Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fler som inte kommer åt Mac App Store?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter och försöker ladda ner Keynote från Mac App Store, men får bara "Connection failed" när jag ska logga in. Är det fler som för närvarande har problem med detta? Ligger det nere?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-06 00:41

Har problem att nå itunes store på min mac. Misstänker att de är något underhåll eller liknande.

Kommer åt iTunes Store i OSX utan problem.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-06 00:48

Jag kommer också in i iTunes Store, men jag kan inte ladda ner något, de kommer upp en ruta om att anslutning nått någon form av tidsgräns...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-04-06 00:54

Fungerar för mig, fungera för andra: http://www.apple.com/support/systemstatus/

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-06 01:08

Skumt... för mig går det iallafall inte att logga in just nu.

EDIT: Nu går det att komma in!

Senast redigerat 2013-04-06 01:22
  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-04-06 12:36

Var upprepade svårigheter ladda ner inatt!

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-04-06 12:53

Problemen fortsätter, kan inte ladda ner några appar just nu!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-06 13:10

Jag har också fortsatta problem med att ladda ner appar från iTunes store i datorn, får upp följande ruta: "Kunde inte köpa "" Nätverksanslutningen kopplades ned på grund av en tidsgräns"

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-06 23:27

Har fortfarande problem att logga in på mitt konto iTunes Store...får bara upp en varningen om att "Nätverksanslutningen kopplades ned på grund av en tidsgräns".
Märkte av en slump att jag får ett liknande fel när jag ska koppla upp mig mot PSN i min PS3, detta går således inte heller pga att en tidsgräns överskreds.
Vad innebär detta med tidsgräns?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-07 15:22

Problemen kvarstår även idag....

Provade tom att koppla datorn direkt mot mot mitt fiberuttag (BBB 100 Mbit/s), istället för trådlöst via Airport expressen, men samma problem dyker upp.
Det skumma är att det går att logga in ibland, för att en stund senare bara stå och tugga. Samma med min anslutning till PSN på min PS3:a. Pratade med en supportkille på BBB som nollställde min uppkoppling och sa att allt såg bra ut från deras sida. Hans enda tips var att testa en ny nätverkskabel eller avvakta och se om felen ligger hos Apple och PSN.

Någon som har några tips, råkat ut för detta, eller vet vad det kan bero på?

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-04-07 16:49
Ursprungligen av MrCoffee:

Vad innebär detta med tidsgräns?

För att inte fylla nätet med anrop mot servrar som inte svarar har man vanligen en time out efter en viss tid.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-04-07 16:54
Ursprungligen av MrCoffee:

Problemen kvarstår även idag....

Provade tom att koppla datorn direkt mot mot mitt fiberuttag (BBB 100 Mbit/s), istället för trådlöst via Airport expressen, men samma problem dyker upp.
Det skumma är att det går att logga in ibland, för att en stund senare bara stå och tugga. Samma med min anslutning till PSN på min PS3:a. Pratade med en supportkille på BBB som nollställde min uppkoppling och sa att allt såg bra ut från deras sida. Hans enda tips var att testa en ny nätverkskabel eller avvakta och se om felen ligger hos Apple och PSN.

Någon som har några tips, råkat ut för detta, eller vet vad det kan bero på?

Även jag sitter med BBB just nu och har samma problem mot div sajter, kanhända är det just BBB som är filuren i dramat. Annars kan det bero på div knas, felaktig hård- el mjukvara, försök till intrång och vad mer?

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-04-07 16:59

Här är en tråd om långsam sidvisning i Safari:
http://www.99mac.se/forum/p/2147695

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-07 20:47

Tack för ditt svar. Får hoppas det kopplar till BBB samt att de snart blir åtgärdat. Segt att ha inloggningsproblem till Apple och PSN.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-04-07 22:11
Ursprungligen av MrCoffee:

Tack för ditt svar. Får hoppas det kopplar till BBB samt att de snart blir åtgärdat. Segt att ha inloggningsproblem till Apple och PSN.

Kan du prova att köra med andra DNS:er?

Hur ändra DNS-servrar?
Apple.com / Ändra DNS

Sitter också med BBB och har problem med MAS och AS och diverse andra siter. Testat att byta till OpenDNS utan resultat. Fortfarande problem ibland..

1
Bevaka tråden