Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pupil byter snabbt upplösning på Retina-skärmar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För Macbook Pro-ägare med Retina-skärm som behöver justera sin skärmupplösning snabbt och smidigt finns programmet Pupil som lägger sig i menyraden i OS X.

Läs hela artikeln här

Nice!
Men smart utvecklare som byter upplösning 10ggr per dag..

Ursprungligen av keptang:

Nice!
Men smart utvecklare som byter upplösning 10ggr per dag..

Har inte någon lyxig Retina-skärm själv, men skulle han behöva göra det om han hoppar mellan jobb och typ webbsurfning? Det låter ganska mycket ja.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Har inte någon lyxig Retina-skärm själv, men skulle han behöva göra det om han hoppar mellan jobb och typ webbsurfning? Det låter ganska mycket ja.

Ja låter lite mycket tycker jag.
Utvecklar man för webben och vill testa hur det ser ut i olika upplösningar så finns tillägg till flesta browsers som löser det smidigt, för Chrome t.ex. denna.

Glömde alldeles att skriva i artikeln att man får testa Pupil gratis.

Ursprungligen av keptang:

Ja låter lite mycket tycker jag.
Utvecklar man för webben och vill testa hur det ser ut i olika upplösningar så finns tillägg till flesta browsers som löser det smidigt...

Jag tror inte de byter för det ändamålet, utan mer för att anpassa upplösningen mot specifika program.

1:1 (2880x1800) är väl inget man använder direkt, men 1920x1200 kan ju vara. Även 1680x1050.

1920x1200 ser bra ut, men det är högre komfort på retinainställningen (1440x900) tycker jag. Jag förstår att man byter ofta om man känner man behöver 1920 till ett visst program, men vill växla ner när man lämnar programmet.

Eller rättare: jag förstår att man byter ofta, om man kan göra det på ett smidigt sätt. Jag byter själv nästan bara för DaVinci Resolve som är gjort för 1920, men använder SwitchResX. Tycker dock att Pupil var snyggare.

1
Bevaka tråden