Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac eller PC

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft Mac 21 tums i tre år nu och det jag är mest glad över idag är att jag köpte en licens med Windows 7.
Mitt råd till den som står i valet och kvalet mellan PC och Mac är:

Vill du ha en skitsnygg dator med hög kvalitet på beståndsdelarna köp då en Mac men se till att du installerar Windows med bootcamp annars kommer du bli mycket besviken när du upptäcker att MacOS är snyggt men ganska tomt, ologiskt och buggigt i
jämförelse med Windows 7.

Jag skulle kunna redogöra för massor med konstigheter med MacOS men jag orkar inte skriva så mycket. Kan nämna bara sån sak som att om man ska öppna programmet Finder så klickar man rent logiskt på den snygga ikonen, so far so good. Men ska man öppna en till då ska man Mac-logiskt inte klicka på Ikonen utan då ska man gå upp i meny-raden och välja nytt Finder-fönster.
Logiskt eller hur, och så fortsätter det.

Den senaste buggen som uppträder med jämna mellanrum är att när jag startar Mac så kommer aldrig docken fram, kul !
Söker man på internet så finns ingen info om detta.

I programmet Mail går det att skapa egna mallar men de fungerar inte, säkert nåt logiskt sätt man ska göra Ctrl+C+ Alt eller liknande.
Nu helt plötsligt hämtar Mail inte hem e-mail heller, däremot går det att skicka. Kan tillägga att jag inte ändrat nåt.

I början fungerade min Snow Leopard jättebra och jag var nöjd men allteftersom kom det uppdateringar som gjorde mer skada
än nytta. Till slut installerade jag Lion och idag har jag den senaste versionen. Macen är nu segare än nånsin och multitasking är att glömma, det är en sak i taget som gäller för att det inte ska balla ur.

Windows 7 däremot tuffar på och är fortfarande lika snabbt tre år senare, det fungerar klockrent ! och är det operativsystem jag numera väljer. När denna Macen till slut lägger av är det ändå inte rent otroligt att jag köper en likadan men då inte för operativsystemets skull utan för att jag gillar hårdvaran, jag kommer i så fall köra in Windows igen.

Jag är ledsen om jag gör en massa Mac fans upprörda nu men jag är trött och vill få detta sagt. Mac har lång väg att vandra om de ska slå PC hos företag som vill ha en dator som inte klöddar.

En sak som dock är bra med Mac är Garageband, det är outstanding, alltid nåt !

Ni får gärna svara men jag kommer ändå inte att logga in här igen och läsa vad nån skriver, detta är första och antagligen sista gången jag är på detta forum. Jag ville bara få det här sagt och rensa ut det ur mitt Mac-trötta sinne.

Tack för mig !

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-13 10:20

Jag förstår inte vad du vill ha sagt med ditt inlägg. Att du är nybörjare och inte vet hur OS X fungerar eller hur du ska använda det är inte ekvivalent med att det är dåligt, uselt och buggigt.

Senast redigerat 2013-05-13 17:20
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-13 10:23
Ursprungligen av MacorPc:

Ni får gärna svara men jag kommer ändå inte att logga in här igen och läsa vad nån skriver, detta är första och antagligen sista gången jag är på detta forum. Jag ville bara få det här sagt och rensa ut det ur mitt Mac-trötta sinne.

Årets inlägg, verkligen...

Det finns många trådar om Mac eller PC.

https://www.google.com/search?q=mac+eller+pc+...

Case closed.

1
Bevaka tråden