Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

YouTube hänger sig och kräver "refresh"

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
Sitter på en MBP 17" med ssd och 16GB RAM med 2,2Ghz i7 late 2011 alla program har senaste uppdatering.

När jag spelar filmer i YouTube, flash, så stannar filmen väldigt ofta och jag måste göra en uppdatering av sidan och spola fram igen.

Alltså, inte lagg utan att youtube säger att klippet är klart även om det bara gått 5% av klippet. Se bifogade bilder.

Detta får jag i Safari & Chrome. Spelar ingen roll om jag har 2 youtube fönster öppet, om jag inte har igång några andra appar i bakgrunden. Det händer helt random, alltså spelar ingen roll hur långt in i klippet jag kommit.

Trodde att det hade med AdBlocker så tog bort det, reboot 3 gånger och det är samma sak fortfarande. Varit såhär i 2 veckor och börjar bli smått irriterad.

Har i uppkoppling enligt bredbandskollen:

ner: 40
upp: 20
ms: 2

Dumma, smarta eller hjälpsamma. ALLA tips är välkomna!

Tack på förhand

BILDER:
https://pbs.twimg.com/media/BHHqtiPCYAABtqB.p...

https://pbs.twimg.com/media/BHHqw0mCYAECdyA.p...

Provat med http://www.youtube.com/html5 ?
Istället för Flash.

Testar direkt! Tack för tipset Keptang

Efter reboot fungerar det ändå inte. Får samma fel.

Fler tips?

EDIT:

Kanske skulle lägga till att detta gäller endast på Youtube, andra stream sidor har inte detta problem, som twitch.tv t.ex.

Klickade du att du skulle aktivera HTML5 på Youtube istället för Flash på den sidan?

hmm.

"Du använder inte testversionen av HTML5 för närvarande.
Använd testversionen av HTML5"

"Du använder testversionen av HTML5 för närvarande.
Lämna testversionen av HTML5"

Tryckte på Använd testversion av HTML5, finns det fler alternativ som blinda jag inte ser?

EDIT:
står även

Vad har min webbläsare stöd för?

Videotagg check

h.264 check

WebM not check

Det bör nog räcka med det.
Har du provat från olika nätverk, beter det sig likadant?

Om du aktiverat det korrekt och du sedan högerklickar på en video som spelas så bör du inte se något om Flash där.

Har testat olika nätverk...

När jag högerklickar står det längst ner
"on adobe flash player...."

Det står fortfarande på html5 länken du skickade att jag använder HTML5 testversionen...

Kan jag göra någon reset av något slag för att Safari ska komma igång med HTML5 ?

Testade lite i Chrome, var inne på länken om HTML5 och där var allt "check"

Högerklickar jag står det "om adobe flash......"

Samma fel uppstår.

Märkligt det ska det inte göra, töm cache och allt sånt i dina webbläsare, starta om, och testa HTML5-URLen igen.

Tömt allt som går att tömma. Har märkt att felet inte uppstår lika mycket vid 360, händer nästan direkt vid 720HD.
Testade länken också.

Det som irriterar mig mest är att det bara händer på YouTube....

Fler tips? Ominstall av dator osv?

Jag har märk samma problem till och från under en längre period..!

Jag har en Macbook Pro 13" Mid 2012, 2,9GHz-i7, 8GB Ram.

Hastighet uppmätt på bredbandskollen:
N: 87,74Mbit/s
U: 81,98Mbit/s

Jag har samma problem som du nämner, men mer än ofta så kan jag inte ens spela upp klipp i 720p eller 1080p, detta för att klippen buffrar så in i h-vete långsamt, och att symptomen med att klippet "är slut" kommer då och då..

Har problem med youtube på iOS enheterna också, t.ex. att klippet växlar mellan högsta möjliga kvalitet, ned till helt värdelös kvalitet, som t.o.m. får en Nokia 3310 att se högupplöst ut!

Men som sagt, inga problem med någon annan streaming, typ vimeo..

Vad har ni för ISP?

Ursprungligen av keptang:

Vad har ni för ISP?

Telia på bredband, Telenor på Telefon..

Telia bredband.....

Fick tips om att testa Firefox vilket jag inte gjort än.

EDIT: Testade, samma problem.i både 480 och 720...

Nu testade jag att kolla på en annan YT kanal, t.ex. http://www.youtube.com/user/HypnotoadProducti... där kan jag köra fullHD utan några problem.

Men t.ex. http://www.youtube.com/user/GameRiotArmy?feat... går inte alls.

Riktigt wierd

Har fortfarande samma problem, dock inte i samma utsträckning....

Den gamla Windoze användaren inom mig (en väldigt liten del) säger att ominstallation av systemet är en bra idé, men vill såklart helst inte.

Vad tror ni?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-08 13:39

Testa Combouppdateringen i så fall, den raderar inget av din disk.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-08 20:01

Kan väll säga att jag har liknande problem, dock endast när jag kör filmklippet i helskärmsläge. Så måste ha något med upplösningen eller bandbredden att göra. Då det verkar som att youtube numera ändrar upplösning beroende på vilken storlek man kör klippet i.

Något jag stör mig på är att jag inte kan få välja i Youtube appen på telefon eller ipad vilken upplösning jag vill kolla på, och sedan låta buffra upp klippet.
Idag så hoppar den fram och tillbaka mellan upplösningarna, och för det mesta låter det som att den prioriterar ljudet.
Och pausar jag klippet så buffrar den inte klippet, utan pausar allt!

Vill jag vänta borde jag få göra det!

Ursprungligen av kenjon:

Testa Combouppdateringen i så fall, den raderar inget av din disk.

Läste igenom vad den uppdateringen gör för datorn och ser inget som skulle kunna hjälpa mig, vad är det för skillnad på comboupdate och den vanliga OSX uppdateringen?

Ursprungligen av Kajan:

Kan väll säga att jag har liknande problem, dock endast när jag kör filmklippet i helskärmsläge. Så måste ha något med upplösningen eller bandbredden att göra. Då det verkar som att youtube numera ändrar upplösning beroende på vilken storlek man kör klippet i.

Problemet uppstår i både helskärmsläge och inte, i 360-1080p.

Däremot så kan min Safari sida vara inzoomad med kringa + , tror ni det kan vara en del av problemet? Isåfall hur återställer jag ett fönster till normalstorlek?

1
Bevaka tråden