Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bootcamp win7

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-04-10 22:00

Tjena!

Läste guiden om att installera win 8 och blev sugen bara för att se om det funkar.
Har en MBP mid 2010 och det går inte att installera win 8 på utav någon anledning som Apple endast vet, utan endast win 7.

Letade upp en win 7 version och följde guiden (borde rimligtvis vara den samma)

Allt går fint och windows installationen funkar fint.... till ca 70% sen fryser sig hela datorn.

Har någon tips på detta? Har blivit något av en grej att få in skiten nu
Har provat med både usb och med skiva.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-11 10:15

Har du provat att formatera om partitionen du försöker installera på?

  • Medlem
  • 2013-04-11 17:57

Har installerat om OSX 2 ggr på nyformatterad HDD! Samma sak varenda gång. Blir galen måste lösa det för att få sinnesro! Eller är min mac för gammal?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-12 10:29

Beror på vilken MBP du har. Är det 13" är den för gammal, är det dock 15 eller 17" ska det gå bra (enligt vad jag kan läsa ut av tabellen på denna länken iaf)
http://support.apple.com/kb/HT5634?viewlocale...

Citat:

Note: "4" or "5" in the tables indicates the version of Boot Camp that is supported on your Mac
MacBook Pro (13-inch, Mid 2010) -
MacBook Pro (15-inch, Mid 2010) 5
MacBook Pro (17-inch, Mid 2010) 5

Kika även här:
http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/...

Jag har installerat Windows 8 på en iMac early 2009 och på det 64-bitars versionen.
Bara för att Apple säger att det inte fungerar stämmer inte detta alltid.
Enda skillnaden är att man kan behöva leta upp drivrutiner själv.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-12 13:49

Testa att köra ett hårdvarutest på datorn? Din HDD kan ha en midre skada på sig..

  • Medlem
  • 2013-04-13 19:13
Ursprungligen av kladda:

Testa att köra ett hårdvarutest på datorn? Din HDD kan ha en midre skada på sig..

Har gjort alla tester som bara finns, har ändrat i .plist filen i bootcamp så jag kan köra med usb sticka eller skiva.
Installerat om OSX men samma sak varje gång, windows installationen verkar går fint ca 70 % sen fryser den!

  • Medlem
  • 2013-04-13 19:14
Ursprungligen av Borttaget:

Jag har installerat Windows 8 på en iMac early 2009 och på det 64-bitars versionen.
Bara för att Apple säger att det inte fungerar stämmer inte detta alltid.
Enda skillnaden är att man kan behöva leta upp drivrutiner själv.

Grymt!! Hur gjorde du? Försökte med en guide men min MBP säger att endast win 7 är tillåtet på denna maskin!

Senast redigerat 2018-07-23 09:09
  • Medlem
  • 2013-04-14 17:32

Victory!! Lyckades efter många om och men få in win 7 och uppgraderade sen till win 8 med lite trix på min MBP pro.
Ärligt, fattar inte hur man kan köra windows. Win8 är helt obegripligt. Nu åker skiten ut, ville bara se om det gick!

Ursprungligen av bavan:

Victory!! Lyckades efter många om och men få in win 7 och uppgraderade sen till win 8 med lite trix på min MBP pro.
Ärligt, fattar inte hur man kan köra windows. Win8 är helt obegripligt. Nu åker skiten ut, ville bara se om det gick!

Det som gör Windows 8 starkt är ju att det är mer "rent" och att det går att köra i exakt likadan utformning på både dator och tablet. En del gillar inte detta, och det är helt ok. Personligen tycker jag att det är helt suveränt, även om jag föredrar OS X.

  • Medlem
  • 2013-04-14 19:12
Ursprungligen av maskh:

Det som gör Windows 8 starkt är ju att det är mer "rent" och att det går att köra i exakt likadan utformning på både dator och tablet. En del gillar inte detta, och det är helt ok. Personligen tycker jag att det är helt suveränt, även om jag föredrar OS X.

Absolut rent och "apptänket" är väl fine, men det är svårnavigerat och inte helt solklart enligt min åsikt.
Kan tänka mig att upplevelsen blir bättre på en platta.

1
Bevaka tråden