Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macheist Nanobundle 3 – åtta populära Macprogram för 65 kronor

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I programpaketet Macheist Nanobundle 3 ingår åtta applikationer varav flertalet välkända: Xscope, Istopmotion, Fantastical, Cleanmymac och Path Finder.

Läs hela artikeln här

Uppskattad nyhet. Blev ett köp direkt. Har nytta av mer än hälften av dom apparna.

Paketet har blivit ännu bättre, de har lagt till AirServer, en uppskattad programvara för att visa skärmen från en iOS-enhet på en Mac. Väldigt praktiskt om till exempel vill spela in någon som visas på en iOS-enhet, till exempel för att demonstrera en app.

Hmmm:

Citat:

Istopmotion är programmet för dig som vill göra stop motion-filmer (ibland kallat "fångad rörelse")

Enbildstagning kallas det med adekvat svensk vokabulär.

Ursprungligen av johan_tanying:

Hmmm:
Enbildstagning kallas det med adekvat svensk vokabulär.

Kan bara hålla med, uppdaterar artikeln.

Förresten är Path Finder upplåst nu också.

Ursprungligen av Adrian B:

Förresten är Path Finder upplåst nu också.

Fick nått infall och shoppade imorse, men då var det inte upplåst än. Yay!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-22 15:17

Nu väntar vi på det andra gråa fönstret. Money från Jumsoft verkar vara en vanlig gissning och ikonen är onekligen lik även om jag hoppas på något annat. Vad vet jag inte men amerikanska ekonomi-program har aldrig passat mig.

Ursprungligen av Katinka:

Nu väntar vi på det andra gråa fönstret. Money från Jumsoft verkar vara en vanlig gissning och ikonen är onekligen lik även om jag hoppas på något annat. Vad vet jag inte men amerikanska ekonomi-program har aldrig passat mig.

Ska man gissa att de även förlänger kampanjen lite om de lägger till ett ytterligare program (dvs gråa fönstret)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-23 17:25

Med tanke på att det mu är 10 timmar kvar och Australien nu väl gått och lagt sig så verkar det väl konstigt om de lägger till ett program precis innan tiden går ut och inte låter folk i hela världen få en chans. Eller ska de göra något nytt? Stänga försäljningen och ge de som köpt en liten bonuspresent? Fast få borde de väl inte ha det så tydligt. Ja, vem vet vad de där MacHeistarna ska hitta på - men de brukar var bra på marknadsföring så de har nog tänkt ut något.

Ursprungligen av Katinka:

Nu väntar vi på det andra gråa fönstret. Money från Jumsoft verkar vara en vanlig gissning och ikonen är onekligen lik även om jag hoppas på något annat. Vad vet jag inte men amerikanska ekonomi-program har aldrig passat mig.

Det stämde med Money! Nu har de förlängt kampanjen med två dagar och om 55.000 paket säljs låses Money upp (ligger på nästan 49.000 paket just nu så det ska nog inte vara omöjligt).

Precis som du skriver så är väl frågan om ett sådant program är lika relevant för oss här i Sverige. Money kan till exempel ladda ner data från banker, men jag vet inte om det finns stöd för svenska banker (eller omvänt, om svenska banker stödjer direkt nedladdning av data på det sättet).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-24 11:13

Nog för att Money kommer att låsas upp (oavsett hur många som köper) men känns det inte lite som ett dåligt extranummer när publiken redan är på väg ut? Programmet hade jag utan allt för stor entusiasm redan räknat in men jag hade hoppats mer av sättet det skulle lanseras på. Väntat mig något nytt, oväntat, fräckt ... Det känns lite som om MacHeist har leverantörer, kunder och organisation men inte riktigt vet vad man ska använda det till - mer än att sälja programpaket.

Man får verkligen räkna det här som välspenderade pengar. Det tycker jag nog!

Sen kan jag inte hålla mig från att säga att det river i själen att jag inte kan integrera de här inköpen i min Mac App Store-profil. Halva grejen med App Store på Mac är ju att man mycket lätt kan hämta och installera alla program vid nyinstallation.

Det vore verkligen najs om man kunde "betala" i Mac App Store med licensnummer och på så sätt utöka sin lista med köpta program där.

Men det är väl Apple som inte vill tillhandahålla bandbredd och synkning om de inte får del av kakan pga externt köp.

Ja, sett i förhållande till vad man får i paketet och vad det kostar är detta nog det bästa paketet hittills. Det brukar vara långt fler ointressanta appar av lägre kvalité. I detta paket verkar allting hålla rätt hög kvalité (även om det inte innebär att man automatiskt har nytta av alla). Så även om det inte hade tillkommit ett enda program till var det väldigt bra redan.

Japp, jag köpte det bara för iStopmotion, vilket får betraktas som ett fantastiskt fynd. Att sedan Airserver tillkom var en väldigt välkommen bonus.

1
Bevaka tråden