Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Java i Safari

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter vårstädningen, inspirerad av artikeln. Nu kan jag inte använda javascript för att använda en tjänst. Jag får inte upp extern fönster. Jag har hämtat Java 7 Update 17 och undrar om det är den senaste eller? Jag kör ML 10.8.3 och Safari.

Tackar på förhand

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-04-07 10:08

Java och Javascript är två skilda saker och ska inte förväxlas.

Öppna Preferences i Safari och kolla under fliken Security. Där finns inställningar som påverkar hur Safari beter sig med Java, Javascript och popup-fönster.

Ursprungligen av NickZse:

Java och Javascript är två skilda saker och ska inte förväxlas.

Öppna Preferences i Safari och kolla under fliken Security. Där finns inställningar som påverkar hur Safari beter sig med Java, Javascript och popup-fönster.

Tack. Man lär sig medan man lever. Jag kollade i inställningarna, båda Java och Javascript är aktiverade. När jag provade att bocka av, så fungerade hemsidan inte. Jag har tidigare kunnat få extern fönster för att ringa texttelefon. Men nu får jag inte upp fönstret. Är det något annat jag bör kolla?

Ursprungligen av amagnstrom:

...Jag kollade i inställningarna, båda Java och Javascript är aktiverade...

Kollade du även den tredje saken du fick tips om - dvs inställningen för popup-fönster?

Nästan i stort sätt alla sidor funkar utan Java, har det avslaget både i Firefox och Safari utan några problem, däremot Javascript används väl av de flesta för att styra hur sidor så den kan man lämna på.

1
Bevaka tråden