Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cook antyder nya spännande produkter väntar i höst

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under tisdagens kvartalsrapportering berättade Apples vd Tim Cook att de kommer lansera nya spännande produkter under hösten och under hela 2014, men ville inte vara mer specifik.

Läs hela artikeln här

Ett litet påpekande från en halvbritt, bara. Frasen "can't wait to" som jag antar att frasen "inte kan vänta med" är översatt från innebär snarare "mycket ivrig(a) att" än att man anser att man inte kan vänta.

Your're welcome.

Ursprungligen av pmarriott:

Ett litet påpekande från en halvbritt, bara. Frasen "can't wait to" som jag antar att frasen "inte kan vänta med" är översatt från innebär snarare "mycket ivrig(a) att" än att man anser att man inte kan vänta.

Your're welcome.

Tack, skyller på att jag nyss vaknat

Antyder han härmed också att en ny Mac Pro inte kommer förrän tidigast till hösten?

Vore jobbigt för Apple om det inte kommer några nya spännande produkter.

Ursprungligen av Redaktionen:

Under tisdagens kvartalsrapportering berättade Apples vd Tim Cook att de kommer lansera nya spännande produkter under hösten och under hela 2014...

Värt ett småleende.

Alternativet:

"Thank you all! That's it folks. From now on we're strictly maintenance and bug fixing. And since glass has a tendency to break easily, I foresee good business opportunities all through 2015.... even into Q1 2016. Up next: revised guidance on profitability..."

...hade dock känts än mer fräscht och oväntat.

Ursprungligen av johan_tanying:

Antyder han härmed också att en ny Mac Pro inte kommer förrän tidigast till hösten?

Detta är i och för sig vad jag räknar med. Senaste "hinten" vi fick för några månader sen var ju just Q3 2013.

Men Apple laggar sjuk på Pro-sidan nu. Även Aperture... hela iWork...

Vi får hoppas att det handlar om serious innovation.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-24 12:31
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Även Aperture... hela iWork...

Vad släpar de med gällande Aperture? Det kom en uppdatering nu precis.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-04-24 12:52
Ursprungligen av zinned:

Vad släpar de med gällande Aperture? Det kom en uppdatering nu precis.

Aperture 4, version 3 har varit med sedan 2010.

Tycker att Apple gott får komma med en vettig uppdatering av Logic Pro. Dagens version känns/ser väldigt föråldrad om man kollar på andra DAWs så som Reason eller Live. Finns rykten kring Logic X, så vad vet man..

Ursprungligen av zinned:

Vad släpar de med gällande Aperture? Det kom en uppdatering nu precis.

Jo, man uppskattar ju alla små uppdateringar, så klart. Men precis som Joakimo sa: nästa version.

De får gärna kalla det 3.5. Namnet spelar ingen roll, men det finns många funktioner som varit efterlysta ett tag som borde komma.

Sen hoppas jag personligen på en liknande omarbetning av Aperture som FCP fick—alltså modell större. De har jobbat länge med nästa version och då får gärna förbättringarna stå i proportion till det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-24 14:05
Ursprungligen av joakimo:

Aperture 4, version 3 har varit med sedan 2010.

Jo, det var mer det som @AndreeMarkefors skrev jag syftade på. Alltså vilket innehåll som saknas, om de inte har något nytt innehåll för att fylla ut kostymen vid namn "Aperture 4" så finns det ju ingen anledning att släppa den versionen

Edit : Så nu är dessa pekningar med "@" borttagna här? Där ser man.

Senast redigerat 2013-04-24 15:15

@zinned, nä.

Ursprungligen av zinned:

Jo, det var mer det som @AndreeMarkefors skrev jag syftade på. Alltså vilket innehåll som saknas, om de inte har något nytt innehåll för att fylla ut kostymen vid namn "Aperture 4" så finns det ju ingen anledning att släppa den versionen

Edit : Så nu är dessa pekningar med "@" borttagna här? Där ser man.

@zinned @zinned @zinned

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-24 14:11

Då kan ju ni förklara för mig varför inte pekningen i mitt inlägg #12 inte fungerar.

Ursprungligen av zinned:

Jo, det var mer det som @AndreeMarkefors skrev jag syftade på. Alltså vilket innehåll som saknas...

Klassiska stora puckar är väl brusreducering och objektiv/perspektiv-korrigeringar.

Jag skulle kunna lista rätt många saker, men mycket beror på hur man jobbar i programmet.

Sen finns det många saker man kan lösa med plugins, med det köper inte jag, eftersom det alltid (kanske finns något undantag) genererar .tif-filer som är flera gånger större än raw-originalen.

Men bara en sån enkel sak som att exportera ut en .jpg där man kan lägga på output sharpening... Namnge sina bricks, så att man inte måste undra vad 5 stängda curves-justeringar är till för...

Hela sättet som borstarna jobbar på tycker jag är suboptimalt.

I LR gillar jag att man kan ställa in en basjustering per ISO som alltid tilldelas vid import.

I alla fall... det finns ett antal listor på nätet där folk har radat upp sina önskemål. Finns mycket att göra.

Ursprungligen av zinned:

Så nu är dessa pekningar med "@" borttagna här? Där ser man.

@zinned: Namnet måste vara av ett giltigt format för att taggen ska accepteras av tolken och du hade råkat skriva in ett extra, osynligt, kontrolltecken efter ditt @ som gjorde att det behandlades som vanlig text istället. Jag har redigerat bort det från ditt inlägg nu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-24 15:27
Ursprungligen av biberu:

@zinned: Namnet måste vara av ett giltigt format för att taggen ska accepteras av tolken och du hade råkat skriva in ett extra, osynligt, kontrolltecken efter ditt @ som gjorde att det behandlades som vanlig text istället. Jag har redigerat bort det från ditt inlägg nu.

Hur menar du med "giltigt format" ? Hanterar tolken det olika beroende på textformattering?

Jag hade kopierat nicket från hans inlägg och sedan klistrat in det i meddelandefältet med cmd+alt+shift+v för att strippa bort eventuell textformattering, ren vana.

Ursprungligen av zinned:

Hur menar du med "giltigt format" ? Hanterar tolken det olika beroende på textformattering?

Jag hade kopierat nicket från hans inlägg och sedan klistrat in det i meddelandefältet med cmd+alt+shift+v för att strippa bort eventuell textformattering, ren vana.

Sådan formatering har i sig ingen betydelse för tolken, däremot behandlar den snabbsvaren olika beroende på vad som följer efter @. Ser det inte ut som ett användarnamn så antas det vara text, som i min förra mening, och eftersom att användarnamn inte kan innehålla de osynliga kontrolltecken som var med i ditt meddelande, antagligen något problem från hur texten kopierades, så länkades inte namnet. Det är lätt att prova om det är det som är problemet genom att stega igenom taggen med piltangenterna: måste du klicka fler gånger för att gå förbi de tecken du kan läsa så har du osynliga tecken mellan dem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-24 15:59
Ursprungligen av biberu:

Sådan formatering har i sig ingen betydelse för tolken, däremot behandlar den snabbsvaren olika beroende på vad som följer efter @. Ser det inte ut som ett användarnamn så antas det vara text, som i min förra mening, och eftersom att användarnamn inte kan innehålla de osynliga kontrolltecken som var med i ditt meddelande, antagligen något problem från hur texten kopierades, så länkades inte namnet. Det är lätt att prova om det är det som är problemet genom att stega igenom taggen med piltangenterna: måste du klicka fler gånger för att gå förbi de tecken du kan läsa så har du osynliga tecken mellan dem.

Ok, då testar vi igen då : @AndreeMarkefors

Jag gjorde nu på exakt samma sätt som tidigare, kopierade användarnamnet från exakt samma inlägg också.

Edit : Märkligt.

1
Bevaka tråden