Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail - kan inte ansluta till kontot "yahoo.se"

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har haft min Imac (med Fusion Drive) i tre månader och får emellanåt ett felmeddelande att mailklienten inte kan ansluta till mailservern. Klientens felmeddelande lyder att man ska skriva in lösenordet, fastän detta är ifyllt. Trycker man OK går allt bra, utan att man behöver skriva ett nytt lösenord.

Jag får även emellanåt ett felmeddelande att mail kan inte ansluta till kontots SMTP-server. Även här går det oftast bra att trycka OK.

Jag har fyra mailkonton och har fått dessa felmeddelanden många gånger nu. Datorn är sparsamt använd och inga främmande program har laddats ned.

Apple Support verkar inte särskilt kunniga och har inga vettiga förslag att komma med.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Gunnar Kry

Låter som Yahoo-problem.
Har du någon mail som inte ligger hos Yahoo som fungerar?

Jag har Gmail.com, Bredband.net, Yahoo.se, one.com.

Felet är på alla dessa konton. Ibland kan det ta dagar innan det inträffar.

Vilken version av OS X kör du?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-10 09:56

Vilka olika SMTP-servrar använder du för dessa mailkonton?

Som jag skrev så är datorn snudd på ny med OS X 10.8.3 och Mail 6.3 (1503) utan några extra underliga installationer och mycket sparsamt använd. Första gången felet dök upp var efter en vecka.
SMTP servrar är smtp.yahoo.com, smtp.gmail.com, smtp.bredband.net, send.one.com
Jag har hela tiden kontakt med dessa servrar i mina IOS-enheter, som går på samma nätverk. Även Windows-XP-datorn fungerar vid dessa tillfällen utmärkt.

Du verkar inte vara ensam iallafall tyvärr, https://discussions.apple.com/message/2198715...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-05-11 11:23

Tycker att detta fel dyker upp jämnt när man skall logga in på yahoo. Lösenord accepteras inte när man skall logga in för att kolla sina mail. Jag har lagt ner skiten nu och kör med iCloud i stället.

OS X Mail har - som Apple säger - kompatibilitetsproblem med Yahoo mail server. Detta uppstod först med OS X 10.8 Mountain Lion och löstes inte i OS X Mavericks 10.9, utan kvarstår fortfarande.

Detta fel har funnits sedan november 2012 och finns fortfarande. Apple har inte lyckats lösa detta.

Detta fel finns fortfarande kvar efter installation av 10.9.2. Svagt.

1
Bevaka tråden