Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes & Remote Desktop (remote sync)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har en fråga till våra experter på Remote Desktop och Itunes...

många har en dator hemma och en dator på jobbet...
Itunes fixar ju inte detta på ett bra sätt... tyvärr..
Det borde ju vara enkelt med molnet och allt... men men det är en annan fråga...

Om man har hemma datorn som huvuddator och en remotedesktop server på den, skulle man då inte kunna koppla upp till den från jobbet, koppla in sin i-device på jobbdatorn och synca via WAN?

principen är ju att skicka usbkopplingen från jobbet till hemmet och synca via WAN

någon som kör en annan lösning som funkar kanske?

det skall ju finnas någon ful-hack med att ha samma IDnummer på itunes men det funkar säkert inte längre på nyare itunes.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-07-01 09:52

iTunes Match hade ju löst problemet, men är fortfarande inte tillgängligt i sverige :/

Personligen synkar jag iphonen med min MBP som jag nästan alltid har med mig, så det spelar inte så stor roll att jag inte kan synka med hemdatorn.

Det finns en del mjukvara för att få homesharing att funka över vpn, vet inte om det kan lösa problemet för dig? Du kan fortfarande inte synka, men kommer åt homeshare. Annars, om det gäller att komma åt media som ligger hemma kan jag rekommendera plex. Jag kommer åt hela itunes-biblioteket plus all annan media från nästan vad som helst.

Kanske skall förtydliga mig lite.
Iphone -> Jobbdator -> RDP Över internet -> hemmadator med iTunes som man sen syncar med baklänges till min iPhone på jobbet.

Rent teoretiskt skall det ju funka som vilken usbanslutning som helst då RDP klienten skickar usb vidare till RDP servern och omvändt.

iTunes match hade kanske varit en lösning men det finns ju inte i sverige än.

Ursprungligen av Json_81:

iTunes Match hade ju löst problemet, men är fortfarande inte tillgängligt i sverige :/

Vet någon när eller om det kommer?
Så man är redo att samla ihop sin samling som man har köpt genom tiderna. Långt ifrån allt ligger ju i iTunes tyvärr.

Bumpar min egen tråd lite... efterlyser fortfarande en lösning

för er som har Itunes Match, syncas appar, filmer, podcasts, böcker, itunes u med eller är det bara musiken?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-10 09:04

Ingen har iTunes Match, vilket gäller musik och inget annat. Det existerar inte i Sverige än.

nä men jag vet att vissa kör med USA itunes så det var därför jag frågade...
annars hade jag ju själv vetat vad som syncades över internet

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-10 09:54
Ursprungligen av KAPTENRODSKAGG:

nä men jag vet att vissa kör med USA itunes så det var därför jag frågade...
annars hade jag ju själv vetat vad som syncades över internet

Jag är inte riktigt med på vad du menar nu men hur som helst, iTunes Match gäller endast musik

1
Bevaka tråden