Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Acer: Microsoft kan komma ikapp Apple och Google

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Microsofts mobila operativsystem kan fortfarande bli en seriös konkurrent till IOS och Android tror Acers styrelseordförande Jim Wong.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-06 14:30

Sa inte nVidias CEO motsatsen? Att man var grymt besviken på Microsofts satsningar…?

Ursprungligen av Erik.dv:

Sa inte nVidias CEO motsatsen? Att man var grymt besviken på Microsofts satsningar…?

Det gällde Windows RT vilket om jag fattat rätt är för surfplattor. Men också han verkade ändå tro att det kan bli bättre:

The Verge – Nvidia CEO describes Windows RT as 'disappointing,' says Microsoft can 'get it right'

Tillägg: De har väl heller inget val än att tro att det här kan bli bättre.

Ser ingen anledning till varför man skulle vilja köpa en windows phone? Mycket just på grund av att i princip INGA appar görs för windows phone. I princip alla marknadsföringsappar/marginalnyttoappar (SAS, Amex, Eurocard, SEB etc och liknande) är ju uteslutande till Android och iOS. Jag tänker till och med stora appar som myndigheter som skatteverket etc lanserar enbart för iOS och Android. Så - varför windows phone?

Och - när MS till och med tar bort all affordance i sitt gränssnitt så blir jag ytterligare väldigt skeptisk. Ok med minimalism - men hallå - kom i luckan:

http://niiranen.eu/crm/wp-content/uploads/201...

vem vill jobba i ett sådant här gränssnitt!? någon måste skämta med mig april.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-06 23:01

Apptillgången lär öka om MS får lite fler marknadsandelar. Android led av liknande problem tidigare. Men om Outlook-bilden du länkade är deras framtidsvision måste någon införa skottpengar på deras designers.

Ursprungligen av el gringo:

Och - när MS till och med tar bort all affordance i sitt gränssnitt så blir jag ytterligare väldigt skeptisk. Ok med minimalism - men hallå - kom i luckan:

http://niiranen.eu/crm/wp-content/uploads/201...

vem vill jobba i ett sådant här gränssnitt!? någon måste skämta med mig april.

Vaaad?! Det där ser ju helt obrukbart ut. Ser det ut så på riktigt?

Ursprungligen av Capeman:

Vaaad?! Det där ser ju helt obrukbart ut. Ser det ut så på riktigt?

Om du menar till Windows RT så nej, Outlook finns inte till den plattformen.

1
Bevaka tråden