Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple-representant: de två kommande Iphone-modellerna designades under Jobs

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under ett möte mellan en amerikansk distriktsåklagare och representanter för de stora mobiltillverkarna framkommer det att Apples två kommande generationer Iphone togs fram under Steve Jobs tid på företaget.

Läs hela artikeln här

"This iphone will self destruct in 45 seconds..."

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-02 15:12

Vad som menas är att Jobs troligen dragit upp riktlinjerna för de kommande mobilerna och bestämt den yttre designen, men klart att Apple inte kommer släppa mobiler 2013 0ch 2014 som blir exakt som de Jobs tänkt sig. Förhoppningsvis blir de ännu bättre.

Och förhoppningsvis blir inte de 2 kommande iPhone-modellerna baserade på hårdvara från tiden innan Jobs gick bort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-03 09:13

Men det är väl inget förvånande att produkter ligger väldigt nära färdigt utförande ett antal år i förväg? Självklart inte alla detaljer, men huvuddragen.

Frågan är vad som menas med 2 kommande modellerna. Ska man räkna 5S som en och 6 som en. Eller var även 7:an klar på de tidiga beslutsstadierna under Jobs? Personligen skulle jag tro att det var 5S och 6:an som avses.

Ursprungligen av xms67:

Men det är väl inget förvånande att produkter ligger väldigt nära färdigt utförande ett antal år i förväg? Självklart inte alla detaljer, men huvuddragen.

Frågan är vad som menas med 2 kommande modellerna. Ska man räkna 5S som en och 6 som en. Eller var även 7:an klar på de tidiga beslutsstadierna under Jobs? Personligen skulle jag tro att det var 5S och 6:an som avses.

Man kan ju behöva fundera kring en eventuellt billigare modell av Iphone också. Går ju många rykten om en sådan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-03 12:57
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Man kan ju behöva fundera kring en eventuellt billigare modell av Iphone också. Går ju många rykten om en sådan.

Sant. Även om jag har svårt att se det. De håller ju liv i gamla modeller till billigare pris. Men jag trodde inte på iPAd mini heller...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2013-04-03 13:40

Själv tror jag att Apple skulle må bra av att bredda sortimentet, en 3,5" iPhone "mini", en 4,3" iPhone "mellan" och en 4,8 eller 5,0" iPhone "monster".
Då kanske dom skulle ha en changs att börja plocka marknadsandelar av samsung.

Instämmer 100% och något jag har sagt länge på olika forum

När marknaden är mogen är det oundvikligt med differentiering och det är ju uppenbart att marknaden - bland annat - vill ha möjlighet till olika storlekar. Inte för att det är innovation i sig (som alla skriker efter) utan differentiering. Se på hur de differentierade iPod och fortfarande gör. Jag hade köpt både en mini och en monster eftersom de alltid kommer vara synk'ade så kan jag välja beroende på 'humör'

Sidenote: skriver detta 10 000 meters höjd "wifi onboard" på SAS. Struligt, men fungerade till slut

Ursprungligen av Ovsing:

Själv tror jag att Apple skulle må bra av att bredda sortimentet, en 3,5" iPhone "mini", en 4,3" iPhone "mellan" och en 4,8 eller 5,0" iPhone "monster".
Då kanske dom skulle ha en changs att börja plocka marknadsandelar av samsung.

Ursprungligen av Ovsing:

Själv tror jag att Apple skulle må bra av att bredda sortimentet, en 3,5" iPhone "mini", en 4,3" iPhone "mellan" och en 4,8 eller 5,0" iPhone "monster".
Då kanske dom skulle ha en changs att börja plocka marknadsandelar av samsung.

Jag skulle tro på två telefonmodeller i så fall. iPhone och iPhone Mini, typ som övriga sortimentet med inbyggd skärm (iPodarna undantaget); iMac (21,5"/27"), MacBook Air (11"/13"), MacBook Pro (13"/15"), iPad...
Jag hade gärna sett en som var vattensäker, som de nya Sonymobilerna Xperia Z (som jag tycker är en snygg lur - på bild, inte klämt på en själv)...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-03 20:13

Om jag skulle önska mig en 2:a lur så är det en som är stöt och vattentålig. Men då känns det som vi snarare går upp i pris än ned. Och det är väl nedåt marknaden finns? Åtminstone för massförsäljning. Och stöt och vattentålig - ligger det i linje med Apples varumärke? Porsche kunde iofs bygga en SUV...

Så vad det gäller denna fråga kommer jag fram till att jag är helt fel målgrupp. Skulle jag tänka i företagsstrategiska termer spelar inte så stor roll vad Apple gör, bara det blir en billigare lur. Då får man upp volymerna och kan göra vinst på den billiga luren samt att de delar de kan samnyttja sjunker i pris även för den dyra modellen vilket ökar marginalerna även på den.

1
Bevaka tråden