Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tre lanserar visuell röstbrevlåda

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När Iphone lanserades 2007 var en av nyheterna den visuella röstbrevlådan. Först nu kommer operatören Tre med funktionen i Sverige och kallar det för 3Svar Smart, en tilläggstjänst för 19 kronor i månaden.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-04-29 13:02

Finally!

Skulle nästan kunna få mig att byta till tre.

Är inte 19:-/mån lite dyrt?

Använder folk ens röstbrevlåda öht nuförtiden egentligen?
Man ser ju ändå vem som ringt och kan ringa tillbaka, eller så kan personen ringa igen, skicka ett meddelande.

Ursprungligen av keptang:

Använder folk ens röstbrevlåda öht nuförtiden egentligen?
Man ser ju ändå vem som ringt och kan ringa tillbaka, eller så kan personen ringa igen, skicka ett meddelande.

Håller med dig, jag ser ingen anledning att använda röstbrevlåda längre.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Håller med dig, jag ser ingen anledning att använda röstbrevlåda längre.

Känns lite (mycket) 90-tal.

Ska bli intressant att se om andra operatörer hänger på.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2013-04-29 14:21

För dyrt , för sent. Hade varit en killer 2007 typ. Men nu känns det lite passé, dock för ett lägre pris , 5-10 SEK I månade hade jag nog skaffat det.

När jag hade Europolitan som operatör i mitten av 90-talet så hade dom en röstbrevlåda som ringde upp mej och läste upp meddelandena utan att jag behövde göra något. Ganska lika den här tjänsten tycker jag.

På tjänsteluren är det ganska bra med en röstbrevlåda. Det jag stör mig på är när kollegor ringer upp och lämnar meddelanden typ "ring mig". JAG SER ATT DU HAR RINGT OCH RINGER TILLBAKA NÄR JAG KAN!!! ARRRGGGHHH!!!
Med Visual Voicemail skulle man bara kunna hoppa över dessa förhatliga meddelandena.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-02 12:16

Skulle gärna ta denna tjänst om den var gratis ja. Att visuellt kunna se nya och gamla röstmeddelanden vore trevligt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-02 12:58

19:- månaden rätt ner i sjön för en privatperson.
För en med tjänstetelefon kan det vara något.

Ursprungligen av lappen71:

19:- månaden rätt ner i sjön för en privatperson.
För en med tjänstetelefon kan det vara något.

Tycker du, ja. Jag skulle gärna ha denna funktion på min privata telefon. Dock använder jag Telia.

Ursprungligen av maskh:

Tycker du, ja. Jag skulle gärna ha denna funktion på min privata telefon. Dock använder jag Telia.

Telia skulle lansera det iom iPhone 3G var snacket då, man har inte gjort det än alltså?

Ursprungligen av keptang:

Telia skulle lansera det iom iPhone 3G var snacket då, man har inte gjort det än alltså?

Nä. Vi frågade Telia en massa gånger under åren i Teliatråden, med samma "goddag yxskaft"-svar varje gång. Jag har numera Tre, men frågan är om jag tycker det är värt 19 kronor idag. 2008 hade det varit en annan femma.

Ursprungligen av Capeman:

Nä. Vi frågade Telia en massa gånger under åren i Teliatråden, med samma "goddag yxskaft"-svar varje gång. Jag har numera Tre, men frågan är om jag tycker det är värt 19 kronor idag. 2008 hade det varit en annan femma.

ok, det var nåt rykte som gick då kring 2008 har jag för mig. Men ingen överraskning där inte, pengarna behövdes väl till annat.
Håller med, idag tycker jag det är iskallt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-02 13:29
Ursprungligen av maskh:

Tycker du, ja. Jag skulle gärna ha denna funktion på min privata telefon. Dock använder jag Telia.

Luftar inte vi våra personliga åsikter här eller?
Eller talar du för någon annan?

Bara ett till sätt för 3 att suga ur mer pengar från sina kunder.

Har jagat Telenor om detta sedan iPhone 3G kom till Sverige. Alltid samma svar: "Vi har inga planer för Visual Voicemail i nuläget."

Ursprungligen av lappen71:

Luftar inte vi våra personliga åsikter här eller?
Eller talar du för någon annan?

Bara ett till sätt för 3 att suga ur mer pengar från sina kunder.

Det du gjorde var att skriva att det är 19kr rätt ner i sjön för en privatperson. Då skriver du i generella ordalag. Hade du däremot skrivit att det för dig är att kasta pengarna i sjön så hade det varit en helt annan sak.

Må hända att Tre försöker "mjölka" sina kunders plånböcker, och lyckas företaget med det så får man väl bara gratulera. Jag skulle gärna ge 19kr/mån till Telia för att ha möjlighet att använda denna funktion.

Jag skulle gladeligen avhända mig 19:-/mån till Telenor för Visual Voicemail.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-02 15:27

Jag skulle aldrig personligen betala 19 kr / mån för tjänsten. Den ska givetvis ingå i abonnemanget.

Ursprungligen av Erik.dv:

Jag skulle aldrig personligen betala 19 kr / mån för tjänsten. Den ska givetvis ingå i abonnemanget.

Inte jag heller, personligen. Jag skulle personligen aldrig ha ett abonnemang öht.

Ursprungligen av Erik.dv:

Jag skulle aldrig personligen betala 19 kr / mån för tjänsten. Den ska givetvis ingå i abonnemanget.

*gilla* Självklart borde tjänsten ingå i abonnemanget.

Själv använder jag dagligen Call Control som har visual voicemail + massor med andra funktioner helt gratis
Finns för både Iphone + Android, är inte operatörsberoende heller vilket är grymt bra.
https://itunes.apple.com/se/app/callcontrol/id385079069?mt=8

Ursprungligen av lifeform:

Själv använder jag dagligen Call Control som har visual voicemail + massor med andra funktioner helt gratis
Finns för både Iphone + Android, är inte operatörsberoende heller vilket är grymt bra.
https://itunes.apple.com/se/app/callcontrol/id385079069?mt=8

Det kostar efter 3 månader om man inte vill ha begränsad funktion (vad det nu är?).
Verkar vara en bra tjänst dock om man ser till appens funktioner.

Ursprungligen av lifeform:

Själv använder jag dagligen Call Control som har visual voicemail + massor med andra funktioner helt gratis
Finns för både Iphone + Android, är inte operatörsberoende heller vilket är grymt bra.
https://itunes.apple.com/se/app/callcontrol/id385079069?mt=8

Hur kan den fungera utan Jailbreak?

Ursprungligen av Macaddict:

Hur kan den fungera utan Jailbreak?

Det är en fristående app som inte påverkar systemet i iphone / android, man kan även maila en mp3 fil till sig själv med det inspelade meddelandet Det finns även möjlighet att byta mellan olika svarsmeddelanden enkelt, vid tex möte eller liknande

Ursprungligen av Macaddict:

Hur kan den fungera utan Jailbreak?

Det står i App Store samt på hemsidan, http://info.callcontrol.nu/

Eller;

Ursprungligen av keptang:

Det kostar efter 3 månader om man inte vill ha begränsad funktion (vad det nu är?).
Verkar vara en bra tjänst dock om man ser till appens funktioner.

Själv betalar jag för att få samtliga funktioner, men gratisversionen innehåller alltid visual voicemail.

Ursprungligen av keptang:

Det står i App Store samt på hemsidan, http://info.callcontrol.nu/

Eller;

Precis, det är den appen jag talar om

1
Bevaka tråden