Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har fått en telefon.Behålla,sälja eller ge bort?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-23 12:21

Efter lång och trogen tjänst har jag fått en telefon av företaget jag jobbar på.
Man fick välja mellan några modeller upp till ett visst värde och jag valde en Samsung Galaxy S3 Mini.
Nu är frågan om man ska behålla den för att utforska eller sälja den eller rent av ge bort den till någon bättre behövande.

Hur skulle ni göra och varför?

Jag hade sålt möget per omgående. 1 kr eller mer är mer värt än en nästintill obrukbar pryl i en låda. Du får bättre betalt om du inte packat upp den också.

Tycker du om att lära dig saker så varför inte behålla den?

Själv vill jag veta så mkt som möjligt om alla operativsystem/program etc som jag har intresse av. Erfarenhet och kunskap är en rikedom.

Slipper man bli insnöad dessutom och inte veta vad resten av världen sysslar med.

Annars är det väl bara att sälja den.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-23 14:35

Visst tycker jag om att lära mig nya saker men frågan är om det till någon nytta i detta fall.
Eftersom hela min infrastruktur är uppbyggd på Apple prylar så kommer nyttan bara bli att jag kan hjälpa andra bättre när dom har bekymmer.

Detta tåls att tänka på

  • Medlem
  • Lund
  • 2013-04-23 14:48

Har en gammal ipod som jag kan byta den mot

Ursprungligen av Cribe:

Har en gammal ipod som jag kan byta den mot

Jag kan toppa det. Du får inte en, inte två utan fyra begagnade överstrykningspennor mot din Samsung av mig.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-24 08:44

Problemet är löst,jag ska ge bort den till svärmor när hon kommer hit på besök.
Nu gäller det bara att lista ut hur man byter språk på menyerna så hon klarar av att hantera den.

Ursprungligen av lappen71:

Problemet är löst,jag ska ge bort den till svärmor när hon kommer hit på besök.
Nu gäller det bara att lista ut hur man byter språk på menyerna så hon klarar av att hantera den.

Se upp bara. Den där har sån däringa schangtil öppen mjukvara, så du måste säkert byta språk på 5-6 ställen i inställningarna för att luren helt igenom ska prata utrikiska med dig. Det kan ju finnas någon som vill kunna ha olika språk i olika delar av systemet, och det är ju det som är sååååå fiiiiiiiiint med Android, att man kan få den preeecciiiiiiiiiis som man vill ha den.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-24 09:38
Ursprungligen av pmarriott:

Se upp bara. Den där har sån däringa schangtil öppen mjukvara, så du måste säkert byta språk på 5-6 ställen i inställningarna för att luren helt igenom ska prata utrikiska med dig. Det kan ju finnas någon som vill kunna ha olika språk i olika delar av systemet, och det är ju det som är sååååå fiiiiiiiiint med Android, att man kan få den preeecciiiiiiiiiis som man vill ha den.

Haha...ja jag misstänker att det är ett företag som inte är så lätt.
Så det lutar åt att lämna över denna uppgift till svågern som redan gjort det.

Ursprungligen av pmarriott:

Se upp bara. Den där har sån däringa schangtil öppen mjukvara, så du måste säkert byta språk på 5-6 ställen i inställningarna för att luren helt igenom ska prata utrikiska med dig. Det kan ju finnas någon som vill kunna ha olika språk i olika delar av systemet, och det är ju det som är sååååå fiiiiiiiiint med Android, att man kan få den preeecciiiiiiiiiis som man vill ha den.

Du måste ha blandat ihop det med Apples iOS. "Funktionen" verkar finnas där.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-04-24 10:42
Ursprungligen av lappen71:

Problemet är löst,jag ska ge bort den till svärmor när hon kommer hit på besök.
Nu gäller det bara att lista ut hur man byter språk på menyerna så hon klarar av att hantera den.

?Det är förmodligen sämsta alternativet du väljer. Att ge bort något annat än en iPhone till en anhörig som inte är teknikfreak innebär ständig support och förstörd tid. Tänk om innan det är försent!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-24 11:16
Ursprungligen av mac+:

?Det är förmodligen sämsta alternativet du väljer. Att ge bort något annat än en iPhone till en anhörig som inte är teknikfreak innebär ständig support och förstörd tid. Tänk om innan det är försent!

Njae eftersom hon redan har en,men sämre,android lur och att hon bor 8107km bort så är jag inget alternativ för support

1
Bevaka tråden