Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows on spools och 10.6.8

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Reser runt med en MacBook Pro som kör 10.6.8. Vill inte gärna uppgradera eftersom då ryker några program jag fäst mig mer vid än Apples senaste operativsystemrelaterade finesser. Nu har jag emellertid stött på et problem. Ett av de ställen jag jobbar har i samband med migration till Windows7 lagt över skrivarna på något som heter Windows on Spools. Det verkar inte finnas någon flik Windows on Spools att välja under Avancerade inställningar. Jag har letat runt och det närmaste jag kom var ett amerikansk universitet som verkar använda Windows on Spools och Macar med 10.6.8 men deras manualer stämmer inte med hur skrivarinstallation ser ut på min Mac. Observera att jag kör engelskspråkigt, så överensstämmelsen borde ju finnas ... Finns det någon omväg/genväg? T ex att bara installera skrivarfunktionen från en CD med ett nyare OSX och köra vidare med resten intakt? Något inte alltför komplicerat hack?

Inte för att det hjälper dig då du kör 10.6.8, men kollade snabbt under ”Advanced” på min 10.8.3-burk och där finns ”Windows Printer via spoolss”. Men det visste du väl redan. Vet inte hur man får det att funka i 10.6.8, men lycka till.

Får man fråga hur det ser ut på den där guiden du hittade? Borde ju gå om de fått till det med 10.6.8 där.

Ursprungligen av star-affinity:

Inte för att det hjälper dig då du kör 10.6.8, men kollade snabbt under ”Advanced” på min 10.8.3-burk och där finns ”Windows Printer via spoolss”. Men det visste du väl redan. Vet inte hur man får det att funka i 10.6.8, men lycka till.

Får man fråga hur det ser ut på den där guiden du hittade? Borde ju gå om de fått till det med 10.6.8 där.

Guiden var lite primitiv, se http://www.nwmissouri.edu/compserv/clientcomp...
Jag börjar undra om det inte är något som gått fel i min printerinstallation eftersom det bara inte går att hitta Windows on Spoolss, inte ens om jag går in via CUPS. Windows via SMB finns där, men det ger inte access till den printer jag vill komma åt. Att Spoolss är lätt att hitta på 10.8.x visste jag. Men jag vill inte uppgradera. Jag gillar Apples 8 ungefär lika mycket som MS 8. Fram till nu har 10.6.8 varit en sorts återkomst av Mac OS 6.7, dvs ett fungerande OS som inte innehåller för mycket konstigheter.

Ja, det var en rätt rörig guide. Sen är den ju inte direkt specifik med att ”Windows printer via spoolss” ska funka med 10.6. Jag vet faktiskt inte.

Man skulle ju kunna testa nollställa utskriftssystemet om du inte redan gjort det: http://support.apple.com/kb/ht1341

Gällande 10.8.x tycker jag det är ett mycket bra system. Minst lika bra som 10.6.x. Nej, bättre. Förstår inte riktigt vad folk har emot det. Windows 8 däremot… ;)

1
Bevaka tråden