Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Simcity släpps till Mac i juni

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den nya versionen av Simcity finns sedan i mars för Windows. I mitten på juni lanseras spelet för OS X.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Den nya versionen av Sim City finns sedan i mars för Windows. I mitten på juni lanseras spelet för OS X.

Läs hela artikeln här

Går jag in på www.simcity.com kan jag köpa pc/mac varianten redan idag, eller den "endast mac" versionen i juni. Innebär det att den frösta versionen är enbart en portning utav pc spelect medans mac varianten är en helt egen?

/P

Spelet är inte släppt för Mac ännu så köper du idag får du ändå bara Windows-versionen.

Men håll dig borta från spelet det är en besvikelse.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-11 13:42

Det är synd att spelet verkar ha så många brister (enligt recensioner, se även tidigare tråd om Sim City). Det här var annars något jag hade slagit till på direkt, har inte spelat spel på många år men Sim City från tidigt 90-tal var en klassiker som jag än idag minns med glädje.

Ursprungligen av stile:

Det är synd att spelet verkar ha så många brister (enligt recensioner, se även tidigare tråd om Sim City). Det här var annars något jag hade slagit till på direkt, har inte spelat spel på många år men Sim City från tidigt 90-tal var en klassiker som jag än idag minns med glädje.

Avhåller mig också från köp om det skall vara som recensionerna beskriver. Inget offline - inget köp. Barnen gillar SimCity 2000 och Sims 2, så det får duga ett tag till.

Och vad var det för fel på den gamla tråden: http://www.99mac.se/forum/p/2143859 Måste nya artiklar prompt länkas i nya, egna trådar? I så fall kunde man kanske låsa den här tråden med en uppmaning och länk för att fortsätta diskussionen i ursprungstråden?

Ursprungligen av johan_tanying:

Och vad var det för fel på den gamla tråden: http://www.99mac.se/forum/p/2143859 Måste nya artiklar prompt länkas i nya, egna trådar? I så fall kunde man kanske låsa den här tråden med en uppmaning och länk för att fortsätta diskussionen i ursprungstråden?

Vi gör skillnad på artikelkommentarer och forumtrådar. En ny artikel skapar automatiskt en ny kommentarstråd.

1
Bevaka tråden