Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Ny" mobiloperatör | Hallon

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Alltså, hur kan man döpa det till Hallon?
Det är Tre som står bakom, http://www.hallon.se/

Konkurrent till Comviq som tidigare lanserade fastpris för en liten peng (och 4kr billigare än Hallon), https://www.comviq.se/

haha hade jag varit 14 så hade jag LÄTT velat ha en operatör som heter Hallon! Däremot 25 år inte kreditvärdig hade jag nog valt comviq istället för hallon, just pga. namnet

Ursprungligen av wilhelmsson:

haha hade jag varit 14 så hade jag LÄTT velat ha en operatör som heter Hallon! Däremot 25 år inte kreditvärdig hade jag nog valt comviq istället för hallon, just pga. namnet

True true.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-06 12:59

Allt som Tre ligger bakom går bort

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-06 14:22

49 kr för 1 GB extra, det kallar de "en billig peng"

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-05-06 17:35

Bara namnet avskräcker mig. Jag skulle inte vilja svara "Hallon" om någon frågade vilken operatör jag använder.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-05-06 17:37

Tur att de inte döpte det till lingon med tanke på att 3 ligger bakom

  • Medlem
  • Lund
  • 2013-05-06 17:41

Dom är väl influerade av jänkarna. Apple, Blackberry etc.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-06 18:53

Känns lite som om Tre vill surfa på Halebops namn och popularitet bland kidsen.

Ursprungligen av lappen71:

Allt som Tre ligger bakom går bort

Tre är bra på en sak
och det är att ge mig mottagning på mitt torp, det har ingen annan lyckats med
men det var väll alt också

De är bra på täckning och 3G-hastighet i Malmö också, något Telia lyckas ganska dåligt med.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-06 20:21
Ursprungligen av disktant:

Tre är bra på en sak
och det är att ge mig mottagning på mitt torp, det har ingen annan lyckats med
men det var väll alt också

Bra att det fungerar för dig men för mig har det varit tomma löften från Tre's sida.

Ursprungligen av kenjon:

49 kr för 1 GB extra, det kallar de "en billig peng"

Det är "rätt" billigt, Telenor tar 9Kr/dagen tills du fyller på igen...

Telia och halebop har liknande kostnader, Telia nedan
1 GB extra kostar 29 kr, fyll på genom att sms:a 1GB till 4466.
2 GB extra kostar 49 kr, fyll på genom att sms:a 2GB till 4466.
5 GB extra kostar 99 kr, fyll på genom att sms:a 5GB till 4466.
10 GB extra kostar 179 kr och fyll på genom att sms:a 10GB till 4466.

Med tanke på vilken typ av abb Hallon erbjuder så tycker jag inte 1 GB för 49kr är direkt "okke"-priser...

Problemet är ju att du inte har någon datatrafik alls när du gjort av med din 0,5 GB-kvot dag 26:e och blir "tvingad" att köpa 1 GB till för de sista dagarna i perioden. Jmfr med mitt Halebop där farten växlar ned vilket man kan leva med några dar. Funkar fortfarande utmärkt för normal surf, e-post. etc

Du blir inte alls tvingad, du har valt ett "snålt" abonnemang och då får du inte fördelarna som finns hos andra operatörer.

har du 4 dagar kvar och ditt internet är slut så får du väl ansluta till WIFI eller bita i det sura äpplet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-07 10:18
Ursprungligen av wilhelmsson:

så tycker jag inte 1 GB för 49kr är direkt "okke"-priser...

Vad är "okke"-priser?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-05-07 10:18
Ursprungligen av wilhelmsson:

Du blir inte alls tvingad, du har valt ett "snålt" abonnemang och då får du inte fördelarna som finns hos andra operatörer.

har du 4 dagar kvar och ditt internet är slut så får du väl ansluta till WIFI eller bita i det sura äpplet.

…eller ett surt hallon.

Ursprungligen av zinned:

Vad är "okke"-priser?

Jag tror det ska stå "ocker"...

Ursprungligen av zinned:

Vad är "okke"-priser?

haha besserwisser ?

Capeman: Klart de ska stå ocker

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-07 11:16
Ursprungligen av wilhelmsson:

haha besserwisser ?

Capeman: Klart de ska stå ocker

Ah. Nej, inte besserwisser men möjligtvis wisserbesser

Jag tänkte också på ocker men då du skrev inom citationstecken, med två "k" istället för "ck" och utan "r" så var det ju troligt att du syftade på något annat som jag då inte hängde med på. Därav min fråga

Ursprungligen av zinned:

Ah. Nej, inte besserwisser men möjligtvis wisserbesser

Jag tänkte också på ocker men då du skrev inom citationstecken, med två "k" istället för "ck" och utan "r" så var det ju troligt att du syftade på något annat som jag då inte hängde med på. Därav min fråga

haha förståeligt, jag kommer fram landet och skrev utan att tänka på stavning hur jag uttalar det!

Ursprungligen av wilhelmsson:

Du blir inte alls tvingad, du har valt ett "snålt" abonnemang och då får du inte fördelarna som finns hos andra operatörer.

har du 4 dagar kvar och ditt internet är slut så får du väl ansluta till WIFI eller bita i det sura äpplet.

Eftersom att vara utan datatrafik inte är något alternativ så blir jag ju "tvingad" att köpa extra med Hallon. Att springa runt på stan och leta fritt WiFi är inte något som känns så vidare tilltalande. Och därför är inte heller Hallon något jag skulle teckna mig för.

Hallon med extra data varje månad blir dyrare än det Halebop jag har idag som funkar bra även efter jag gjort av med mina 0,5 GB.

Ursprungligen av Sir N.:

Eftersom att vara utan datatrafik inte är något alternativ så blir jag ju "tvingad" att köpa extra med Hallon. Att springa runt på stan och leta fritt WiFi är inte något som känns så vidare tilltalande. Och därför är inte heller Hallon något jag skulle teckna mig för.

Hallon med extra data varje månad blir dyrare än det Halebop jag har idag som funkar bra även efter jag gjort av med mina 0,5 GB.

Förstår absolut ditt resonemang, det finns flera olika abonnemangsalternativ just för att alla har olika behov. Jag behöver mellan 5-8GB datamängd varje månad, därför har jag den typen av abonnemang.

Du t.ex. behöver inte mer än 0,5-1GB vilket är super för då "kommer du undan" med ett billigt abonnemang. Då det till störst del är datamängden som styr priset av abonnemang, inte antalet minuter/sms/mms.

För att klargöra pratar jag privatabonnemang och jämför inte med företag då det är en helt annan femma.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-07 12:31
Ursprungligen av Sir N.:

Eftersom att vara utan datatrafik inte är något alternativ så blir jag ju "tvingad" att köpa extra med Hallon. Att springa runt på stan och leta fritt WiFi är inte något som känns så vidare tilltalande. Och därför är inte heller Hallon något jag skulle teckna mig för.

Hallon med extra data varje månad blir dyrare än det Halebop jag har idag som funkar bra även efter jag gjort av med mina 0,5 GB.

Du blir inte tvingad. Det finns inget som säger att alla abonnemang eller alla operatörer är lämpliga för alla, lika lite som att operatören har någon skyldighet att erbjuda olika abonnemang för att passa hela spektrat av kundönskemål.

Det som denna operatören erbjuder kanske inte är något för dig, då väljer du helt enkelt att inte använda dig av deras tjänster. För andra kan det ju vara bra, t ex så kommer jag själv aldrig att nyttja 5 GB trafik på en månad.

  • Medlem
  • 2013-05-07 19:53

Är det bara jag som är intresserad och vill vet hur diskussionerna gick i direktörsrummen när de kom fram till namnet? Hur resonerade man?

  • Medlem
  • 2013-05-07 21:49
Ursprungligen av Dalle:

Är det bara jag som är intresserad och vill vet hur diskussionerna gick i direktörsrummen när de kom fram till namnet? Hur resonerade man?

De letade säkert efter lediga se-domäner, och den första någorlunda vettiga de hittade var just hallon.se.

<Edit>Såg just att domänen skapades 2008-03-28 så eventuellt har de köpt den av någon och då är ju frågan som sagt hur man kommer på att det är just hallon.se man vill ha.</Edit>

Varför allt hat över namnet? Det är ju grymt! Bara namnet skulle lätt få mig att byta till Hallon om det inte vore för att tre låg bakom det. Lätt!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-05-07 22:23

Jag har inga problem med vare sig namnet eller Tre.

Namnet är inte på något vis knäppare än Halebop. Smaka på det. Halebop.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-07 23:28
Ursprungligen av Capeman:

Namnet är inte på något vis knäppare än Halebop. Smaka på det. Halebop.

Knepigt namn på mobiloperatör.

Suveränt namn på komet

Bevaka tråden