Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Premiär för första filmen om Steve Jobs

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funny or Die har lagt upp sin film Isteve att beskåda på deras webbplats. Filmen är nära 80 minuter lång – den längsta som humorsajten producerat så här långt.

Läs hela artikeln här

Trevligt, ska kollas på idag.

Ursprungligen av keptang:

Trevligt, ska kollas på idag.

Mmm, får försöka smygkolla lite när jag inte jobbar

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-04-17 10:26

Bara för mig sidan inte fungerar?
Den laddar bara delar, ser lite text och länkar.

Ursprungligen av Json_81:

Bara för mig sidan inte fungerar?
Den laddar bara delar, ser lite text och länkar.

Jag får upp den nu i alla fall.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-17 13:28

Skön film! Jag ger den fyra gröna äpplen! Lagom respektlös. Ingen tvekan om att kommande Jobsfilmen av prettokillen Aaron Sorkin, kommer vara trognare den officiella bilden av Jobs och djupare men denna lågbudgetbagatell är väl värd att se och kommer nog av många ändå ses som bättre och mer underhållande än högbudgetfilmerna om Jobs som kommer komma .

9to5mac sågar filmen totalt, tycks inte vara någon höjdare:

http://9to5mac.com/2013/04/17/i-watched-istev...

Ursprungligen av Capeman:

9to5mac sågar filmen totalt, tycks inte vara någon höjdare:

http://9to5mac.com/2013/04/17/i-watched-istev...

Vissa ska nog undvika filmen om man inte tar den för precis vad den är.

Ursprungligen av keptang:

Vissa ska nog undvika filmen om man inte tar den för precis vad den är.

En satirisk komedi menar du? Det är ju författarens utgångspunkt, och jag håller med om att scenerna han beskriver låter infantila. Men jag ska se den och bilda en egen uppfattning. Den låter dock inte speciellt rolig.

Ursprungligen av Capeman:

En satirisk komedi menar du? Det är ju författarens utgångspunkt, och jag håller med om att scenerna han beskriver låter infantila. Men jag ska se den och bilda en egen uppfattning. Den låter dock inte speciellt rolig.

Har inte heller sett den än, hann inte igår, idag kanske.

edit: En parodi på Steve Jobs ska det väl vara, något annat har iaf inte jag läst.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-18 11:57
Ursprungligen av Capeman:

9to5mac sågar filmen totalt, tycks inte vara någon höjdare:

Känns som 9 to 5 skribenten inte är filmens målgrupp direkt.

Här är en av kommentarerna till recensionen på 9 to 5´s sida skriven av jordoftheflies som liksom mig gillade filmen för vad den är. Han har en del bra poänger.

"This review is utterly disgusting. The face that you think this movie was supposed to be accurate is beyond me. It is meant to be hilariously stupid, and that it was. It was so far gone, and I loved every minute of it. I've read the Steve Jobs biography and loved it as well. If you actually thought that going into watching a "Funny or Die" Steve Jobs movie was going to be accurate, I am no longer going to follow this site. I actually guarantee I am not longer going to visit this site or any affiliated sites. Take this movie for what it is: a COMEDY, written in 5 DAYS, shot in 5 DAYS, just so they could be the *first* Steve Jobs movie. AND IT'S FREE."

Senast redigerat 2013-04-18 13:20
Ursprungligen av keptang:

Har inte heller sett den än, hann inte igår, idag kanske.

edit: En parodi på Steve Jobs ska det väl vara, något annat har iaf inte jag läst.

Jag ska se den i framtiden, hinner inte nu. Och med den beskrivningen har jag inte särskilt bråttom heller. De exempel han tog lät inte speciellt komiska. Eller parodiska för den delen. Steve och Bill slår på elektronikkomponenter med verktyg och bygger en dator ihop? Melinda raggar på Steve? Jag är negativt försiktig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-18 19:36

Kollade första 35 min, hade hoppats att man skulle få se lite mer i denna "komedi" av Jobs humör och andra egenheter men det var rätt lamt och jag upplevde att man frångått den verkliga historien lite för mycket för att det skulle bli kul. Men som sagt, såg bara 35 min.

Jag klarade inte av att se mer än 16 minuter innan jag var tvungen att stänga av och då brukar jag ändå försöka att genomlida även de sämsta av filmer... Jag kan bara komma på två tidigare tillfällen då jag har slutat att se på en film för att den var för dålig.

Ursprungligen av Papperskatt:

Jag klarade inte av att se mer än 16 minuter innan jag var tvungen att stänga av och då brukar jag ändå försöka att genomlida även de sämsta av filmer... Jag kan bara komma på två tidigare tillfällen då jag har slutat att se på en film för att den var för dålig.

16 minuter var rätt bra ändå.
Brukar ta 5-10 minuter för mig innan jag identifierar en dålig film, oavsett budget.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-18 21:35
Ursprungligen av Papperskatt:

Jag klarade inte av att se mer än 16 minuter innan jag var tvungen att stänga av och då brukar jag ändå försöka att genomlida även de sämsta av filmer....

16 minuter! Då hade filmen knappt börjat! Tycker själv att det var en del sköna scener även i början, en sån här film gillar man nog bäst om man tar den för vad den är alltså en bagatell, har man skyhöga förväntningar och väntar sig en realistisk högbudgetfilm så blir man nog besviken och troligen känner man inte till Funny or Die om man hade de förväntningarnal
Tycker själv iSteve var bättre och mer underhållande än The Social Network som jag såg efter att den hypats till skyarna. Samma lär väl hända med Sorkins Jobsfilm som troligen blir ett riktigt pretentiöst sömnpiller men säkert en toppfilm för många.

Senast redigerat 2013-04-18 21:49
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-19 17:59

Jag tyckte de två första tredjedelarna var rätt kul, men som med de flesta filmer var slutet rätt tråkigt och slätstruket.

Jag såg hela och problemet är att den inte är särskilt rolig... skrattade kanske två gånger på 80 minuter. Kan vara långfilmsformatet som gör att det inte funkar också. Hade scenerna serverats som kortare klipp i en humorshow typ SNL hade det helt klart funkat bättre.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-19 22:36

Filmen var lite väl lång. Att de gör en mashup på historien var mest roligt men efter 45 minuter började åtminstone jag skruva lite på mig. Att det är en lågbudgetproduktion får man väl leva med när prislappen är noll.

1
Bevaka tråden