Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa nytt räkenskapsår i iOrdning

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är något jag gör fel då det inte går. Bokför i programmet iOrdning och vill skapa ett nytt räkenskapsår (sent ute, jag vet..)
Klickar på + för nytt år och döper det till 2013 men när jag har skrivit datum ändras det till 2009??? Varför?

Senast redigerat 2013-04-04 23:21

Lite basinformation är aldrig fel...

Vilken version av OS X?
Vilken version av iOrdning?

Ursprungligen av ankinyman:

...när jag har skrivit datum ändras det till 2009...

Var någonstans skriver du datumet? Menar du datum på en verifikation? Eller menar du inne i iOrdnings inställningar någonstans? Eller någon annanstans?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Lite basinformation är aldrig fel...

Vilken version av OS X?
Vilken version av iOrdning?

Fair...
Jag har OS X 10.8.3
och iOrdning 4.2.7

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Var någonstans skriver du datumet? Menar du datum på en verifikation? Eller menar du inne i iOrdnings inställningar någonstans? Eller någon annanstans?

Datum för nytt räkenskapsår.
Klickar på + och döper året till 2013, sen skall jag fylla i startdatum och slutdatum då uppstår problemet och det ändras direkt till 2009.

Ursprungligen av ankinyman:

Datum för nytt räkenskapsår.
Klickar på + och döper året till 2013, sen skall jag fylla i startdatum och slutdatum då uppstår problemet och det ändras direkt till 2009.

Jag har aldrig haft något liknande problem när jag lägger till räkenskapsår så vet tyvärr inte vad det kan vara. Antar att du skriver in datumen på samma sätt som till tidigare år? Och datum/tid i datorn är rätt?

Har du testat programmets support? Har alltid fått snabb och trevlig hjälp av dem.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag har aldrig haft något liknande problem när jag lägger till räkenskapsår så vet tyvärr inte vad det kan vara. Antar att du skriver in datumen på samma sätt som till tidigare år? Och datum/tid i datorn är rätt?

Har du testat programmets support? Har alltid fått snabb och trevlig hjälp av dem.

Jo jag skriver in det likadant som tidigare.
Har mailat supporten och väntar på svar!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-05 11:07

Och datorns datum är rätt, som Ida frågade?

1
Bevaka tråden