Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Forumläsar för smartphones - phpBB

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har fått frågan att försöka hitta en lösning på det här med att läsa forum i en smartphone. Det finns ett phpBB forum, och det har framkommit en önskan om en enklare sätt att nå det via smartphone.
Jag har en IPB-app i min telefon och den funkar väldigt bra mot de forum jag besöker - tex 99mac - men har ingen erfarenhet av phpBB-appar. Är det någon som kan rekommendera en lösning som funkar med tex ÅÄÖ...
Har kollat på ForumRunner, TouchBB och Tapatalk men eftersom jag jobbar med tryckta media så har jag svårt att utvärdera dessa. Tycker dock att de skärmdumpar jag sett ger sken av att interfacet och presentationen är krångligare och sämre än på IPB appen.
Jag har laddat ner TouchBB men inget av de phpBB forum jag är medlem på stödjer denna (sju spänn i sjön..).
Någon som kan rekommendera ett forum?

På serversidan så ser det ju ut som om installationen är minimal, en kodsträng i en fil som laddas upp och sen rullar det. Någon som vet hur det egentligen förhåller sig, är det så enkelt?

/Martin
NOVIS PÅ HAL IS....

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-04-24 21:42

Vad kör folk idag, är det Tapatalk 2 från Quoord Systems som gäller? Funkar den med 99mac?

Ursprungligen av reboot81:

Vad kör folk idag, är det Tapatalk 2 från Quoord Systems som gäller? Funkar den med 99mac?

Jag tror inte att det är 100% kompatibelt. Men varför använda ett program när 99mac är skrivet för att fungera på exempelvis iPhone?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-24 22:09

Frågan gällde väl andra forum, om jag förstod första inlägget rätt.

Tapatalk fungerar mycket bra till PHPBB3 forum
tack för tipset om Tapatalk2 den hade jag missat helt

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-04-24 23:40

Frågeställningen är om Tapatalk är nåt att ha, dels för 99mac men även för andra.

Ursprungligen av reboot81:

Frågeställningen är om Tapatalk är nåt att ha, dels för 99mac men även för andra.

Inte för 99mac.
För forum som har stöd för det så är det smidigt, rekommenderas.

1
Bevaka tråden