Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2:s vd önskar Apple säljer sämre

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Massabrassan:

Äsch han får väl säga vad han vill? Jag betvivlar inte en sekund att det stämmer att Apple missbrukar sin ställning i affärssammanhang.

Klart att han får säga vad han vill men man brukar ju också säga att man skall inte bita den hand som föder en. Nog för att dom säljer mer än just iPhones men ändå Apples produkter säljer väldigt bra så det är ju otroligt korkat som VD och representant för ett bolag att säga nåt sånt här offentligt. Men som sagt modigt/korkat gjort är gjort och jag tror inte detta stärker deras vad det verkar som redan dåliga relation. Men för min del var det bara gott att se han göra bort sig och att dom visar sin sanna sida. Jag hade själv tänkt prova Tele 2 som operatör nästa gång men nu blir det pass på den. Tänker inte stödja ett bolag som dissar en produkt som jag gillar.

Ursprungligen av Stefan Willard:

Klart att han får säga vad han vill men man brukar ju också säga att man skall inte bita den hand som föder en. Nog för att dom säljer mer än just iPhones men ändå Apples produkter säljer väldigt bra så det är ju otroligt korkat som VD och representant för ett bolag att säga nåt sånt här offentligt. Men som sagt modigt/korkat gjort är gjort och jag tror inte detta stärker deras vad det verkar som redan dåliga relation. Men för min del var det bara gott att se han göra bort sig och att dom visar sin sanna sida. Jag hade själv tänkt prova Tele 2 som operatör nästa gång men nu blir det pass på den. Tänker inte stödja ett bolag som dissar en produkt som jag gillar.

Du får ringa alla företag som du har saker från och leverantörer vars tjänster du använder så att du vet att ingen av dessa tycker mindre bra om den andre.
Det vore förfärligt om det vore så att den ene inte tyckte om den andre!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-25 14:00

Sammantaget skulle jag vilja påstå - vem fan bryr sig om vad han säger? Han är en nobody i sammanhanget, tycker han att Apples produkter är dåliga eller att han knappt tjänar något på att sälja dem...låt då bli. Han bölar och ingen kommer bry sig, förutom de då som förståeligt ratar Tele2 om de slutar sälja Apples produkter.

Ursprungligen av zinned:

Sammantaget skulle jag vilja påstå - vem fan bryr sig om vad han säger? Han är en nobody i sammanhanget, tycker han att Apples produkter är dåliga eller att han knappt tjänar något på att sälja dem...låt då bli. Han bölar och ingen kommer bry sig, förutom de då som förståeligt ratar Tele2 om de slutar sälja Apples produkter.

Fast det verkar väl som en hel del här bryr sig väldigt mycket om vad han säger iom inläggen som folk skriver?
All publicitet är bra publicitet..

Ursprungligen av keptang:

Du får ringa alla företag som du har saker från och leverantörer vars tjänster du använder så att du vet att ingen av dessa tycker mindre bra om den andre.
Det vore förfärligt om det vore så att den ene inte tyckte om den andre!

Får väl göra det . Nej men seriöst som VD borde man tänka sig för lite mer. Man går ju liksom inte ut och bölar och uppmanar sina eventuellt potentiella kunder med en sån uppmaning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-25 14:18
Ursprungligen av keptang:

Fast det verkar väl som en hel del här bryr sig väldigt mycket om vad han säger iom inläggen som folk skriver?
All publicitet är bra publicitet..

Nja, det är väl mest att det är en intressant topic med tanke på vad 99mac fokuserar på. Inte nödvändigtvis så att man bryr sig något nämnvärt utan mest att det kan vara en intressant topic att diskutera.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-25 16:35
Ursprungligen av Stefan Willard:

Får väl göra det . Nej men seriöst som VD borde man tänka sig för lite mer. Man går ju liksom inte ut och bölar och uppmanar sina eventuellt potentiella kunder med en sån uppmaning.

De flesta kunder går efter pris och Tele2/Comviq är ju ofta billigast av de stora operatörerna, så att deras VD som en av få i högre ställning i mobiloperatörsbranschen går ut och dissar Apple är nog inte negativt för honom och bolaget, troligen så gillar hans kunder att han vill hålla kostnaderna ner på Kampradvis och troligen så blir Apple mer angelägna om att behålla Tele2 som storkund och göra dom mer nöjda efter detta, inte tvärtom. För även om Apple inte gillar vad han sagt, så inser de nog att det ligger en hel del i det och att om de inte anstränger sig bättre för att göra sina storkunder nöjda så blir det färre iPhones och fler Android och W8 mobiler i händerna på användarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-04-28 00:32
Ursprungligen av mendezzz:

Ännu större anledning att byta till tele2 och LTE?

Känns ju onödigt när det är samma 3G-nät och LTE inte finns.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-05-24 16:49

På tal om operatörer och vilka produkter de säljer!

Frågade i Teliabutiken efter iPad men det enda de kunde erbjuda var plattor från Sumsang.

Ursprungligen av jas:

På tal om operatörer och vilka produkter de säljer!

Frågade i Teliabutiken efter iPad men det enda de kunde erbjuda var plattor från Sumsang.

Suprise suprise.. Så har det väl varit sedan ipad började säljas? Är väl ingen operatör som säljer dem i Sverige?

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-05-24 18:17
Ursprungligen av barbapappa_86:

Suprise suprise.. Så har det väl varit sedan ipad började säljas? Är väl ingen operatör som säljer dem i Sverige?

Finns åtminstone en!

"3 är idag den enda operatören som säljer iPad och iPad mini."

http://www.tre.se/Privat/Erbjudande/snabb-sur...

Ursprungligen av jas:

Finns åtminstone en!

"3 är idag den enda operatören som säljer iPad och iPad mini."

http://www.tre.se/Privat/Erbjudande/snabb-sur...

Tamme tusan. Är det ngt nytt?

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-05-24 18:49
Ursprungligen av barbapappa_86:

Tamme tusan. Är det ngt nytt?

Sedan tredje december. Huruvida de sålde den vanliga iPad redan tidigare har jag inte kollat.

Bevaka tråden