Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme (5th gen) - Storlek på nätadaptern

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-04-22 13:33

Dagens skummaste fråga kanske, men hur stor är nätadaptern till senaste Airport Extreme?

Vi håller på och bygger hus, och passar då på att montera ett nätverksuttag+eluttag högt upp på en central vägg där jag tänkt sätta en router för optimal räckvidd. Har idag en LInksys WRT610N, som jag förvisso är nöjd med, men som lyser som ett lågstadiedisco i mökret.

Min tanke är då att byta till en Airport Extreme istället, men blir lite avskräckt på de bilder jag hittar på nätet.
Är verkligen nätdaptern nästan lika stor som till en bärbar dator? Isåfall går det bort för mig.
Eller kanske finns någon mindre tredjeparts?

Är det i övrigt dumt att köpa en 5th gen nu? Den är ju rätt "gammal" så det borde ju komma en ny snart?

Kan rekommendera ASUS-routrar, top of the line-grejer.
https://www.asus.com/Networking/RTAC66U/

Finns i vissa custom firmwares möjlighet att stänga av LEDs.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-04-22 13:56

Ja de är grymma, men ser hemsk ut med de stora antennerna. Sen blir det snyggare med vitt mot en vit vägg. Den ska vara så osynlig som möjligt.

Därför jag kikar på AE:n. Estetiken går före prestanda/pris

Ursprungligen av dhanjel:

Ja de är grymma, men ser hemsk ut med de stora antennerna. Sen blir det snyggare med vitt mot en vit vägg. Den ska vara så osynlig som möjligt.

Därför jag kikar på AE:n. Estetiken går före prestanda/pris

ok.
Men sånt går ju alltid att lösa..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-22 17:59

Ca 110x45x23 så det är långt ifrån som en dator. Nu gäller detta iofs gen4, men jag tror det är samma för gen5.

1
Bevaka tråden