Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väldigt dyr Iphone med svart diamant som hemknapp

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En brittisk designer vid namn Stuart Hughes har tagit fram en otroligt dyr Iphone till en kinesisk affärsman. Tio miljoner pund kostade denna Iphone 5 som utrustats med en 26-karat svart diamant som hemknapp.

Läs hela artikeln här

Osmakligheten har inga gränser.

Ursprungligen av keptang:

Osmakligheten har inga gränser.

Nä jag och Adrian pratade precis om det här på Skype. Ju mer pengar man har ju sämre smak verkar man få... Eller är det bara smaklösa personer som kan bli så där rika?

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Nä jag och Adrian pratade precis om det här på Skype. Ju mer pengar man har ju sämre smak verkar man få... Eller är det bara smaklösa personer som kan bli så där rika?

Kan vara en kombination, eller så får man helt enkelt väldigt dålig smak när det finns för mycket pengar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-17 13:51

Omkring 98 miljoner kronor av tacky!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-17 13:57

Äh den var ju riktigt cool, sen kan man ju lätt räkna ut att den kinesiske affärsmannen INTE har betalat 10 miljoner pund för den. Tio miljoner pund är vad Hughes begär om någon annan milj/onär/ardär vill ha en likadan.

Det osmakliga i det hela tycker jag inte handlar om hur det ser ut, utan hur man förädlar en högst förgänglig färskvara till sådan absurd kostnad. Att göra en form av utsmyckad produkt med en massa guld och glitter för tiotals miljoner är väl ok, men då ska det vara på en tidlös bas. Inte på en telefon redan passerat sin medelålder. Om några månader är 5S här och man har för 98 miljoner kronor utdaterad hårdvara.

Ursprungligen av Gordy:

Äh den var ju riktigt cool, sen kan man ju lätt räkna ut att den kinesiske affärsmannen INTE har betalat 10 miljoner pund för den. Tio miljoner pund är vad Hughes begär om någon annan milj/onär/ardär vill ha en likadan.

Nej det har du nog rätt i med tanke på att han redan ägde den svarta diamanten.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-17 14:26
Ursprungligen av pmarriott:

Det osmakliga i det hela tycker jag inte handlar om hur det ser ut, utan hur man förädlar en högst förgänglig färskvara till sådan absurd kostnad. Att göra en form av utsmyckad produkt med en massa guld och glitter för tiotals miljoner är väl ok, men då ska det vara på en tidlös bas. Inte på en telefon redan passerat sin medelålder. Om några månader är 5S här och man har för 98 miljoner kronor utdaterad hårdvara.

Oavsett vilka telefoner som kommer efter så är det ju en unik telefon som säkert går att ringa och surfa med de närmaste 5 åren och efter det så går det säkert att uppgradera den eller flytta över värdesakerna till en iPhone 8 typ.
Sen har som sagt köparen knappast betalat 98 miljoner eller ens i närheten av det för den.

Ursprungligen av Redaktionen:

En brittisk designer vid namn Stuart Hughes har tagit fram en otroligt dyr Iphone till en kinesisk affärsman. Tio miljoner pund kostade denna Iphone 5 som utrustats med en 26-karat svart diamant som hemknapp.

Läs hela artikeln här

Bättre då att pimpa sin AK74:a... Lite längre bäst före datum på den prylen.
Nedan tillhörde Saddam.

Ursprungligen av martinator:

Bättre då att pimpa sin AK74:a... Lite längre bäst före datum på den prylen.
Nedan tillhörde Saddam.
http://futileprocess.com/wp-content/uploads/2012/12/goldAK47.jpg

Känns som att det är läge för kungen att skaffa en AK5:a i guld.

Ursprungligen av Gordy:

Oavsett vilka telefoner som kommer efter så är det ju en unik telefon som säkert går att ringa och surfa med de närmaste 5 åren och efter det så går det säkert att uppgradera den eller flytta över värdesakerna till en iPhone 8 typ.
Sen har som sagt köparen knappast betalat 98 miljoner eller ens i närheten av det för den.

Vet du vad som är ännu dyrare än att pimpa en iPhone 5? Att riva av guld och diamanter från en iPhone 5 och pimpa en iPhone 8.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-17 14:50
Ursprungligen av pmarriott:

Vet du vad som är ännu dyrare än att pimpa en iPhone 5? Att riva av guld och diamanter från en iPhone 5 och pimpa en iPhone 8.

Är blir inte så dyrt, kostar nog bara en mille eller två i dollar eftersom blinget redan är betalt.
Vad jag skulle villja se är när ägaren efter en mindre lyckad spelrunda i Vegas går in till närmaste pantbank och begär att få stampa 2 miljoner dollar på den.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-04-17 15:13
Ursprungligen av pmarriott:

Känns som att det är läge för kungen att skaffa en AK5:a i guld.

Med sin guldskjorta på -

Edit: Länk till artikeln - http://www.bbc.co.uk/news/magazine-21994873

HAHAHA!
Trillade ur soffan.

Ursprungligen av pmarriott:

Känns som att det är läge för kungen att skaffa en AK5:a i guld.

Nej. nej, nej. En Carl Gustav i guld ska han naturligtvis ha

Jag blir lite less när jag läser sånt här, varför inte använda alla pengarna till att kanske hjälpa andra? Näedå, det duger liksom inte med alla lyxprylar som finns för vanliga konsumenter, finns det inga gränser?

Ursprungligen av Querth:

Jag blir lite less när jag läser sånt här, varför inte använda alla pengarna till att kanske hjälpa andra? Näedå, det duger liksom inte med alla lyxprylar som finns för vanliga konsumenter, finns det inga gränser?

Om jag var multimiljardär skulle jag nog också köpa mig dyra leksaker. Inte någon diamantbeströdd iPhone, men kanske någon trevlig båt för ett par hundra mille. Säkerligen skulle jag även investera lite pengar i projekt där de kommer till andra till nytta. Det kanske vederbörande också gör, utöver att köpa groteska telefoner.

Ursprungligen av pmarriott:

Om jag var multimiljardär skulle jag nog också köpa mig dyra leksaker. Inte någon diamantbeströdd iPhone, men kanske någon trevlig båt för ett par hundra mille. Säkerligen skulle jag även investera lite pengar i projekt där de kommer till andra till nytta. Det kanske vederbörande också gör, utöver att köpa groteska telefoner.

Tur att du inte är det då

Ursprungligen av Querth:

Tur att du inte är det då

Varför det?

1
Bevaka tråden