Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stopp i cd-fack iMac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-04-09 14:57

Jag kan inte få in en cd i min imac. Det är som om det är något i vägen.
Jag har inte stoppat in något som har kunnat fastna, har heller ingen skiva i nu. Är det bästa att lämna in den för reparation eller köpa en extern enhet? Vad skulle det kunna kosta att laga det?

Tack för svar!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-09 15:03

Vilken iMac, det finns ett antal olika?
Har du testat något, t ex starta om med musknappen nere, utmatningskommando via Terminalen (kommer inte ihåg, men det finns i en tråd här i forumet)?

  • Medlem
  • 2013-04-09 15:06

21,5 från 2010. Provat allt möjligt, men inget fungerar. Det är som om det är stopp i ena kanten

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-09 15:08

Testat med ett kreditkort och "bända" lite? Kanske är bra om du skriver vad du har testat….

  • Medlem
  • 2013-04-09 19:03

Har testat med kreditkort, provat att trycka med gem. Alla möjliga olika utmatningskommandon. Vet inte riktigt vad jag ska göra mer?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-09 21:40

Då är det nog bara att riva isär den, lämna in eller köra med en extern kvar.

  • Medlem
  • 2013-04-13 15:15

Okej, det är så illa då. Tack för svaret. En ganska dum fråga, kan man använda sig av en extern brännare från samsung för att läsa skivor på mac eller måste det vara en från apple?

Ursprungligen av Emlan:

Okej, det är så illa då. Tack för svaret. En ganska dum fråga, kan man använda sig av en extern brännare från samsung för att läsa skivor på mac eller måste det vara en från apple?

Det går fint md en från tredje part.

Jag råkade stoppa ett minneskort fel en gång så att det hamnade i CD-slot'en istället för minnekorts-slot'en. Det som funkade bäst för mig var att ta en bit plast m väldigt klistrig tejp i ena änden, stoppa in denna i cd-slot'en o rota runt lite tills minneskortet fastnade i tejpen o jag kunde dra ut det. Mac'en hölls också i ett lutande läge så att minneskortet kunde komma ut på enklast möjliga sätt. Det gick dock inte att bara luta på datorn o hoppas att kortet skulle ramla ut för det sitter borst eller nåt i öppningen som ska hindra skräp från att komma in

iMac från 2009/2010 har den mest idiotiska placering för minneskortsslot om jag får säga min mening

1
Bevaka tråden