Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Volkswagen och Apple i samarbete

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En "bubbla" med en Iphone-applikation. Så ser resultatet ut av samarbetet mellan Apple och biltillverkaren Volkswagen. Bilen har fått namnet Ibeetle.

Läs hela artikeln här

Synd bara att det inte blir några G-krafter att tala om i en bubbla

Ursprungligen av Johan S:

Synd bara att det inte blir några G-krafter att tala om i en bubbla

Eller hur? Tyckte också att den delen av appen kändes lite felplacerad. Men kanske funkar samma app även till annat kul i Volkswagens sortiment i framtiden.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-04-22 17:03

?Intressanta tillbehör som kommit senaste tiden. Till iPad kan man köpa ett flygplan eller en Ferrari och nu finns det en iBeatle till iPhonen. Apple leder tillbehörsligan med ljusår.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-22 17:09

VW tror jag kallar den för "iBeetle" och inte Ibeetle. Diskussionen är dock är dock gammal...

Ursprungligen av Erik.dv:

VW tror jag kallar den för "iBeetle" och inte Ibeetle. Diskussionen är dock är dock gammal...

Vid det här laget börjar den också kännas gammal.

Tillägg: Med det menar jag bara att jag tycker vi redan förklarat varför vi skriver som vi gör.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Vid det här laget börjar den också kännas gammal.

Tillägg: Med det menar jag bara att jag tycker vi redan förklarat varför vi skriver som vi gör.

Jag har missat varför så berätta gärna!

Ursprungligen av gubbslyna:

Jag har missat varför så berätta gärna!

http://www.99mac.se/forum/p/2147549

EOD.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-04-22 19:27
Ursprungligen av Johan S:

Synd bara att det inte blir några G-krafter att tala om i en bubbla

?Om man krockar en bubbla så kan det bli högre G-krafter än med tyngre bilar.

Ursprungligen av mac+:

?Om man krockar en bubbla så kan det bli högre G-krafter än med tyngre bilar.

G-kraften beror på massa och hastighet. Vid en olycka beror G-kraften på vilken retardationskoefficient som uppstår, dvs hur lång stoppsträckan är och vilken hastighet man kommer samt massan. Det är ingen absolut sanning att tyngre bil=lägre G-kraft. Jag såg en krocktest mellan en modern mindre Renault och en Volvo 945. Renaulten mer eller mindre plöjde genom Volvon och klarade krocken med intakt passagerarbur medan Volvo såg ut som om den blivit rammad av en stridsvagn. En större och tyngre bil har även större massa bakom förare och passagerare vilket kan ställa till det ytterligare.
Den ursprungliga bubblan var inte någon höjdare krocksäkerhetsmässigt.

Och den nya bubblan:

Edit: Här är testet mellan Renault Modus och Volvo 945:

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-23 10:45

Jag tycker mer det visar på generationsskillnader än modellskillnader. Renaulten är 3 år gammal, hur gammal Volvon är sägs väl inte, men betydligt mer, tror jag.

Ursprungligen av kenjon:

Jag tycker mer det visar på generationsskillnader än modellskillnader. Renaulten är 3 år gammal, hur gammal Volvon är sägs väl inte, men betydligt mer, tror jag.

Helt klart. En modern Volvo XC 90 mot en ny bubbla är nog inte så kul. För de som sitter i bubblan. Fas stora SUV-ar är inte speciellt krocksäkra har jag läst. De har en tendens att rulla runt. Jag ville visa att större och tyngre inte nödvändigtvis innebär att bilen är säkrare att krocka i.
Det intressanta här är att Volvo anses vara föregångare på säkerhetsområdet och många uppfattar nog 900-serien som ett oförstörbart slagskepp.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-04-23 11:07

?Visst är G-kraften som uppstår ett mångfaktorellt värde precis som framgår i ditt svar. I min snabb-kommentar skrev jag kan det bli..., - vilket också stämmer.

1
Bevaka tråden