Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svårigheter att reparera / återskapa Officedatabasen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag återinstallerar M$ Office 2008 efter en tids "fanflykt" med Libre Office, klagar Word på att databasen behöver repareras. Lydigt har jag startat Microsoft Database Utility.app och försökt åtgärda det, men till ingen nytta. Felet är kvar.

Innan jag hårdtestade Libre Office avinstallerade jag M$ Office med M$ verktyg för avinstalltion, med tydligen tar den inte bort all information. Återinstallationen skapar tydligen inte en helt ny identitet, utan håller kvar vid den gamla - som jag försökt avinstallera.

Finns det något sätt att helt rensa bort ALLT som till M$, så att datorn vid återinstalltion av M$ Office 2008 uppfattas som "virgin".?

Ursprungligen av leonardo:

...Finns det något sätt att helt rensa bort ALLT som till M$, så att datorn vid återinstalltion av M$ Office 2008 uppfattas som "virgin".?

How to completely remove Office 2008 for Mac

Troligen är det nån liten fil som ligger o skräpar. Du kan testa en avinstallerare, här är några att välja mellan:
http://www.macupdate.com/find/mac/Uninstaller

Jag kan rekomendera Appzapper

AppZapper klarar det inte, inte heller AppDelete. Jespers förslag kommer närmast.

Den manuella proceduren i Jespers förslag tog bort 99%, men lämnade två mappar - M$ Office Användadata, resp. User Data. I dem finns identitetsinformationen. När de också åkte ut, gick det att komma ner till Virgin State.

Tack för ledtrådarna.

Ursprungligen av leonardo:

AppZapper klarar det inte, inte heller AppDelete. Jespers förslag kommer närmast.

Den manuella proceduren i Jespers förslag tog bort 99%, men lämnade två mappar - M$ Office Användadata, resp. User Data. I dem finns identitetsinformationen. När de också åkte ut, gick det att komma ner till Virgin State.

Tack för ledtrådarna.

Där ser man. Ännu ett skäl att inte installera office, om man inte absolut måste ha det, att avinstallera kräver manuellt grävande >_<

1
Bevaka tråden