Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intel Core "Haswell" utrustas med Iris-grafik

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inom kort släpper Intel den fjärde generationens Core-processorer, som går under arbetsnamnet Haswell. En av nyheterna är betydligt snabbare grafikdelar som bereder väg för Retina-upplösning i Macbook Air.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-02 15:46

Trevligt med bättre prestanda på intergrerad grafik men man får ha i åtanke att Nvidia Geforce GT 650M är över ett år gammalt när Haswell lanseras och jag tror inte Iris-preppade Haswell chip kommer förrän Q3 detta år vilket betyder uppåt 18 månader efter den produkt man jämför med.

Men detta är absolut lovande för vissa integrerade system. Dock har många även haft ett och annat att säga om Intels tradition av mediokra drivrutiner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-02 16:14

Är det intel som gör dessa drivrutiner för OS X? Inte Apple eller båda två i samarbete?

(Har ingen aning själv men är lite nyfiken...)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-02 17:08
Ursprungligen av pesc:

Är det intel som gör dessa drivrutiner för OS X? Inte Apple eller båda två i samarbete?

(Har ingen aning själv men är lite nyfiken...)

Osäker på hur det går till numer. Jag tror Intel levererar dem till Apple som sedan implementerar dem i OSX.

Borde inte retina + haswell betyda antingen sämre batteritid eller större batteri. Och större baterri=större dator formmässigt. poängen med Air är väl att den ska vara så liten som möjligt. Mer prestanda har väl ett pris? Om priset är sämre batteritid vet jag inte om jag redan ny vill ha retina i macbook air.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Borde inte retina + haswell betyda antingen sämre batteritid eller större batteri. Och större baterri=större dator formmässigt. poängen med Air är väl att den ska vara så liten som möjligt. Mer prestanda har väl ett pris? Om priset är sämre batteritid vet jag inte om jag redan ny vill ha retina i macbook air.

Haswell är bara en pusselbit som gör Retina möjligt. Som du skriver behöver det också hända mågot med skärmar och batterier för att det ska bli någon Macbook Air Retina.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-03 00:03

Det finns redan en PC-laptop med "retina" skärm och MacBook Air formfaktor. Om den lider av andra problem vet jag dock inte (den kanske inte ens går att köpa ännu). Haswell med Iris är dock inte tänkt för MacBook Air-typer av Ultra Portables tror jag inte. Ser vi på MacBook Pro 13" Retina kör Apple även detta med ett kasst HD4000 så funktionen lär komma till Air snart. Likt MBPR blir GPU prestandan lidande (GPU:n är kraftigt underdimentionerad för upplösningen den ska driva, detta gäller även MBPR 15"). Men fungerar gör det redan idag. Toshiba visa även att det funkar med Retina i en Ultraportable.

Citat:

...the 52Wh battery is expected to last a little over six hours on a charge. In other words, a similar battery life rating as other Ivy Bridge Windows 8 Ultrabooks, except this time, there are a lot more pixels to light up.

Senast redigerat 2013-05-03 00:17
1
Bevaka tråden