Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 lanserar 4G för Iphone 5, Ipad och Ipad Mini

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu släpper Tele2 in sina kunder med exempelvis Iphone 5, Ipad och Ipad Mini på 1800 MHz-nätet och erbjuder 4G i centrala delar av Stockholm, Göteborg och Malmö.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-04-09 12:06

Äntligen någon operatör som öppnar upp.
Frågan är ju dock om hur det kommer se ut på nästa iphone eller den efter det.
Om samma restriktion till 1800 bandet kommer vara där.
Eller om nästa version fungerar bättre med befintliga frekvenser på svenska marknaden.
Vet inte hur senaste Qualcom chippet ser ut. Men om det har stöd för fler band så kan ju utbyggnaden av 1800 bandet kännas mindre nödvändigt om det redan finns andra band som har bättre täckning/fart.

Ursprungligen av zOlid:

Äntligen någon operatör som öppnar upp.
Frågan är ju dock om hur det kommer se ut på nästa iphone eller den efter det.
Om samma restriktion till 1800 bandet kommer vara där.
Eller om nästa version fungerar bättre med befintliga frekvenser på svenska marknaden.
Vet inte hur senaste Qualcom chippet ser ut. Men om det har stöd för fler band så kan ju utbyggnaden av 1800 bandet kännas mindre nödvändigt om det redan finns andra band som har bättre täckning/fart.

Som jag förstår det finns nytt chip med stöd fler fler band. Min kollega skrev om det här.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-04-09 12:18
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Som jag förstår det finns nytt chip med stöd fler fler band. Min kollega skrev om det här.

Ahh. Det låter ju bra.
Är ju bara hoppas den kommer med redan på nästa modell av iphone/ipad/mini.
Kan ju vara så att vissa operatörer vet att detta är på väg ändå. Eller kan gissa sig till det. Och då anser att det inte är ekonomiskt försvarbart att bygga ut 1800 bandet när det ändå kommer lösa sig med nästa version av iphone/ipad/mini.
Har ju svårt att tänka mig att apple inte skulle använda sig av detta nya chip. Speciellt med tanke på att det drar mindre strö också.
Vilket tillåter ännu mindre mobiler.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-04-09 16:10
Ursprungligen av zOlid:

Ahh. Det låter ju bra.
Är ju bara hoppas den kommer med redan på nästa modell av iphone/ipad/mini.
Kan ju vara så att vissa operatörer vet att detta är på väg ändå. Eller kan gissa sig till det. Och då anser att det inte är ekonomiskt försvarbart att bygga ut 1800 bandet när det ändå kommer lösa sig med nästa version av iphone/ipad/mini.
Har ju svårt att tänka mig att apple inte skulle använda sig av detta nya chip. Speciellt med tanke på att det drar mindre strö också.
Vilket tillåter ännu mindre mobiler.

Man bygger bara ut 1800mhz-bandet där det behövs belastningsmässigt.

Tele2 skriver att lte fungerar med iPad med retinaskärm. Betyder det att det även fungerar på tredje generations iPad? Jag har fått nya operatörsinställningar men hittar inte lte fliken. Vad finns den?

Ursprungligen av toox500:

Tele2 skriver att lte fungerar med iPad med retinaskärm. Betyder det att det även fungerar på tredje generations iPad? Jag har fått nya operatörsinställningar men hittar inte lte fliken. Vad finns den?

Nä det ska fungera från fjärde generationen vad jag förstår.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-04 00:49

På Sveavägen nära Hötorget:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/6105619/2013-04-25%2016.55.12.png
(Fick samma resultat 2 dagar i rad på samma ställe)

Nära stureplan en liten stund senare:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/6105619/2013-04-28%2015.20.06.png

Märkligt att det kan skilja så mycket... I övrigt är täckningen i Stockholm obefintlig. Vore ju perfekt om det fungera i tunnelbanan t.ex. iaf.

1
Bevaka tråden