Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmen slocknar vid bildbehandling

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-04-08 09:42

Jag har nu drabbats av att min skärm på min Powerbook Pro slocknar. Och jag har kommit på att detta sker enbart om jag håller på med bilder i något bildbehandlingsprogram. Har provat lite olika program, men med samma resultat - skärmen slocknar. Och det spelar ingen roll om det är den interna eller den externa skärmen som är igång. Någon som har en aning om vad som händer?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-08 09:56

Vilken modell av PowerBook, vilka bildbehandlingsprogram? Hur kopplar du den externa skärmen? Kommer bilden tillbaka igen, efter hur lång tid, eller måste du byta program, starta om etc? Hur ofta sker detta, har det börjat nyss eller varit länge? Gjort några ändringar/uppdateringar, installerat något nytt?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-04-08 10:11

Har jag tur, så har jag (kanske) redan hittat en lösning här: http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-57555102...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-04-08 10:33
Ursprungligen av kenjon:

Vilken modell av PowerBook, vilka bildbehandlingsprogram? Hur kopplar du den externa skärmen? Kommer bilden tillbaka igen, efter hur lång tid, eller måste du byta program, starta om etc? Hur ofta sker detta, har det börjat nyss eller varit länge? Gjort några ändringar/uppdateringar, installerat något nytt?

MacBook Pro (15-inch, Mid 2010). Photoshop CS6 & CS5 samt Perfect Effects. Minidisplayport. har hållt på 1-2 veckor kanske. Det sker varje gång jag börjar jobba med en bild, aldrig annars. Inget nyinstallerat direkt, rekommenderade uppdateringar är ju gjorda i den mån det har varit några. Tänker inte så mycket på dom, ärligt talat...

Har nu installerat gfxCardStatus och än så länge (ta i trä) så verkar problemet vara löst (eller nåt).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-08 13:27

Håller tummarna!

1
Bevaka tråden