Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett par funderingar gällande Airportnätverk.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-05-13 12:27

Hej!
Jag är rätt ny när det kommer till Applevärlden och har ett par funderingar som gäller airport express.
Jag har i nuläget en router i från Inteno som vi fick när vi skaffade ADSL från boxer. Kan jag istället för att använda den inbyggda DHCP:n i routern köpa min en Airport Express och koppla in med kabel och köra som DHCP? Det är ruskigt dåligt trådlöst funktion på routen som det är idag. Bara g nätverks och sen verkar det som att man bara kan koppla upp 5 användare i taget. Fundering nummer två, jag har en stationär dator i ett annat rum som jag har en liten trådlöstnätverksdongen inkopplad i nu som inte är bra. Det är superlångsamt, fungerar inte när man streamar ljud och bild i från den osv. Går det att koppla in en Airport express till den också? Alltså dator > kabel > Airport Express1 > trådlöst > Airport Express2 >kabel > router > internet. Skulle detta fundera?

Tack på förhand.
MVH
Pontus

Jag skulle köpa en Airport extreme(http://www.apple.com/se/airportextreme) som huvudenhet, du kan sedan utan problem använda en Airport Express i client mode för att få din stationära dator kopplad till nätverket via en kabel till Airport Expressen.

Se beskrivning: http://support.apple.com/kb/HT1731

  • Medlem
  • 2013-05-13 12:40

Man måste ge sig på en Airport extreame alltså? Tänkte att man får betala rätt mycket för saker som jag inte använder. Men det är mer som skiljer mellan de båda än NAT funktionen?

Du måste inte, men Airport extrem är en väldigt kompetent, och jag skulle inte snåla på en sådan vital del i ens nätverk som routern. Bryggkoppla sedan den router som du fått av din leverantör, så att du enbart använder den som ett modem.

  • Medlem
  • 2013-05-13 13:04

Toppen! Så får det bli Tack så mycket för hjälpen!

1
Bevaka tråden