och prestanda som en iPhone 3G.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-14 15:00
Ursprungligen av lappen71:

Han har alldeles rätt. En större skärm gör det svårare att få ner den i fickan och att det blir obekvämt.
Alla har inte hip hop brallor med fickor som sväljer ipad's

Nej han har inte rätt. Normala byxor har fickor som ska rymma en hyfsat tjock plånbok så nog ryms oftast en mobil med större skäm än 4tum utan problem. Sen kan man diskutera hur smart det egentligen är att lägga en mobil i fickan överhuvudtaget. Sen verkar du inte medveten om att minsta iPad har en nästan 8 tum stor skärm vilket gör den betydligt större än de mobiler vi pratar om här.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-14 15:01
Ursprungligen av zinned:

Ja, det är ju givet att det inte kan komma en modell med ännu större skärm. Ett par normala byxor håller nätt och jämnt en iPhone 5, större går inte. Samma sak med handhavandet, en ännu större skärm är ett direkt nedköp då man inte längre kan hantera den med en hand. Så nej, det lär inte hända för Apple tänker efter.

Så du tror att Apple bestämmer skärmstorlekar efter byxor med små fickstorlekar?
Apples stora förebildsföretag Sony lät sy upp större skjortfickor när de lanserade den första transistorradion som påstods få plats i en skjortficka.

Ursprungligen av lappen71:

Han har alldeles rätt. En större skärm gör det svårare att få ner den i fickan och att det blir obekvämt.
Alla har inte hip hop brallor med fickor som sväljer ipad's

troligen därför som den nya reklamen för Galaxys 8 tummare visar en kvinna med handväska

Senast redigerat 2013-05-14 15:55
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-14 15:19
Ursprungligen av Gordy:

Nej han har inte rätt. Normala byxor har fickor som ska rymma en hyfsat tjock plånbok så nog ryms oftast en mobil med större skäm än 4tum utan problem. Sen kan man diskutera hur smart det egentligen är att lägga en mobil i fickan överhuvudtaget. Sen verkar du inte medveten om att minsta iPad har en nästan 8 tum stor skärm vilket gör den betydligt större än de mobiler vi pratar om här.

Han har absolut rätt i att det blir svårare att hantera en större telefon med en hand och du vet inte vilken storlek på fickor andra har.
Apple får tillverka en telefon med hur stor skärm dom vill men bara dom behåller en med 4" skärm är jag nöjd.
Annars kommer jag leta mig runt till andra tillverkare som uppfyller mina krav.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-14 15:28
Ursprungligen av pmarriott:

Nej. Heder åt Apple som står emot och vägrar större skärmar. Jag blir inte sur om Apple släpper en större iPhone, så länge man kan få en med 4" skärm som har minst samma övriga prestanda som eventuella större modeller.

Exakt, heder till Apple som i så fall har förstånd att inte följa den tramsiga vågen av ständigt ökande skärmstorlekar. Det hade inte varit avgörande ifall de kommer med en sådan modell, så länge en modell med max 4" stor skärm går att få med bästa tillgängliga prestanda.

Vill man ha en telefon med skärm i tablet-size får man gå ner i standard och använda Samsungs plastigheter istället. För övrigt ser det ju löjligt dumt ut att gå med en 4"+ mot örat, som att ha en tv mot huvudet.

Ursprungligen av pmarriott:

[...] och att man kan manövrera över hela skärmen med ena handens tumme [...]

Precis. Det är givet att man ska kunna hantera telefonen med en hand och med större skärm så är det inte möjligt, det är på gränsen med en iPhone 5.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-14 15:36
Ursprungligen av lappen71:

Han har absolut rätt i att det blir svårare att hantera en större telefon med en hand och du vet inte vilken storlek på fickor andra har.

Han skrev att det var en omöjlig ekvation så nej han har inte rätt, sen kan man ju inte anpassa produkter riktade till vissa kundgrupper efter helt andra kundgruppers preferenser. Vissa vill ha stora skärmar andra vill ha mindre då är det ju inte fel att kunna tillgodose båda kategorierna av kunder. Apple är ett företag som en gång i tiden gjorde enorma misstag som kostade dom enorma marknadsandelar och nästan gjorde bolaget bankrutt. Vore ju korkat att förlora ännu en gång och nu på grund av för små skärmar.

Ursprungligen av lappen71:

Apple får tillverka en telefon med hur stor skärm dom vill men bara dom behåller en med 4" skärm är jag nöjd.

Snällt av dig, men skulle du verkligen överge Apple om de släppte en iPhone med säg 4,2 skärm?

Senast redigerat 2013-05-14 15:49
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-14 16:10
Ursprungligen av Gordy:

Han skrev att det var en omöjlig ekvation så nej han har inte rätt,

Visst har han rätt när han skriver.

Citat:

En ännu större skärm och fortfarande kunna hanteras i en hand samt gå ner i ett par normala byxfickor är en omöjlig ekvation.

5" är omöjlig att hantera med en hand och att få ner i jeans byxor utan att gå sönder när man sätter sig.
Så han har absolut rätt.

Om du inte tror mig kan du fråga Joacim Melin som böjt sin iPhone 5 genom att ha den i fickan och den är 4" (enligt hans egen utsaga i en Podcast)

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-14 16:30
Ursprungligen av lappen71:

Visst har han rätt när han skriver.

5" är omöjlig att hantera med en hand och att få ner i jeans byxor utan att gå sönder när man sätter sig.
Så han har absolut rätt.

Fast nu skrev han ju inte 5" utan ännu större än Apples nuvarande 4 tums skärm vilket kan betyda 4.1 tum sen skrev han väl inte jeansbyxor utan normala byxor? Själv har jag ibland min nNexus med 4,7 skärm i mina jeansbyxor utan problem, men aldrig i bakfickan eftsersom det är där mobiler ofta tappas från eller går sönder,[/quote]

Ursprungligen av lappen71:

Visst har han rätt när han skriver.

5" är omöjlig att hantera med en hand och att få ner i jeans byxor utan att gå sönder när man sätter sig.
Så han har absolut rätt.

Om du inte tror mig kan du fråga Joacim Melin som böjt sin iPhone 5 genom att ha den i fickan och den är 4" (enligt hans egen utsaga i en Podcast)

Iphone 5 ryms alldeles utmärkt i både fram och bakficka. Så pass väl så jag suttit på den och ja - den är böjd. Metallen är lite för mjuk gissar jag. Men märk väl att telefonen fungerar fortfarande och glaset har inte spruckit.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-14 16:32
Ursprungligen av Joacim Melin:

Iphone 5 ryms alldeles utmärkt i både fram och bakficka. Så pass väl så jag suttit på den och ja - den är böjd. Metallen är lite för mjuk gissar jag. Men märk väl att telefonen fungerar fortfarande och glaset har inte spruckit.

Det är bara att böja tillbaka den lite försiktigt
Har själv gjort det efter ett missöde på fyllan.

Ursprungligen av lappen71:

5" är omöjlig att hantera med en hand.

Säker?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-14 16:39

Hmm...världens längsta man med en burk i handen.
Du kunde satt en 3liters Cola flaska i handen och den hade sett liten ut

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-14 16:44
Ursprungligen av Gordy:

Fast nu skrev han ju inte 5" utan ännu större än Apples nuvarande 4 tums skärm vilket kan betyda 4.1 tum sen skrev han väl inte jeansbyxor utan normala byxor? Själv har jag ibland min nNexus med 4,7 skärm i mina jeansbyxor utan problem, men aldrig i bakfickan eftsersom det är där mobiler ofta tappas från eller går sönder,

Nu är vi där igen där du vrider och vänder på siffror och ord hela tiden bara för att du ska ha rätt.

Jeans är normala byxor och säljs nog mest av alla så det är normala byxor för mig men tydligen är hip hop byxor normala för dig.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-14 16:59
Ursprungligen av lappen71:

Nu är vi där igen där du vrider och vänder på siffror och ord hela tiden bara för att du ska ha rätt.

Vrider och vänder? Det är det ju du som gör när du kontinuerligt påstår saker som inte stämmer.

Ursprungligen av lappen71:

Jeans är normala byxor och säljs nog mest av alla så det är normala byxor för mig men tydligen är hip hop byxor normala för dig.

Normala jeans har ofta stora fickor. Den enda som dragit upp hiphopbyxor här är du som verkar ha något emot dom av någon konstig anledning. Hiphopbyxor är dock oftast jeans också om du inte fattat det?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-14 17:05
Ursprungligen av Gordy:

Vrider och vänder? Det är det ju du som gör när du kontinuerligt påstår saker som inte stämmer.
[quote name="lappen71" postid="2152824"Jeans är normala byxor och säljs nog mest av alla så det är normala byxor för mig men tydligen är hip hop byxor normala för dig.

Normala jeans har stora fickor. Den enda som dragit upp hiphopbyxor här är du som verkar ha något emot dom av någon konstig anledning. Hiphopbyxor är dock oftast jeans också om du inte fattat det?[/quote]

Ja jag drog upp hiphop byxor för det krävs sådana för att få ner en 5" telefon utan att förstöra den när man sitter ner.
Eller var inte Melins´s iPhone 5 som är på 4" ett nog stort bevis för dig att så är fallet.

Allt började med Zinned´s inlägg som lyder.

Citat:

En ännu större skärm och fortfarande kunna hanteras i en hand samt gå ner i ett par normala byxfickor är en omöjlig ekvation.

Och det är något som jag och flera står bakom till 100% och du får helt enkelt acceptera faktum att din åsikt inte är den rätta hela tiden.
Att vi tycker att det är en omöjlig ekvation förändras inte av att du säger att vi har fel.
Vi är av den uppfattningen och vad du säger spelar föga roll.

Ps. Lär dig att citera korrekt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-14 17:21
Ursprungligen av lappen71:

Ja jag drog upp hiphop byxor för det krävs sådana för att få ner en 5" telefon utan att förstöra den när man sitter ner.
Eller var inte Melins´s iPhone 5 som är på 4" ett nog stort bevis för dig att så är fallet.

Du är rolig du som vill bevisa hur fel det är med 5 tums mobiler när din favorit verkar gå sönder trots din favvostorlek, det enda Melins klantiga manöver bevisade är att man ska aldrig sitta på sin känsliga iPhone 5.

Ursprungligen av lappen71:

Allt började med Zinned´s inlägg som lyder.

Och det är något som jag och flera står bakom till 100% och du får helt enkelt acceptera faktum att din åsikt inte är den rätta hela tiden.
Att vi tycker att det är en omöjlig ekvation förändras inte av att du säger att vi har fel.
Vi är av den uppfattningen och vad du säger spelar föga roll.

Ps. Lär dig att citera korrekt.

Försöker du vara ironisk?

Att ni atår bakom något som inte riktigt är verklighetsbaserat är upp till er, men allt fler köpet mobiler med större skärmar än 4 tum och konstigt nog så verkar de både kunna manövrera dom med en hand och stoppa ned dom och ta upp dom från byxfickan. De och jag har alltså löst en omöjlig ekvation. Yey!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-14 17:32
Ursprungligen av Gordy:

Du är rolig du som vill bevisa hur fel det är med 5 tums mobiler när din favorit verkar gå sönder trots din favvostorlek, det enda Melins klantiga manöver bevisade är att man ska aldrig sitta på sin känsliga iPhone 5.

Visar att en större telefon är ändå mer känslig för att stoppas ner i fickor precis vad vi sagt hela tiden.

Ursprungligen av Gordy:

Att ni atår bakom något som inte riktigt är verklighetsbaserat är upp till er, men allt fler köpet mobiler med större skärmar än 4 tum och konstigt nog så verkar de både kunna manövrera dom med en hand och stoppa ned dom och ta upp dom från byxfickan. De och jag har alltså löst en omöjlig ekvation. Yey!

Man behöver inte vara något matematisk geni för att se att denne person omöjligt kan manövrera telefonen enbart med en hand.
Så man kan undra vem som inte håller till i verkligheten.

Att likställa att folk köper större telefoner med att man faktiskt klarar av att hantera dom med en hand är ett felaktigt antagande.
Utan dom köper den för att dom vill ha den och accepterar att man är tvungen att använda två händer,en får att hålla fast den och en för att navigera på skärmen.

Så jag är ledsen Gordy men ekvationen går inte ihop.

Bevaka tråden