Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bill Gates: "Ipad-användare är frustrerade över bristen på tangentbord och Office"

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

I en intervju med CNBC säger Microsoft-grundaren Bill Gates att många Ipad-användare är frustrerade över bristen på ett fysiskt tangentbord och Office-paketet och lyfter fram Microsofts egna Surface.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-13 15:14

Nog för att jag kan hålla med om att det virtuella tangentbordet på iPad är lite jobbigt att ha och göra med, Office är det sista jag saknar.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-13 15:26

Hade jag varit frustrerad över bristen på ett fysiskt tangentbord hade jag inte köpt en iPad utan en MBA

Jag saknar Office och hoppas verkligen att Microsoft i alla fall släpper 365 för iPad snart.

Vad det gäller tangentbord så gör ju både Logitech och Belkin trevliga alternativ.

Jadu Bill, fläska ditt ett tangentbord och en processor som fixar windows + word så kan vi jämföra batteritid och tjocklek mot en iPad sedan.

Ursprungligen av Erik.dv:

Nog för att jag kan hålla med om att det virtuella tangentbordet på iPad är lite jobbigt att ha och göra med, Office är det sista jag saknar.

+1

Har egentligen bara ett problem m det inbyggda tangentbordet o det är att det kräver ett tydligare tryck på mellanslagstangenten än på övriga tangenter då man skriver m tvåhandssättning eller så är det bara det att frånvaron av ngt att vila handlovarna på gör att man inte slår ner tillräckligt hårt på mellanslagstangenten.

I vilket fall somhelst, hade ovanstående skrivits m tvåhandssättning hade mellanslagen mellan orden varit irriterande få :/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-13 16:32
Ursprungligen av Erik.dv:

Nog för att jag kan hålla med om att det virtuella tangentbordet på iPad är lite jobbigt att ha och göra med, Office är det sista jag saknar.

Håller med om att det virtuella tangentbordet har en del att önska. Skriver jag snabbt så hänger inte riktigt tangenterna med och det missas bokstäver (eller nedslag i största allmänhet).

Jag kör med ett Logitech ultra thin till jag hittar ett bättre. Ett smart-cover med tangenter hade varit något. Eller finns det redan?

Jag hade inte haft något emot ett MS Office till iOS. Det hade jag köpt.

Ursprungligen av Mactastic:

Jadu Bill, fläska ditt ett tangentbord och en processor som fixar windows + word så kan vi jämföra batteritid och tjocklek mot en iPad sedan.

?

Tapper försök att locka över alla företagskunder som redan bundit sig till IOS.

Ser fler av mina hantverkskollegor som springer med Ipads! förut var det microsoft mobile 6.5 men eftersom Ipad har allt så behövs inte penna osv. och dom har stora fina program där dom får felanmälningar osv. och som många säger surface pro dålig batteritid. sedan till surface RT finns inga appar!!!!!!!! och så sitter man där och ja nu fan ska jag installera mitt supertrevliga program som jag har på min andra dator, "nähä vafan är detta för skit" folket har accepterat Ipad och det finns många appar och t.ex. stora företags felanmälningar osv. tror tyvärr microsoft kom med i spelet försent! hade inte "Ultrabook" konceptet som kom innan funnits så hade dom nog sålt fler men nej efter nästan två år av "Ultrabook" så släpper microsoft sin efter HP, IBM och simens som redan hade och har tablets med windows på.

Too Bad Bill Gates!!!!
Kom på något bättre nästa gång och inte 4 år efter.

Ursprungligen av Mactastic:

Jadu Bill, fläska ditt ett tangentbord och en processor som fixar windows + word så kan vi jämföra batteritid och tjocklek mot en iPad sedan.

Kan man köra Windows på en iPad? Eller ens OS X+Word?

Vi har ett par sådana RT-thingies på jobbet.
Använder hellre min gamla Amiga än den skiten...

Ursprungligen av keptang:

Kan man köra Windows på en iPad? Eller ens OS X+Word?

Jag menade såklart att man ska utgå från iPads formfaktor.

Ursprungligen av Mactastic:

Vi har ett par sådana RT-thingies på jobbet.
Använder hellre min gamla Amiga än den skiten...

Har bara använt x86-versionen av W8, men det tycker jag fungerar riktigt bra i hybrider. För 10" vill jag gärna ha ett tangentbord också. Vore en annan sak för en enhet jag bara ville läsa på, men det beror ju på hur man använder den.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2013-05-13 17:05

Jag har sålt min, men jag saknade inte Office, däremot tangentbord ibland vid längre texter. Så jag köpte ett.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2013-05-13 18:30

Jag tycker att Bill, precis som många andra i debatten, missar poängen med iPad. En iPad används i huvudsak för att konsumera, musik, video, e-böcker, manualer etc. För detta behövs inte ett fullstort tangentbord. Behöver man däremot producera/skapa, i huvudsak texter/kalkylark, så passar nog en lap-top mycket bättre.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-05-13 19:14

Jag har ett tangentbord, vilket jag använder sparsamt och jag saknar Office. Men det är ju upp till MS att fixa. Byta bort iPad? Inte än på långa vägar.

Ursprungligen av Gunnar B:

Jag tycker att Bill, precis som många andra i debatten, missar poängen med iPad. En iPad används i huvudsak för att konsumera, musik, video, e-böcker, manualer etc. För detta behövs inte ett fullstort tangentbord. Behöver man däremot producera/skapa, i huvudsak texter/kalkylark, så passar nog en lap-top mycket bättre.

Varför ska man inte kunna skapa långa texter, kalkyler och annat på en iPad? Apple har totalt missat detta, och det är trist. Finns väl ingenting som säger att det ena behöver ta ut det andra. Så jag hoppas verkligen på att Microsoft snart fixar Office för iOS, och att Apple så småningom faktiskt förstår detta och ordnar med ett eget suveränt tangentbord.

Ursprungligen av maskh:

Varför ska man inte kunna skapa långa texter, kalkyler och annat på en iPad? Apple har totalt missat detta, och det är trist. Finns väl ingenting som säger att det ena behöver ta ut det andra. Så jag hoppas verkligen på att Microsoft snart fixar Office för iOS, och att Apple så småningom faktiskt förstår detta och ordnar med ett eget suveränt tangentbord.

Gillar Apples tangentbord, men du tänker något likt det gamla med inbyggt ställ/hållare?

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Gillar Apples tangentbord, men du tänker något likt det gamla med inbyggt ställ/hållare?

Jag visste inte att Apple har ett eget som fungerar med iPad. Men skulle gärna se något som liknar det Surface har, så att det blir mer "integrerat" i produkten.

Ursprungligen av maskh:

Jag visste inte att Apple har ett eget som fungerar med iPad. Men skulle gärna se något som liknar det Surface har, så att det blir mer "integrerat" i produkten.

Mig veterligen är det det lilla trådlösa o batteridrivna tangentbordet med BT som kan paras ihop med iPad

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-14 10:43

Vem är Bill Gates? En föredetting utan koll.

Jag är nöjd med min iPad. Saknar verkligen inte ett tangentbord. Sånt har jag laptopen till.

Microsoft Office skulle jag aldrig installera på min iPad, ens om det var gratis.

Tänk på att alla som har en iPad eller iPad mini faktiskt inte har en egen bärbar dator. Familjen kanske har en dator som alla delar på t.ex.

Ursprungligen av maskh:

Varför ska man inte kunna skapa långa texter, kalkyler och annat på en iPad? Apple har totalt missat detta, och det är trist. Finns väl ingenting som säger att det ena behöver ta ut det andra. Så jag hoppas verkligen på att Microsoft snart fixar Office för iOS, och att Apple så småningom faktiskt förstår detta och ordnar med ett eget suveränt tangentbord.

Det är en vanesak att skriva på iPad. Jag kan skriva hyfsat långa texter på min iPad utan vidare problem. Faktum är att i vissa lägen, speciellt när man skriver på engelska, så hjälper stavningskontrollen till riktigt bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-14 15:00

"I en intervju med CNBC säger Microsoft-grundaren Bill Gates att många Ipad-användare är frustrerade över bristen på ett fysiskt tangentbord och Office-paketet och lyfter fram Microsofts egna Surface."

Hur vet han det?!...

Att iPad inte har ett tangentbord torde väl vara en av de största anledningar att man köpte en iPad från början och alla lever inte med Office på varje device.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-14 16:30
Ursprungligen av TureB:

Att iPad inte har ett tangentbord torde väl vara en av de största anledningar att man köpte en iPad från början och alla lever inte med Office på varje device.

EXAKT

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-14 21:06
Ursprungligen av TureB:

"I en intervju med CNBC säger Microsoft-grundaren Bill Gates att många Ipad-användare är frustrerade över bristen på ett fysiskt tangentbord och Office-paketet och lyfter fram Microsofts egna Surface."

Hur vet han det?!...

Att iPad inte har ett tangentbord torde väl vara en av de största anledningar att man köpte en iPad från början och alla lever inte med Office på varje device.

Jag har köpt en ipad och kan säga (för egen del) att det främsta skälet inte var bristen på tangentbord. Snarare avsaknaden av ett fast tangentbord och tryckkänslig skärm och ett intuitivt OS med dess fördelar — detta var skälen. Att kunna slänga på ett välintegrerat tangentbord när det passar och ha en bra office-paket ser jag bara som ytterligare fördelar. Men allt är ju en smaksak.

Ursprungligen av TureB:

"I en intervju med CNBC säger Microsoft-grundaren Bill Gates att många Ipad-användare är frustrerade över bristen på ett fysiskt tangentbord och Office-paketet och lyfter fram Microsofts egna Surface."

Hur vet han det?!...

Att iPad inte har ett tangentbord torde väl vara en av de största anledningar att man köpte en iPad från början och alla lever inte med Office på varje device.

Mitt intresse i tablets av iPads storlek (inte mini) har inte heller varit i avsaknaden av tangentbord, utan i den tryckkänsliga skärmen och det mindre formatet trots bibehållen arbetsyta jämfört med många bärbara. Därför gillar jag hybriderna som börjar bli vanligare nu. För en ren läsplatta gör det varken till eller från med tangentbord. Skulle inte se det som en nackdel om det fanns.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-05-14 21:16

Men nu finns det ju tangentbord som funkar (Apples egna BT, exempelvis), så jag ser inte problemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-14 21:43
Ursprungligen av filuren:

Men nu finns det ju tangentbord som funkar (Apples egna BT, exempelvis), så jag ser inte problemet.

Problemet är väl att Bill Gates inte har en aning om vad iPad användare tycker.

Bevaka tråden