Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga till Outlook-mail i Apples Mail

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Microsoft har ju rätt nyligen lanserat sitt nya system på www.outlook.com. Är det någon i forumet som känner till hur man får sin nya e-post-adress att fungera med Apples Mail? Det vore ju önskvärt att inte alltid behöva gå via webmail. Det ställer till lite problem med att nya mail direkt hämtade till exempelvis min iPhone.

Du konfigurerar din xxx@outlook.com som POP3 med inkommande server pop3.live.com och utgående smtp.live.com så borde det fungera, så fick jag till det efter lite om och men med Sparrow.

Är outlook.com bara POP3 och inte IMAP?

Hamnade också på den sidan, men körde fast på "how to find server settings" eftersom det tycktes krävas någon slags betaltjänst? Tror inte att det gällde för "omvandlat hotmail-konto", men kan ha fel. Är det någon som lyckats hitta ett sätt för ickebetalande att använda IMAP så posta gärna serverinställningarna här!

Det är fel information.

Har inget med outlook.com e-mail att göra alls.

Har outlook.com stöd för push till desktop klienter?

Senast redigerat 2012-08-03 00:25
Ursprungligen av Helmot:

Har otulook.com stöd för push till desktop klienter?

Ja, det fungerar fint.

Ok, hur ställer man inte det i ex outlook 2011 Mac?

Om jag nu vill ha push i min iPhone, hur gör jag då? Följde infon som fanns på outlook.com, men det var exakt samma sätt som man lägger till Hotmail.

Gmail har detta val och då väljer man Exchange istället när man adderar kontot.

Har man en xxxxxxx@outlook.com har man med andra ord en hotmail.

  • Avstängd
  • 2012-08-03 02:31

Man får tydligen ett hotmailkonto oavsett vilken tjänst man än tar hos MSN.
Fick min när jag signa upp för Skydrive.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-06 16:40

Hur fasen får ni det att fungera, att få OS X Mail.app att ansluta mot ett konto på outlook.com?

Jag får fasen inte det att fungera.

Ursprungligen av zinned:

Hur fasen får ni det att fungera, att få OS X Mail.app att ansluta mot ett konto på outlook.com?

Jag får fasen inte det att fungera.

Det får vi inte...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-06 16:52

Får inte?

Vad jag förstått så stöds inte IMAP men däremot stöds ju Exchange och då ska det ju funka, Exchange-konton fungerar utmärkt mot Google som också stödjer det.

Active sync fungerar på outlook. Men bara i mobiler ej i OSX mail.

Exchange ActiveSync (EAS) is an XML-based protocol that communicates over HTTP (or HTTPS) designed for the synchronization of email, contacts, calendar, tasks and notes from a messaging server to a mobile device. The protocol also provides mobile device management and policy controls.
http://en.wikipedia.org/wiki/Exchange_ActiveS...

Outlook.com eller hotmail ger dig inte möjligheten till vanlig Exchange.

EDIT: Men är du betalande kund får du självklart tillgång till exchange.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-06 17:09
Ursprungligen av Borttaget:

Active sync fungerar på outlook. Men bara i mobiler ej i OSX mail.

Exchange ActiveSync (EAS) is an XML-based protocol that communicates over HTTP (or HTTPS) designed for the synchronization of email, contacts, calendar, tasks and notes from a messaging server to a mobile device. The protocol also provides mobile device management and policy controls.
http://en.wikipedia.org/wiki/Exchange_ActiveS...

Outlook.com eller hotmail ger dig inte möjligheten till vanlig Exchange.

Sicket mög, när man väl har valt att krypa från Google till MS (högst motvilligt) så visar det sig att MS inte stödjer desktopklienter som Mail.app! Microsoft, återigen bevisat vilken skit det är...att de inte ens stödjer IMAP är ju så vansinnigt så det är knappt sant.

Senast redigerat 2018-07-23 09:07
Ursprungligen av zinned:

Sicket mög, när man väl har valt att krypa från Google till MS (högst motvilligt) så visar det sig att MS inte stödjer desktopklienter som Mail.app! Microsoft, återigen bevisat vilken skit det är...att de inte ens stödjer IMAP är ju så vansinnigt så det är knappt sant.

Det kommer nog lösa sig så småningom.
Enda desktopklienten jag känner till idag som det funkar native på är Outlook 2013 för Windows, samt den inbyggda klienten i Windows 8 (och kanske Windows 7, har inte provat).

edit: Funkar troligen även på äldre Outlook-versioner för Windows med Hotmail-pluginen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-06 17:21
Ursprungligen av keptang:

Det kommer nog lösa sig så småningom.
Enda desktopklienten jag känner till idag som det funkar native på är Outlook 2013 för Windows, samt den inbyggda klienten i Windows 8 (och kanske Windows 7, har inte provat).

Så småningom? Det kan man ju inte förlita sig på.

Vad jag minns så var det du keptang som slog hårt på trumman för just Outlook.com istället för Gmail, i samband med att Google droppade stödet för Push på sina konton? Hur fasen kan du använda Outlook.com när det dels inte går att importera sina mail från Google till MS samt att det inte går att köra en desktop-klient för mailen i OS X? Det undrar jag.

Med detta i minnet, vad jag kan se så finns det inga som helst fördelar med en migrering från Google till MS. Har jag fel?

Ursprungligen av zinned:

Så småningom? Det kan man ju inte förlita sig på.

Vad jag minns så var det du keptang som slog hårt på trumman för just Outlook.com istället för Gmail, i samband med att Google droppade stödet för Push på sina konton? Hur fasen kan du använda Outlook.com när det dels inte går att importera sina mail från Google till MS samt att det inte går att köra en desktop-klient för mailen i OS X? Det undrar jag.

Med detta i minnet, vad jag kan se så finns det inga som helst fördelar med en migrering från Google till MS. Har jag fel?

Fungerar utmärkt att importera mailen, använde Outlook på en Windows-maskin (virtuell).
Har ActiveSync/Push på mina iOS-enheter. Det skulle jag inte haft om jag stannat kvar hos Google.

Jag har hellre ActiveSync/Push på mina mobila enheter och POP3 på min desktop än ingen ActiveSync/Push på mina mobila enheter och IMAP på desktopen.

Jag är alldeles utmärkt nöjd.

Men allt passar inte alla.
Ibland får man kompromissa, eller skaffa en egen mailserver och betala för det, samt administrera denna.
Eller betala för en "hosted" Exchange-lösning.

Jag har varken tid eller ork att köra min egen server nuförtiden, har gjort det förr och det är både kul och lärorikt, men passar inte mig just nu. Så den lösning jag valt passar mig bäst, om den passar dig eller inte får du såklart själv avgöra.

1
Bevaka tråden