Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktiekursen steg efter Apples kvartalsrapport

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple presenterade sin kvartalsrapport under tisdagskvällen. Siffrorna ligger i linje med vad företaget trodde vid sin förra rapport. Vinsten har minskat från förra kvartalet och Iphone-försäljningen ökar inte lika mycket som tidigare, medan det går fortsatt bra för Ipad.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-24 09:26

Några invändningar:
iPhone-försäljningen har inte "stannat av". De sålde fler iPhones detta kvartal än motsvarande kvartal förra året. Så iPhone-försäljningen har ökat.

Jag skulle passa mig för att säga att aktiekursen har stigit efter kvartalsrapporten eftersom marknaden ännu inte varit öppen. Tittar man på "after-market"-kurser så låg de på plus några timmar efter rapporten medan de just nu ligger på minus. Men det som betyder något är de riktiga kurserna som vi ser först när marknaden öppnar i eftermiddag.

Artikeln jämför Tim Cook med Ballmer: "Microsofts aktie har också fallit sedan han tog över"... Apples aktie har INTE fallit sedan Tim Cook tog över. Kursen har stigit. Jämförelsen är konstig.

Det är väldigt mycket faktafel, åsikter och rykten om AAPL på nätet även från "seriösa" sajter och jag tycker redaktionen borde vara mer försiktig då man rapporterar om sådant.

Ursprungligen av pesc:

Några invändningar:
iPhone-försäljningen har inte "stannat av". De sålde fler iPhones detta kvartal än motsvarande kvartal förra året. Så iPhone-försäljningen har ökat.

Jag skulle passa mig för att säga att aktiekursen har stigit efter kvartalsrapporten eftersom marknaden ännu inte varit öppen. Tittar man på "after-market"-kurser så låg de på plus några timmar efter rapporten medan de just nu ligger på minus. Men det som betyder något är de riktiga kurserna som vi ser först när marknaden öppnar i eftermiddag.

Artikeln jämför Tim Cook med Ballmer: "Microsofts aktie har också fallit sedan han tog över"... Apples aktie har INTE fallit sedan Tim Cook tog över. Kursen har stigit. Jämförelsen är konstig.

Det är väldigt mycket faktafel, åsikter och rykten om AAPL på nätet även från "seriösa" sajter och jag tycker redaktionen borde vara mer försiktig då man rapporterar om sådant.

Visst skall man vara försiktig med allt som rör det här företaget, det är alltid mycket tyckare åt alla håll och kanter. Angående Iphone-försäljningen är det ökningen som stannat av precis som det står i texten, inte antalet sålda telefoner. Aktiekursen hade gått upp när texten skrevs och ja det hinner absolut ändra sig fort.

Sedan Cook tog över när Jobs sjukskrev sig ligger aktien fortfarande plus, men den har sjunkit väldigt de senaste kvartalen. Jämförelsen handlar bara om att Microsoft – precis som Apple – går bra som företag, men att det inte alltid reflekteras på börsen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-24 13:42

Jag läser då inte i artikeln att försäljningsökningen har stannat av, utan det står att försäljningen har stannat av.

Ursprungligen av kenjon:

Jag läser då inte i artikeln att försäljningsökningen har stannat av, utan det står att försäljningen har stannat av.

Har förtydligat texten nu hoppas jag.

1
Bevaka tråden