Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpråd - Studiomonitorer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är extremt nära på att klicka på köpknappen. Men jag måste stämma av med den stora massan.

Jag funderar alltså på ett par studiomonitorer och har fokuserat på dessa:

http://www.emusic.se/product/16449/KRK-RoKIT-...

Har hört mycket gott om dem, men jag blir skeptisk när det kommer till priset. Tycker de är allt för billiga. Värt att nämna är att jag absolut inte är någon ljudfanatiker och även student. Är dessa vettiga inom prisklassen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-05 14:39

Jag köpte ett par Genelec 6010:or för 3995 kr och de är grymma. De saknar bas men i övrigt påminner de om de större 8030 / 8040 vi har på jobbet.

Alltså - 4000 kr för ett par monitorer är fullt möjligt. Dock känner jag inte till den där specifika modellen.

Om jag sitter i en lägenhet på 50 kvm, ca en meter från skärmen (om det nu har betydelse). Ska jag satsa på RoKIT RP-8 G2, eller duger dom mindre RP-6?

Nu är det endast en tusenlapp i mellan (ca), så det är nog värt att köra på den värre modellen, men inte om grannarna börjar hata mig om du förstår vad jag menar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-05 16:08
Ursprungligen av barbapappa_86:

Om jag sitter i en lägenhet på 50 kvm, ca en meter från skärmen (om det nu har betydelse). Ska jag satsa på RoKIT RP-8 G2, eller duger dom mindre RP-6?

Nu är det endast en tusenlapp i mellan (ca), så det är nog värt att köra på den värre modellen, men inte om grannarna börjar hata mig om du förstår vad jag menar

Om RoKIT påminner om Genelec så skulle jag säga "så stora som möjligt du har råd och plats för"...

Ursprungligen av Erik.dv:

Om RoKIT påminner om Genelec så skulle jag säga "så stora som möjligt du har råd och plats för"...

Så bra! För jag köpte dom stora

1
Bevaka tråden