Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny i Apple/Mac-världen, vad "ska" man göra?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har kört Windows i hela mitt liv men nu har jag konverterat sambon till Apple till 100%: iPhone 5, iPad, Macbook Air och Apple TV. Och en helt ny, och kul, värld öppnar sig.

Så, vad "ska" man göra som ny i denna värld? Jag inser att frågan är rätt diffus, och har säkert ställts många gånger. Men vad ska man lära sig? Vad ska man läsa? Vad ska man tänka på? Vad ska man ställa in? Hur ska man tänka? Ja, typ.. allt som kan vara bra att veta.

PS. Använder sambon som försökskanin innan jag konverterar mig själv

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-05 19:26

Mitt råd är att använd sakerna och upptäck/ lär efterhand som problemen uppstår.

  • Medlem
  • 2013-04-05 19:59

Testa på, kör på bara, testa allt du kan tänka dig.

Lär dig automator, lär dig OS X, lär dig mail, safari, iCal, iTunes, AppStore.
Finns mycket man som nybörjare kan lära sig.

Sen kan du börja fördjupa dig mer och mer.

P.S Välkommen till världen där du slipper problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-05 20:49

Och häng här, man få hjälp och inspiration. Jag har själv gjort resan. Det startade med en iPhone till hustru.

Har just hyrt första filmen via Apple TV'n. Sambon har haft iPhone och iPad ett tag nu, men Mac och OSX och Apple TV är helt nytt. Är själv inbiten Windowsanvändare men har länge funderat på att testa Mac. Och måste säga att jag är jäklig imponerad av hur snyggt och enkelt allt är. Men som den nätverkstekniker jag är så vill jag ju gärna ha full koll på allting. Men man måste väl helt enkelt lära sig släppa lite på det där antar jag...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-04-05 23:06

Välkommen!
Frågan som kanske borde ställas är vad vill du göra?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2013-04-05 23:32

Botanisera i Forum

Ursprungligen av erro67:

Har just hyrt första filmen via Apple TV'n. Sambon har haft iPhone och iPad ett tag nu, men Mac och OSX och Apple TV är helt nytt. Är själv inbiten Windowsanvändare men har länge funderat på att testa Mac. Och måste säga att jag är jäklig imponerad av hur snyggt och enkelt allt är. Men som den nätverkstekniker jag är så vill jag ju gärna ha full koll på allting. Men man måste väl helt enkelt lära sig släppa lite på det där antar jag...

En god idé som funkat för mig är, att studera Forum –> Mjukvara –> Mac OS X här på 99mac. Genom att läsa vilka råd olika användare får för att lösa sina problem, har jag lärt mig mycket om hur Mac fungerar. Jag tittar alltså inte bara på mina egna eventuella problem utan läser andras frågor och svar. Det finns visserligen hur mycket som helst i det här forumet, men du behöver ju inte gå igenom allt på en gång.

Det här rådet gäller efter det att du lärt dig grunderna.

1
Bevaka tråden