Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Luftfuktare

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte köpa en luftfuktare till min lägenhet (ca 40-50kvm) och hoppades att någon här kanske var insatt i ämnet och kunde tipsa om en bra sådan.

Den ska helst ha avkalkning eller vad det heter så att jag inte får hela rummet fullt med vitt damm. (Läste att många hade problem med det som inte hade denna funktion.)

Vad gäller priset så får det gärna stanna på runt 1000-1500:-, men om det inte finns några bra i det segmentet får jag väl tänka om och kanske kosta på det lite mer..

Kanske prisjakt kan ge dig ett hum om vilka som är bra:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=528&o=p...

nja, väldigt dålig information om dem där. (står t.ex inte om det är avkalkning och/eller luftrenare på nästan någon av dem)
och inte många recensioner heller.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-04-26 01:26

Har en Stadler Form Oskar som funkar ok. Ingen avkalkning av (Uppsala!) vattnet men ändå inget problem med kalkdamm.
Kör på låg effekt och blåser upp 2,5l per dygn på 50m².

Ursprungligen av reboot81:

Har en Stadler Form Oskar som funkar ok. Ingen avkalkning av (Uppsala!) vattnet men ändå inget problem med kalkdamm.
Kör på låg effekt och blåser upp 2,5l per dygn på 50m².

ok, hade fått usla betyg och recensioner på prisjakt dock
har uppsala väldigt hårt vatten eller?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-04-26 22:49
Ursprungligen av mjewl:

ok, hade fått usla betyg och recensioner på prisjakt dock
har uppsala väldigt hårt vatten eller?

Njae, medelhårt. 8°dH°. Min svarta står tyst och fuktar luften. Den renar inte luften som sådan, men det fastnar bra mycket hår och damm på filtrena!
Hade jag fått välja (haft råd) hade jag köpt samma som farsan kör i sin villa på +120m². En Boneco AOS 2055A som samlar på sig mängder med skit medans den fuktar.

Tips på en strömsnål och tyst rackare? Får då gärna kalka av och duga till en 50m2.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-27 12:48

Jag har en Honeywell Ultrastar från Jula, ca 1500 kr. Om den är bra eller inte vet jag inte…. jag använder den enbart under vintern och är nöjd med den.

1
Bevaka tråden