Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lägger till 256 GB och 512 GB SSD-enheter som alternativ för Imac

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har lagt till fler lagringsalternativ till sina Imac-modeller. Nu går det att välja en 256 GB eller en 512 GB SSD för några tusenlappar extra.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-03 11:18

Typsikt att Apple löser detta efter att jag köpt min maskin!

Ursprungligen av Erik.dv:

Typsikt att Apple löser detta efter att jag köpt min maskin!

Det händer ofta tycker jag. Har gjort flera sådana här tabbar och köpt något bara veckor innan en ny modell eller så.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2013-05-03 12:06

1. Bli oljeshejk.
2. Köp en iMac med 512 GB SSD.

Ursprungligen av JND:

1. Bli oljeshejk.
2. Köp en iMac med 512 GB SSD.

512GB SSD är ganska dyra oavsett. Apple ligger kanske 1000-1300kr över normalpris hos exempelvis Dustin. Personligen så, om jag ändå ska lägga ut pengar på en så stor SSD, så kan jag nog gärna betala lite extra för att få det monterat och klart.

detta visste man ju skulle hända. har en 3TB fusion och är ganska nöjd med det. slipper ha externa diskar. men - att de inte släpper detta vid lansering är så typiskt apple och lika trist som det är typiskt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-05 16:03
Ursprungligen av el gringo:

detta visste man ju skulle hända. har en 3TB fusion och är ganska nöjd med det. slipper ha externa diskar. men - att de inte släpper detta vid lansering är så typiskt apple och lika trist som det är typiskt.

Mjo, Apple ändrar sällan sina line-ups under produktens gång. Dessa typer av "nyheter" kommer generellt sätt när nya revisioner av maskinerna släpps. Man sänkte även tidigare priset på flera optioner vilket inte är likt Apple.

I OSX är FusionDrive toppen. Jag kör dock både OSX och Windows där den senare inte få någon SSD vilket är synd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-06 10:49
Ursprungligen av Erik.dv:

I OSX är FusionDrive toppen. Jag kör dock både OSX och Windows där den senare inte få någon SSD vilket är synd.

Ja, det är tråkigt att inte Bootcamp får ta del av SSD:n. Så länge man inte kör mjukvara som kräver massa grafikprestanda utan bara snabb disk så kanske man i det fallet får en bättre lösning genom att göra Windows virtuellt istället för genom Bootcamp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-06 14:11
Ursprungligen av zinned:

Ja, det är tråkigt att inte Bootcamp får ta del av SSD:n. Så länge man inte kör mjukvara som kräver massa grafikprestanda utan bara snabb disk så kanske man i det fallet får en bättre lösning genom att göra Windows virtuellt istället för genom Bootcamp.

Dessvärre är Windows min "spelmiljö"...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-06 20:31
Ursprungligen av Erik.dv:

Dessvärre är Windows min "spelmiljö"...

Ja, då är det ju lite värre

1
Bevaka tråden