Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu syns spår av en tredje Apple Store i Sverige

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ytterligare en svensk Apple Store har börjat dyka upp i Apples system, enligt 99mac:s källor. Personal från Sverige har åkt till Cupertino för utbildning. Var butiken kan tänkas öppna är ännu okänt.

Läs hela artikeln här

Jag tror på GBG, men jag hoppas att det blir en butik i verkliga Stockholm. Kom igen... Täby? De kunde likväl ha öppnat en i uppsala i så fall..
Nu är det för mig nästan så att man behöver packa matsäck när man åker till Apple Store.

Det vore säkert trevligt med en butik i Göteborg, men jag hoppas på att det blir centralt i Stockholm stad. Ännu bättre vore så klart att de öppnar en i den norrländska huvudstaden Sundsvall och vårt Birsta City.

Ursprungligen av ppeelen:

Jag tror på GBG, men jag hoppas att det blir en butik i verkliga Stockholm. Kom igen... Täby? De kunde likväl ha öppnat en i uppsala i så fall..
Nu är det för mig nästan så att man behöver packa matsäck när man åker till Apple Store.

Jag åkte cirka 42 mil (enkel resa) för att ta mig till Apple Store i Täby, och du tycker att det är "långt" mellan Nacka och Täby. Det är nog som en del säger; det är något stort fel på stockholmare.

Ursprungligen av maskh:

Jag åkte cirka 42 mil (enkel resa) för att ta mig till Apple Store i Täby, och du tycker att det är "långt" mellan Nacka och Täby. Det är nog som en del säger; det är något stort fel på stockholmare.

Det säger väl mer om dig än stockholmare?

Ursprungligen av maskh:

Det vore säkert trevligt med en butik i Göteborg, men jag hoppas på att det blir centralt i Stockholm stad. Ännu bättre vore så klart att de öppnar en i den norrländska huvudstaden Sundsvall och vårt Birsta City.

Jag åkte cirka 42 mil (enkel resa) för att ta mig till Apple Store i Täby, och du tycker att det är "långt" mellan Nacka och Täby. Det är nog som en del säger; det är något stort fel på stockholmare.

Människor blir som vi är vana, har vi nära till allt blir vi "lata". Tror inte Sthlmare är värre än folk i centrala Göteborg eller någon annanstans för den delen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-14 14:33

Nja, i Norrland kan de åka 10 mil för att köpa cigarretter, det gör inte vi i "södra" Sverige…. så vi är väldigt bortskämda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-14 15:31
Ursprungligen av maskh:

Det vore säkert trevligt med en butik i Göteborg, men jag hoppas på att det blir centralt i Stockholm stad. Ännu bättre vore så klart att de öppnar en i den norrländska huvudstaden Sundsvall och vårt Birsta City.

Jag åkte cirka 42 mil (enkel resa) för att ta mig till Apple Store i Täby, och du tycker att det är "långt" mellan Nacka och Täby. Det är nog som en del säger; det är något stort fel på stockholmare.

Kan vi inte lägga ner statskampen, varje gång någon ska göra sig lustig över någon annan från en annan ort så har det slutat med personangrepp och moderatorerna har fått jobba flitigt. Så jävla onödigt.

Ursprungligen av Luftvargen:

Det säger väl mer om dig än stockholmare?

Kanske. För mig är det dock betydligt "enklare" att tålmodigt ta mig till Apple Store i Täby än att tvingas vänta i flera veckor på att få tillbaka min iPhone om den lämnas in på garantiärende hos t.ex. Telias lokala butik.

Ursprungligen av stile:

Kan vi inte lägga ner statskampen, varje gång någon ska göra sig lustig över någon annan från en annan ort så har det slutat med personangrepp och moderatorerna har fått jobba flitigt. Så jävla onödigt.

Vi pratar om städer, inte stater.

Jag gör mig faktiskt inte lustig över någon från en annan ort. Tycker bara att det är märkligt när folk som bor i och kring Stockholm tycker att det är långt att åka 2,5 mil för att ta sig till Apple Store. Delar av min familj och en del av mina vänner åker betydligt längre än så för att ta sig till arbetet. Några av dem åker också längre än så för att kunna handla mat.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2013-04-14 20:19

Var det inte denna butiken som skulle öppna i Kista köpcentrum?

Ursprungligen av smurf:

Var det inte denna butiken som skulle öppna i Kista köpcentrum?

Blir det Kista blir jag gruvligt besviken! Vill ha en "flaggskeppsbutik" och inte en till i nån galleria. Kanske hoppas jag för mycket.

Under eftermiddagen har jag hört rykten om Uppsala. Om det stämmer är det intressant, med tanke på mängden studenter och möjliga kunder som Apple kan serva via en egen butik.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-04-14 22:18

Uppsala skulle fungera bra för mig, bara en kort tågresa på under 2 timmar från min bostad.

Dags för en Stockholmsbutik, det vore på tiden.

Ursprungligen av joakimo:

Uppsala skulle fungera bra för mig, bara en kort tågresa på under 2 timmar från min bostad.

Nästgårds!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-15 11:14
Ursprungligen av simulacra:

Dags för en Stockholmsbutik, det vore på tiden.

Ni har ju en redan, i Täby.

Däremot kan jag förstå de som bor i gbg, att de hade önskat en butik. Det är väl rimligt att den öppnas innan det öppnas ytterligare en i sthlm.

Ursprungligen av zinned:

Ni har ju en redan, i Täby.

Däremot kan jag förstå de som bor i gbg, att de hade önskat en butik. Det är väl rimligt att den öppnas innan det öppnas ytterligare en i sthlm.

Ja, det måste ju ge bättre effekt för Apple att täcka Göteborg än att öppna ännu en i Stockholmsområdet?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-15 11:58
Ursprungligen av Luftvargen:

Ja, det måste ju ge bättre effekt för Apple att täcka Göteborg än att öppna ännu en i Stockholmsområdet?

Varför inte både och. Gick förbi Sergels Torg häromdagen och såg att Digital Inns f.d. butik som låg där fortfarande stod tom. Ypperligt läge för en Applebutik. Men antagligen lite för liten för Apple?

Ursprungligen av Gordy:

Varför inte både och. Gick förbi Sergels Torg häromdagen och såg att Digital Inns f.d. butik som låg där fortfarande stod tom. Ypperligt läge för en Applebutik. Men antagligen lite för liten för Apple?

Jag kan tänka mig att de gärna får stänga hela Sergels och bygga en stor Apple-butik över hela torget. Innebär också att Apple får en tunnelbanestation som tar besökarna direkt in i deras butik.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-15 12:29
Ursprungligen av maskh:

Jag kan tänka mig att de gärna får stänga hela Sergels och bygga en stor Apple-butik över hela torget. Innebär också att Apple får en tunnelbanestation som tar besökarna direkt in i deras butik.

Nej nej nej! Var ska då alla Apple-kunder köa?

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-04-15 17:23

Vilken härlig mashup av klientel om de lägger den på plattan!

På väg ut får man en påse pulver av killen i hörnet;-P

Ursprungligen av kenjon:

Nja, i Norrland kan de åka 10 mil för att köpa cigarretter, det gör inte vi i "södra" Sverige…. så vi är väldigt bortskämda.

Ähem, södra Sverige=söder om Hallandsåsen. Norr om den begynner Mellansverige, följt av Norrland, vilket begynner i höjd med Stockholm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-16 08:05

Allt om Mac skriver att den kan hamna i Helsingborg.
http://alltommac.se/nyheter/apple-oppnar-annu...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-16 09:17

Riktigt komiskt om de öppnar i hbg, ni från gbg eller sthlm blir då helt tossiga

Ursprungligen av zinned:

Riktigt komiskt om de öppnar i hbg, ni från gbg eller sthlm blir då helt tossiga

Jag vill se en riktig flaggskeppsbutik som jag sagt tidigare, med arkitektur som sticker ut. Butikerna i gallerior är inte något speciellt att besöka. Visst de har sjukt mycket personal, men kan lika gärna shoppa på nätet om jag inte har ovanligt bråttom. Tycker varken Emporia eller Täby är något särskilt och Helsingborg lär inte heller bli det. Trist tycker jag och hoppas att det beror på att de inte hittat rätt lokal än. Blir ju helt deprimerad om de inte ens planerar att öppna något stort och fränt i Sverige.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-16 14:03
Ursprungligen av zinned:

Riktigt komiskt om de öppnar i hbg, ni från gbg eller sthlm blir då helt tossiga

Det är bra om vi får Apple Store över hela landet.

Håller också med @Ida Lindkvist om att en flaggskeppsbutik är det som vore intressant.

Senast redigerat 2013-04-16 14:27

Det är väl rätt tveksamt att det finns underlag i pyttesverige för en flaggskeppsbutik?

Ursprungligen av keptang:

Det är väl rätt tveksamt att det finns underlag i pyttesverige för en flaggskeppsbutik?

Stockholm växer så det knakar, och lär växa ännu mer om de bara får ordning på det här med bostäder. Räknar man in detta med den årliga turismen (som ökar allt mer) så får du ett rätt fint befintligt och kommande kundunderlag.

Om Apple öppnar i centrala Stockholm så kan det däremot slå negativt mot butiken i Täby. De som bor på andra sidan staden lär ju inte längre ta sig till Täby för att besöka Apple Store, vilket borde innebära att kundunderlaget där ute minskar.

Ursprungligen av maskh:

Stockholm växer så det knakar, och lär växa ännu mer om de bara får ordning på det här med bostäder. Räknar man in detta med den årliga turismen (som ökar allt mer) så får du ett rätt fint befintligt och kommande kundunderlag.

Om Apple öppnar i centrala Stockholm så kan det däremot slå negativt mot butiken i Täby. De som bor på andra sidan staden lär ju inte längre ta sig till Täby för att besöka Apple Store, vilket borde innebära att kundunderlaget där ute minskar.

Se på vilka städer/länder som idag har flaggskeppsbutiker.
Tror du fortfarande att ett land med en befolkning på ~9,5 miljoner invånare är rätt plats?

Möjligt att det sker någon gång men jag tycker det är rätt så långsökt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-16 21:13
Ursprungligen av keptang:

Se på vilka städer/länder som idag har flaggskeppsbutiker.
Tror du fortfarande att ett land med en befolkning på ~9 miljoner invånare är rätt plats?

Möjligt att det sker någon gång men jag tycker det är rätt så långsökt.

Jag tycker också det är väldigt långsökt. Jag skulle gissa att vi kommer ha dessa insprängda butiker inom överskådlig framtid.

Vi har ju under hur lång tid som helst velat ha en riktig Apple Store i sverige och nu när det har kommit två på kort tid så tycker vi det bör komma en flaggskeppsbutik. Jag tror vi får sansa oss lite och vara glada för de två butikerna vi faktiskt har

1
Bevaka tråden